Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300s VS D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300s VS D7000

    Momenteel heb ik een D60. Was hierover enorm tevreden, maar heb besloten om een nieuwe/betere dslr aan te kopen.
    Ik was eerst vrij zeker een D300s aan te schaffen, maar nu heb ik ook de D7000 ontdekt.
    Zijn er mensen die ervaringen hebben met 1 van de of beide toestellen? of die een voorkeur kunnen geven.

    Korte vergelijking:

    *D7000 (€1079 Fotokonijnenberg)
    -16.2 MP
    -iso: uit te breiden tot 25600
    -AF-punten: 39
    -6fps

    *D300s(€1169 Fotokonijnenberg)
    -12.3 MP
    -iso: 6400
    -AF-punten: 51
    -7fps

    Gr,
    Jan

  • #2
    Re: Nikon D300s VS D7000

    Wanneer je door het D7000 topic gaat, kom je meermaals de vergelijking met de D300s tegen.

    De D7000 bundelt de kracht van de D300s in een iets kleinere body en biedt een betere beeldkwaliteit (vooral bij hoge ISO). Hij maakt namelijk gebruik van de meest recente techniek.

    Kies voor de wat oudere D300s indien de grotere afmetingen voor jou van belang zijn.

    Je zal aan beide camera's geen miskoop doen!
    Neem ze beiden eens vast in de winkel, misschien komt het antwoord wel vanzelf!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300s VS D7000

      IK heb net een D7000 gekocht en verkoop momenteel mijn D200, dus die twee kan ik vergelijken.

      Voor normaal gebruik (ik bedoel: bij voldoende licht en afdrukken kleiner dan 1 meter op 2 meter) is de D200 wat mij betreft ruim voldoende. Als reserve heb ik nu trouwens nog een D40 (heerlijke camera !).

      Mijn enige reden voor verkoop en aankoop D7000 zijn de prestaties bij hoge ISO die bij de D7000 onvergelijkbaar beter zijn.

      Nadeel van de D7000 t.o.v. de D200 (en ik ben vrij zeker ook de D300) is de amateuristische afstandbediening: bij die infrarood-afstandbediening moet je in het zicht van de camera staan (dus niet bijv. achter de camera, in een schuilhut), terwijl je met de radiogestuurde afstandbediening van de D200 (en D300) van eender waar kan afdrukken.

      Wat betreft het filmen bij de D7000: vergeet het maar: neem daarvoor dan een Canon S90 of S95 en kijk niet om.

      De opmerking van Wivo is overigens terecht: de D200 ligt ook beter in de hand dan de D7000, zeker met een batterijgrip (en zo een grote handen heb ik niet: kantoorjob).

      Stefan.
      Last edited by gliderbee; 8 januari 2011, 13:59. Reden: opmerking foutief aan Jan toegeschreven, was Wivo.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300s VS D7000

        Tx, da's al nuttige info.

        Heb voorlopig een lichte voorkeur voor de D300s(misschien omdat ik er al meer over heb opgezocht..).
        Hij oogt inderdaad iets professioneler, maar zo'n groot verschil vind ik dat toch ook weer niet.
        Aanvaardbare iso die hoger is bij de D7000 is wel een groot pluspunt :s Zeker als je bvb urban gaat of foto's wil nemen op een turnshow...

        Prijsverschil weegt ook in het voordeel van de D7000, maar toch ben ik op dit moment nog geneigd de D300s te kiezen.
        Misschien omdat D300s semiprofessioneel wordt genoemd en D7000 een gevorderde amateur^
        Alle voordelen gaan richting D7000 op dit moment, maar toch is de klik er nog niet. Raar

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300s VS D7000

          Ik was aan het twijfelen tussen de D700 en D7000, maar een vriend met de D700 klaagt nogal over het gewicht, en qua hoge iso zijn ze aan elkaar gewaagd. En dan de prijs van de D7000 natuurlijk ...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300s VS D7000

            Even ivm de afstandbediening: ik lees net dat de D7000 ook achteraan een IR sensor heeft, dus dat probleem is opgelost

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300s VS D7000

              Ik heb momenteel een D100,D200 en een D300. Ik heb ook eens nagezien moest ik vandaag genoodzaakt zijn om een nieuwe camera te kopen wat het zou worden.
              Terloops ik gebruik nog steeds de 3 cameras geen enkel is zo slecht hoor. Maar de D300 is tot heden wel mijn beste camera. de D300s geeft voor mij geen extra waarde omdat ik geen video doe maar als je het toch erbij krijgt waarom niet.

              De D7000 ik heb doorlopen en heeft heel behoorlijke kenmerken. Slechts op 1 punt is hij voor mij niet bruikbaar, spijtig genoeg, omdat de 10 pins Nikon connector er niet op zit en je via de IR afstandsbediening moet gaan voor het aansturen van de camera. Dit maakt het voor mijn toepassingen niet geschikt. Ik heb een directe aansturing nodig van meter en shutter signaal. Hierdoor kan ik supersnelle opnames maken van vliegende beestjes.

              Breekt mijn camera vandaag dan koop ik een nieuwe D300s (de D300 is nieuw niet meer leverbaar) Die camera is zo goed dat ik voor mijn toepassingen geen enkele beperking heb. Maar heb je die 10 pins niet nodig dan ben ik overtuigd dat de D7000 voor de meeste toepassingen een super camera is.

              De D300 wordt hier opnieuw gebruikt in de nieuwe setup 2011 voor mijn beestjes:


              High-speed laser camera 29425 fotoopa by fotoopa, on Flickr

              Om maar een voorbeeld te tonen. En hiermee maak ik opnames van vliegende beestjes kleiner dan 1mm lijf in volle vlucht ( mits toevoeging van een laser systeem voor de detectie). Mijn D100 heeft ongeveer 65.000 opnames, de D200 bijna 50.000 en de D300 bijna 40.000 klicks. Die gaan dus niet zou snel stuk!

              Frans.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300s VS D7000

                Beste,

                Zoals enige forumleden al vermeld hebben voor me, is de aankoop van een camera ook een persoonlijke keuze en niet enkel gebouwd op het vergelijken van specificaties van toestellen. Kijk ook eens met welk toestel u zich het beste in de hand voelt.

                De bedienings-knoppen van de D300s en de D7000 bevinden zich op een andere plaats (iso, witbalans, kwaliteit...). Welke camera ligt het beste in uw hand ?

                Ik zou als goede raad geven, ga beide toestellen eens grondig uitproberen en kijk bij welk toestel uw comfort het grootste is, het is tenslotte nog altijd een voorwerp dat u regelmatig zal gaan gebruiken !

                Groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300s VS D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                  Ik was aan het twijfelen tussen de D700 en D7000, maar een vriend met de D700 klaagt nogal over het gewicht, en qua hoge iso zijn ze aan elkaar gewaagd. En dan de prijs van de D7000 natuurlijk ...
                  geef uw kameraad een stel halters cadeau en jezelf een D700

                  een tijdje terug was ik op een debat en daar was een mager vrouwke van in de 50 heel de tijd foto's ah nemen met een D700 en een 70-200 f/2.8
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300s VS D7000

                    @putor: Als ik een dag met mijn d80 met grip een 300mm f4 + eenpoot eronder door het terrein banjert dan vind ik het toch behoorlijk zwaar worden. Op een debat statisch staan met apparatuur kunnen we allemaal

                    Voor de degelijkheid zou ik denk ik voor een d300 gaan en voor de prestaties voor een d7000. Even wachten tot half februari, dan worden er waarschijnlijk opvolgers aangekondigd.
                    Groeten Remco.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300s VS D7000

                      Ik werk nu nog met een D300, en heb in Fnac even de D7000 in mijn handen gehad... Voelt heel plastiekerig aan. Persoonlijke voorkeur gaat 100% uit naar mijn D300 (D300s)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300s VS D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                        maar een vriend met de D700 klaagt nogal over het gewicht, en qua hoge iso zijn ze aan elkaar gewaagd. En dan de prijs van de D7000 natuurlijk ...


                        ...Uw vriend moet eens dringend naar de oogarts dan.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D300s VS D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door bombermann Bekijk bericht
                          Ik werk nu nog met een D300, en heb in Fnac even de D7000 in mijn handen gehad... Voelt heel plastiekerig aan. Persoonlijke voorkeur gaat 100% uit naar mijn D300 (D300s)
                          plastiekerig? Ik heb nu een D200 (magnesium) en D80 (plastic). De D7000 is overduidelijk magnesium. Heel robuust gevoel, maar toch minder weersbestendig dan de D300.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D300s VS D7000

                            Ik heb ook redelijk lang getwijfeld (kwam van een D80) maar de "betere" processor, de lagere prijs (nu aan 945 euro) en het feit dat de D300S al een tijdje op een opvolger wacht hebben me doen besluiten de D7000 te kiezen ...
                            Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                            Comment

                            Working...
                            X