Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3s vervangen

    Ik heb het voorbije voetbalseizoen het geluk(?)(zwaar ongeval van vriend) gehad om deze sport te mogen fotograferen met een Nikon D3s.nog altijd een prachtig toestel voor sportfotografie. Nu voor het volgende seizoen zit ik met twijfels. Weer voor een tweedehands fx body of de Nikon D500.

  • #2
    Re: Nikon D3s vervangen

    Niet twijfelen: blijf bij FF. Heb zelf de D500 gehad, op zich een heel goed toestel, maar eens je van de FF geproefd hebt, kun je beter niet terug keren naar DX. Ik ben nog altijd vol lof over mijn Df, die de sensor heeft van de D4. Alles hangt natuurlijk af van waar je het toestel voor gebruikt. De meest recente mechaniek in DSRL vind je natuurlijk in de D 850 of D 5, maar ik hoor niets dan lof over de D 4 en de D 4 S....Die zijn nu te koop voor toch redelijke prijzen. En die geven je ook dat professionele gevoel dat je bij de D3 gehad hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3s vervangen

      welke lens gebruik je icm de D3s?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3s vervangen

        24-70mm,, 300mm f.28 en de Nikon 200-500mm

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3s vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
          24-70mm,, 300mm f.28 en de Nikon 200-500mm
          In dat geval zou ik ook bij FF blijven

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3s vervangen

            Wat denk je erop vooruit te gaan met een nieuwere body?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3s vervangen

              Lees mijn vraagstelling, het was de camera van mijn vriend

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3s vervangen

                De D3s is idd een zeer goed toestel. Ook qua ruis is het toestel nog steeds super.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3s vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
                  Lees mijn vraagstelling, het was de camera van mijn vriend
                  Ik heb het nogeens gelezen, maar dat staat er niet. Er staat dat je zijn plaats heb ingenomen, maar niet dat hij de eigenaar van de camera is.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3s vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Niet twijfelen: blijf bij FF. Heb zelf de D500 gehad, op zich een heel goed toestel, maar eens je van de FF geproefd hebt, kun je beter niet terug keren naar DX. Ik ben nog altijd vol lof over mijn Df, die de sensor heeft van de D4. Alles hangt natuurlijk af van waar je het toestel voor gebruikt. De meest recente mechaniek in DSRL vind je natuurlijk in de D 850 of D 5, maar ik hoor niets dan lof over de D 4 en de D 4 S....Die zijn nu te koop voor toch redelijke prijzen. En die geven je ook dat professionele gevoel dat je bij de D3 gehad hebt.
                    Het enige irritante minpunt aan mijn Df vind ik de rechter rubbergrip die los kwam en de EV-compensatieknop die ik vroeger heel veel gebruikte begon te spannen, het slotmechanisme werkt niet meer. De knop wel. Verder gebruik ik hem nog altijd, samen met een D3 waar -eerlijk gezegd- kwalitatief nog altijd niks mis mee is.
                    Beide toestellen zijn heel veel gebruikt in actieve vulkanische gebieden die bepaald verwoestend mogen worden genoemd voor lenscoating en elektronica.
                    Maar ik volg : terugkeren naar DX (allé een D1 en een D2x waren/kostten in hun tijd niet niks hé ?) is ook voor mij geen enkele optie. Ik krijg al claustrofobie als ik door de zoeker kijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3s vervangen

                      Eens je een beest van de Dx serie getempt heb lijkt de rest op speelgoed (zelfs de D850)

                      Ga je voor DX ga dan voor de D500 en vergeet al de rest.
                      Wil je toch FF en Dx serie ga dan voor de D5 (beste camera nog steeds).
                      Is de D5 niet haalbaar zoek dan een D4s.
                      De D4 had last van shuttershock, voor de D4s hebben daarvoor speciaal een nieuwe sluiterhuis ontwikkeld.
                      De D3 en D3s zijn nog steeds hele goede camera's maar de service voor deze camera's is verlopen (zullen dus niet meer gerepareerd worden door nikon).
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3s vervangen

                        Knoop doorgehakt, vandaag een tweedehands Nikon D4s gekocht. Bedankt voor de reacties

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3s vervangen

                          Proficiat, je zult er veel plezier aan beleven !

                          Comment

                          Working...
                          X