Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

    Hallo,

    Ongeacht de vele topics die hierover ongetwijfeld al zijn gestart, wou ik toch ook ff polsen naar jullie mening en/of raad wat betreft mijn 'eeuwige' twijfel.

    Ik ben veelal actief als fotograaf in het nachtleven, maw low light clubs voorzien van lasers, rook, CO2, mensen die uit de bol gaan, ... *you know*
    Ik ben sinds jaar en dag een Nikongebruiker, momenteel gebruik ik daartoe de Nikon D4, maar ... Ik overweeg stilaan toch de stap te zetten naar de systeemcamera, mits geen kwaliteits- of tijdsverlies te lijden. Maw heb ik een erg accurate en snelle focus nodig, al dan niet met gebruik van een externe flash, dit met een hoge ISO zonder overstelpt te worden door ruis. Veeleisend?! Bwa Waarom eventueel de switch maken?! Ik zit op de grens van een hernia, gezien de vele kilo's die ik nacht in/nacht uit meesleur en boven mijn hoofd moet tillen tussen een dansende menigte *notfunny* De nieuwe technologie interesseert me heel erg, de D4 is immers al 4j 'oud' én last but not least ... De prijzen ofc!

    So ... Iemand ervaring met het shooten van events in nightclubs met een Fuji X-T2 (of X-T1)?!
    Eventueel tips/raad? Welke lenzen/flashes worden hierbij aangeraden?! Winkels met evt promoties?! Etc etc ...

    Mijn 'eeuwige' dank!
    Gr, Steve
    Last edited by diNnE; 20 september 2016, 16:42.
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

    Sowieso naar de X-T2 kijken met de nieuwe 24mp X-Trans sensor en de snellere AF. Ik heb zelf geen X-T2 of X-T1 gehad maar zou toch een groot verschil zijn.
    Van een D4 naar een X-T2 is niet niks. Ikzelf heb een X-Pro2.
    Misschien eens contact opnemen met http://www.fotocoudenys.be. Lieven is ook een Nikon fotograaf en hij zal je wellicht perfect de verschillen kunnen uitleggen. Verkoopt zowel Nikon als Fuji. Met zijn uitleen service kun je de Fuji ook eens voor een dag of 2 uitproberen.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

      Terwijl de pro-systeemcamera's met de professionele lenzen bijna even accuraat en snel zullen focussen als de klassieke DSLR's heb ik persoonlijk gemerkt dat bij extreme omstandigheden het verschil ENORM is.
      In de situatie die u aanhaalt zou ik nooit denken aan een systeemcamera.
      Een fullframe sensor is ook niet vergelijkbaar met een APS-C als je werkt op hoge iso's.

      Ik zou zeggen probeer het eens uit bij foto coudens zoals Ief hierboven aanhaalt, dan kan u zelf bepalen als een ander systeem ook aan uw noden kan voldoen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

        Men vraagt een vergelijk tussen een X-T2 en een D4.
        1) De x-T2 is maar pas op de markt en om nu al een volwaardige beoordeling te maken vind ik dit veel, veel, veel te vroeg. Het gezien hebben van ene die het gelezen heeft van ene die het gehoord heeft ...
        2) De D4. Hoeveel onder ons hebben daadwerkelijk de D4 (gehad) om daar een correct en ernstig oordeel over te geven...

        Ik heb de D4s en de X-t1 vergeleken (daadwerkelijk gedurende 1 jaar) en kan voor- en nadelen geven voor het werkgebied dat mij aan belangt, niet over dat wat een ander er van wenst.
        DUs, ik kan niet echt info, raad geven. Een toestel even vast houden zal ook geen soelaas brengen en zeker niet wanneer het gaat om twee totaal verschillende toestellen, types, technologie.
        Als je dan toch denkt aan D4, denk dan eventueel even na over de D500. Over deze laatste kan ik alleen maar zeggen dat daar veel positieve reacties op komen en nieuw zal hij vermoedelijk beterkoop zijn dan D4 tweedehands.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Men vraagt een vergelijk tussen een X-T2 en een D4.
          1) De x-T2 is maar pas op de markt en om nu al een volwaardige beoordeling te maken vind ik dit veel, veel, veel te vroeg. Het gezien hebben van ene die het gelezen heeft van ene die het gehoord heeft ...
          2) De D4. Hoeveel onder ons hebben daadwerkelijk de D4 (gehad) om daar een correct en ernstig oordeel over te geven...

          Ik heb de D4s en de X-t1 vergeleken (daadwerkelijk gedurende 1 jaar) en kan voor- en nadelen geven voor het werkgebied dat mij aan belangt, niet over dat wat een ander er van wenst.
          DUs, ik kan niet echt info, raad geven. Een toestel even vast houden zal ook geen soelaas brengen en zeker niet wanneer het gaat om twee totaal verschillende toestellen, types, technologie.
          Als je dan toch denkt aan D4, denk dan eventueel even na over de D500. Over deze laatste kan ik alleen maar zeggen dat daar veel positieve reacties op komen en nieuw zal hij vermoedelijk beterkoop zijn dan D4 tweedehands.
          Misschien topic start even herlezen, mijnheer gebruikt momenteel de D4, hij denkt er niet alleen aan ... :/
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

            Juist, ik heb het wel over diegene die vaak een antwoord geven en slechts 1 van beide toestellen hebben of er zelfs geen hebben.
            Dus, TS vraagt een vergelijk aan anderen tussen de D4 en de X-T2. En daar staat mijn antwoord wel correct op.
            En zoals ik schreef, ik heb daadwerkelijk de D4s met de X-T1 vergeleken.
            Ik snap dan ook niet wat ik verkeerd zou hebben geantwoord. Oh ja, de X-T1 is de X-T2 niet. Klopt en daar kan ik ook wel een vergelijk uit praktijk geven zonder op het internet naar besprekingen te moeten zoeken en zaken te vertellen die ik gezien heb van ene die het gehoord heeft.
            Sorry, niet kwaad bedoeld.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

              Ook ik heb geen van beide toestellen in bezit. Ik heb wel ervaring met verschillende SLRs en de X-T1 in allerhande omstandigheden.
              Van mijn Fuji weet ik dat hij in duistere omstandigheden focus missers gaat hebben, en geregeld eens gaat hunten omdat de AF geen lock vindt. Elke SLR met een lichtsterke lens zal betrouwbaarder zijn.
              Anderzijds weegt de Fuji heel weinig en heeft hij een kantelscherm dat heel wat extra mogelijkheden qua standpunt biedt.
              Ik heb nog nooit met een SLR met kantelscherm gewerkt, maar ik neem aan dat de voordelen daar ook grotendeels wegvallen als je in live view AF moet gaan werken.

              Over de beeldkwaliteit van de SLRs van vandaag maak ik me weinig zorgen; idem voor de Fuji-X toestellen.
              Als ik van nul moest starten met jouw wensen in gedachten, nam ik een D750 met lichtsterk glas.
              Als ik al een D4 had, zou ik die nog even houden en op de volgende generatie wachten... maar een hernia is natuurlijk ook niet alles
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                Als je voor zo'n beslissing staat en als fotografie blijkbaar een bron van inkomen is dan zou ik gewoon ergens een toestel huren en zien of het wat voor je is.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                  Zou eens naar de sony a7sii kijken, uitzonderlijk goede hoge ISO prestaties en vrij licht toestel, heeft niet dezelfde AF snelheid als de D4 maar is zeer accuraat en voldoet volgens mij ruimschoots voor jou type van fotografie. Daarbij kunt je er ook video opnames mee maken bij zeer weinig licht tot een 300.000 ISO. Op 50.000 ISO nog zeer goede video kwaliteit (4k). Kunt eventueel via adapter je nikon lenzen nog gebruiken maar wel met trage AF, alhoewel MF is zeer goed bruikbaar met dit toestel.

                  Alternatief is de Sony a99II, veel lichter dan de d4, zeer snel en betere beeldkwaliteit. Nog niet op de markt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    ...
                    Alternatief is de Sony a99II, veel lichter dan de d4, zeer snel en betere beeldkwaliteit. Nog niet op de markt.
                    Deze nieuwe Sony is vorige week net voorgesteld.
                    Hoe denkt u dan te weten, dat ie sneller is én een betere beeldkwaliteit heeft...??
                    Door meer megapixels...?
                    Sony loopt niet voorop met beeldkwaliteit op hoge(re) ISO's...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                      Hoe weet u dit reeds,van vooringenomenheid gesproken.Overigengs de A99 II was op de photokina en je kon hem uitproberen,in tegenstelling tot de Fuji mf die achter wlot en grendel stond en niet uit te proberen was.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Deze nieuwe Sony is vorige week net voorgesteld.
                        Hoe denkt u dan te weten, dat ie sneller is én een betere beeldkwaliteit heeft...??
                        Door meer megapixels...?
                        Sony loopt niet voorop met beeldkwaliteit op hoge(re) ISO's...
                        Schrijf niet dat die snellere AF heeft dan de D4, alhoewel dat dit waarschijnlijk zo is, schrijf enkel dat de A99II zeer snelle AF heeft. Heeft hybride AF systeem (79 af punten op AF sensor en 399 op beeldsensor) met een low-light gevoeligheid van -4EV. Een toestel dat 12 42,4mp beelden per seconde haalt en dit met full AF tijdens burst zou ik niet traag noemen. Dit is enkel mogelijk dank zij een nieuw ontworpen LSI.

                        De beeldsensor in de a99ii is quasi gelijk aan deze van de a7rii, welke toch wel algemeen beschouwt wordt als de beste FF sensor momenteel op de markt en het zeker niet slecht doet op hogere ISO. (20k) Nieuwe LSI zou beeldkwaliteit zelfs nog verbeteren toz a7rii.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D4 vs Fujifilm X-T2

                          Verliest wel met het slt pricipe.Hoeveel weet ik niet.Maar dat sony achterloopt op hoge iso,geloof ik niet.Dat is een praatje van enkele jaren geleden.

                          Comment

                          Working...
                          X