Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 witbalans

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 witbalans

    Bij mijn vorig toestel, Nikon D70, had je de mogelijkheid om de witbalans te meten op een wit blad of voorwerp. Bij mijn D300 vind ik die mogelijkheid niet. Zie ik erover of heeft dit toestel die mogelijkheid niet meer?
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

  • #2
    Re: Nikon D300 witbalans

    Je ziet het over het hoofd, blz 136 en 138.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 witbalans

      KLopt inderdaad. Had er dan toch over gezien.
      Bedankt.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 witbalans

        waar een beetje tijd voor het lezen van de handleiding te lezen zeer nuttig kan zijn



        mvg david
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 witbalans

          Waarom Zou je de witbalans niet op automatisch laten staat en enkel "kieken" in RAW -of Nikon -NEF ?
          Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 witbalans

            Ik heb de volledige handleiding toch gelezen hoor David maar geef toe, het is een serieus dik boekske en als je uiteindelijk helemaal achteraan bent, ben je van het begin alweer wat vergeten.
            Witbalans op auto en schieten in RAW lijkt me inderdaad de beste optie maar ik probeer gewoon zoveel mogelijk instellingen uit te testen. Ook het zelf meten van de witbalans hoort daarbij om daarna het resultaat is te weten.
            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 witbalans

              Ik had dit zo gevonden via de index achterin, samen met de aanzichten van de camera voorin zijn dit de twee snelste manieren o iets te vinden in de handleiding.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X