Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

    Hallo,

    Ongeacht de vele topics die hierover ongetwijfeld al zijn gestart, wou ik toch ook ff polsen naar jullie mening en/of raad wat betreft mijn 'eeuwige' twijfel.

    Ik ben veelal actief als fotograaf in het nachtleven, maw low light clubs voorzien van lasers, rook, CO2, mensen die uit de bol gaan, ... *you know*
    Ik ben sinds jaar en dag een Nikongebruiker, momenteel gebruik ik daartoe de Nikon D4, maar ... Ik overweeg stilaan toch de stap te zetten naar de systeemcamera, mits geen kwaliteits- of tijdsverlies te lijden. Maw heb ik een erg accurate en snelle focus nodig, al dan niet met gebruik van een externe flash, dit met een hoge ISO zonder overstelpt te worden door ruis. Veeleisend?! Bwa Waarom eventueel de switch maken?! Ik zit op de grens van een hernia, gezien de vele kilo's die ik nacht in/nacht uit meesleur en boven mijn hoofd moet tillen tussen een dansende menigte *notfunny* De nieuwe technologie interesseert me heel erg, de D4 is immers al 4j 'oud' én last but not least ... De prijzen ofc!

    So ... Iemand ervaring met het shooten van events in nightclubs met een Fuji X-T2 (of X-T1)?!
    Eventueel tips/raad? Welke lenzen/flashes worden hierbij aangeraden?! Winkels met evt promoties?! Etc etc ...

    Mijn 'eeuwige' dank!
    Gr, Steve
    Last edited by diNnE; 20 september 2016, 16:42.
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

    Sowieso naar de X-T2 kijken met de nieuwe 24mp X-Trans sensor en de snellere AF. Ik heb zelf geen X-T2 of X-T1 gehad maar zou toch een groot verschil zijn.
    Van een D4 naar een X-T2 is niet niks. Ikzelf heb een X-Pro2.