Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d3200

    Hallo

    Ik ben van plan om te veranderen van een nikon coolpix p510 naar een d3200 , want ik wil beginnen leren met spiegelreflex cameras. Ik weet echter niet goed welke camera ik zou moeten nemen. Ik doe aan portet , landschap , macro en dierenfotografie

    dus welke lenzen kan ik het beste kopen ?

  • #2
    Re: Nikon d3200

    zomaar wat op een rijtje, mag je zelf de rest invullen:
    10-20mm, 12-24mm
    24-70mm, 24-105mm
    85mm
    macro: 90mm, 105mm, 150mm (beetje afhankelijk van wat)
    70-200mm
    150-500mm 150-600mm

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d3200



      wat denk je van deze ? is deze geschikt voor die types fotografie ?
      Last edited by jasse95; 14 februari 2014, 21:43.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d3200

        d3200 is goeie camera voor met een reflex camera te starten, heb er bepaalde die ik volg op flickr met zo één en de foto's zijn pareltjes dus daarmee kom je al een heel eind
        maar koop écht 1 kwalitatieve lens voor mee te starten (hoeft niet duur te zijn)
        op camera express staat de body voor 339euro, dan heb je nog geld over voor een betere lens set me dunkt (vb tamron 17-50mm f2.8 en nog een prime erbij eventueel)
        daar ga je meer plezier van hebben denk ik
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d3200

          d3200 18-55mm vr
          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d3200

            Ik heb nu de nikon coolpix p510 , maar heeft de nikon d3200 eigenlijk veel verschil met de coolpix p510 , ja sorry ben nog nieuw in dit allemaal.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d3200

              De kit met 18-55 en 55-200 raad ik niet echt aan. Je lijkt veel te hebben, maar eigenlijk heb je weinig.
              Die lenzen halen niet het beste uit je camera. (geen enkele kitlens doet dit overigens)

              Als je toch een kitlens moet kopen (omdat je budget geen duurdere lens toelaat) ga dan voor de 18-105.
              Je hebt dan niet zoveel zoom als de 55-200, maar je hoeft dan ook niet telkens van lens te wisselen, waardoor je ook minder kans hebt een lens te laten vallen, en waardoor er minder stof op je sensor komt.

              Als je budget nog ietsjes hoger is, zou ik gaan voor een D5200, die qua bediening makkelijker is dan de D3200.
              De D5200 heeft namelijk een heel mooi grafisch beeld van alle instellingen (http://www.youtube.com/watch?v=qTdwxLzEoWg). Hierdoor is ze het veel makkelijker de instellingen aan te passen.

              Ook is de D5200 beter wat betreft AF (39 autofocus punten vs 11 autofocus punten bij de D3200)
              Ook qua ruisprestaties (fotograferen in het donker met een hogere ISO) is de D5200 beter.
              Wil je gaan filmen, dan zal het verschil ook groot zijn.

              Verder zijn er nog wat kleinigheidjes...
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d3200

                Met een kitlens zit je altijd goed. De kwaliteit is tegenwoordig zowel bij Nikon als Canon echt goed; hun 18-55 levert echt mooie resultaten op. En vooral: die lenzen zijn spotgoedkoop, hebben een goede zoomrange en zijn ideaal om te leren.

                Om meer uit de sensor van de D3200 te halen kan je altijd nog een Nikon 35mm f1.8 kopen. Die kost ongeveer 170 euro, is het equivalent van een 50mm lens op full frame en is een stuk beter voor creatieve mogelijkheden (achtergrond onderscherp krijgen - 'bokeh') en voor situaties met weinig licht.

                Die combinatie lijkt me dan als beginner ook ideaal, zowel wat betreft de beeldkwaliteit als de prijs.

                Ik heb zelf de 18-55 en 35mm gehad, je kan daar echt leuke dingen mee doen en hoeft in tegenstelling tot bij heel dure lenzen (waarbij je het verschil in beeldkwaliteit als beginner echt niet zal zien) niet met stress rond te lopen voor schade, diefstal, ...

                Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=1rQWggAX--s

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d3200

                  ik ga hier ook even meevolgen aangezien ik deze camera ook wil aanschaffen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d3200

                    Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                    De kit met 18-55 en 55-200 raad ik niet echt aan. Je lijkt veel te hebben, maar eigenlijk heb je weinig.
                    Die lenzen halen niet het beste uit je camera. (geen enkele kitlens doet dit overigens)

                    Als je toch een kitlens moet kopen (omdat je budget geen duurdere lens toelaat) ga dan voor de 18-105.
                    Je hebt dan niet zoveel zoom als de 55-200, maar je hoeft dan ook niet telkens van lens te wisselen, waardoor je ook minder kans hebt een lens te laten vallen, en waardoor er minder stof op je sensor komt.

                    Als je budget nog ietsjes hoger is, zou ik gaan voor een D5200, die qua bediening makkelijker is dan de D3200.
                    De D5200 heeft namelijk een heel mooi grafisch beeld van alle instellingen (http://www.youtube.com/watch?v=qTdwxLzEoWg). Hierdoor is ze het veel makkelijker de instellingen aan te passen.

                    Ook is de D5200 beter wat betreft AF (39 autofocus punten vs 11 autofocus punten bij de D3200)
                    Ook qua ruisprestaties (fotograferen in het donker met een hogere ISO) is de D5200 beter.
                    Wil je gaan filmen, dan zal het verschil ook groot zijn.

                    Verder zijn er nog wat kleinigheidjes...
                    Nu twijfel ik echt niet meer aan mijn vermoeden Schrijfstijl en gedrag te opzichte materiaal is identiek aan .......

                    Aan ts koop gerust een 3200 met een kitlens of eventueel 2 je zal je verbazen wat je ermee kan bereiken in kwaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d3200

                      Nu twijfel ik echt niet meer aan mijn vermoeden Schrijfstijl en gedrag te opzichte materiaal is identiek aan .......
                      Ik vertel juist na wat ik gehoord heb. Heb zelf ook voor die keuze gestaan en mij werd de 18-55mm afgeraden.
                      Ik weet niet met wie je mij verward maar je vermoeden is fout vrees ik...
                      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d3200

                        Ikzelf heb nu een klein jaar de D3200.
                        Dit is gezien zijn prijs een zeer goed toestel om mee te starten. Ikzelf heb hem gekocht in combinatie met de 18-105mm lens. Een degelijke all-round lens.
                        Sinds kort heb ik ook een 35mm f/1.8 voor portretten & bij beperkt licht, echt zalig om mee te experimenteren.
                        https://www.thomasvandeputte.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d3200

                          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                          Ik vertel juist na wat ik gehoord heb. Heb zelf ook voor die keuze gestaan en mij werd de 18-55mm afgeraden.
                          Ik weet niet met wie je mij verward maar je vermoeden is fout vrees ik...
                          Navertellen van gehoord? pffff heeft dan totaal geen waarde Eigen ervaringen met materiaal daarentegenis meer vertrouwbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d3200

                            Navertellen van gehoord? pffff heeft dan totaal geen waarde Eigen ervaringen met materiaal daarentegenis meer vertrouwbaar.
                            Ikzelf heb de 18-105 lens en ben er zeer tevreden van.
                            M'n tante heeft een D3200 met 18-55 en 55-200.
                            Als je hiermee tevreden bent en er niet tegenopziet om om de haverklap je lens te moeten versteken houdt niemand je tegen deze kit aan te kopen...
                            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d3200

                              D3200 + 18-105
                              of D3200 + 18-200 ook
                              Grt, Amaat
                              The fun begins where the road ends
                              BD Lidnummer : BD2057BE

                              Comment

                              Working...
                              X