Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 op Hannelore.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 op Hannelore.be

    Hoi,

    Op Hannelore.be adventeert ene Ron Ruven met een veelvoud aan camera's en lenzen voor zeer scherpe prijzen. Zo ook met een Nikon d300 body voor slechts 1450 euro (inclusief 8 Gb geheugenkaart, tas en extra accu)! Eigenlijk te mooi om waar te zijn. Zie http://www.hannelore.be/toon.php?id=143873

    Ik dacht laat ik eens een mailtje wagen, ik woon tenslotte niet ver van antwerpen. Blijkt de beste man in londen te wonen en de camera te willen opsturen. Het onderstaande heeft hij mij geantwoord:

    =========
    Hello ,

    I want to inform that the Nikon D300 Body is new, completed with all accessories,certificate of warranty ,all papers,original box .
    Warranty 2 years .
    Accessories (all cables, battery ,etc.)
    Price :1450 euro .
    I am located in London .
    The shipping/payment will be made using www.pulan-carbos.com . Please carefully read all the steps below .If you agree our terms send us your full name and address + final order so we can start the shipping .
    It's 100% safe for me and you .
    Read all the informations here : www.pulan-carbos.com/safe-exchange.php
    ----------------------
    Here is how we are going to do :
    1. I will ship the Nikon D300 Body with : www.pulan-carbos.com
    2. They will contact you and let you know that I sent you the Nikon D300 Body and the status of the Nikon D300 Body .
    3.You will transfer the money to www.pulan-carbos.com
    4.You will receive the Nikon D300 Body and check them , test them etc.
    5. You have 5 days to inspect the goods. You must confirm to www.pulan-carbos.com that the Nikon D300 Body are as you expected to be so I can receive my money from them .
    If you are not satisfied of the Nikon D300 Body , they will come , pick up the Nikon D300 Body and give all your money back. I will have to pay again the shipping taxes to receive the Nikon D300 Body back .
    You can contact www.pulan-carbos.com and ask about us : contact@pulan-carbos.com If you agree our terms please give us the shipping address where we must ship the product.
    ==========

    Ik heb tot nu toe enkele malen iets in het buitenland gekocht en dat is tot nu toe goed gegaan, echter dit vertrouw ik niet helemaal, zeker gezien de wijze van betaling (?) en het bedrag wat hij voor de camera vraagt. Er gaan genoeg berichten rond over oplichters op het net. Heeft iemand ervaring met deze man en de wijze van betaling en hier goede (of slechte) berichten over te vermelden? Alle berichten zijn welkom. Ikzelf kan nergens recensies vinden. Er moet wel een heel overtuigend iemand naar voren treden wil ik de stap wagen...

    Jelle van Aalst
    Last edited by jellevanaalst; 14 januari 2008, 23:02.

  • #2
    Re: Nikon D300 op Hannelore.be

    Zeker NIET vertrouwen. Er zitten ook zo'n paar pipo's, misschien wel dezelfde, op 2dehands.be. Zelfde modus operandi. Je kan er donder op zeggen dat je je geld kwijt bent en nooit een D300 zal zien. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 op Hannelore.be

      Heb iets gelijkaardigs voor gehad via tweedehands.net maar dan werd het geregeld via Chronopost
      Een man post onder een naam enkele objectieven op diverse sites, ik reageer met een mailtje en krijg een gelijkaardig standaardmailtje met wat uitleg, waarin hij een andere naam heeft staan en hij woont ook in London terwijl de advertentie zegt in Turnhout ... of Hoofddorp (NL) of ...

      Is duidelijk een vorm van internetoplichting!
      Als je de materialen niet zelf ter hand kan nemen om te bezichtigen zou ik je adviseren om er vanaf te zien ...
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 op Hannelore.be

        Ik ging er al vanuit dat het niet helemaal in de haak was. Zelf kunnen bezichtigen alvorens te kopen is idd het mooiste. Zag overigens op redcoon.nl ook een scherpe aanbieding voor een D300. Is wel de scherpste die ik tot nu toe op neerlandse bodem heb kunnen vinden. Bezichtigen kan hier dan ook wel niet, maar is wel iets veiliger..

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 op Hannelore.be

          Hallo
          Ben voor de grap eens blijven reageren op een advertentie van een Nikon D3
          voor de prijs van 900€.
          Na 3 mails koste hij nog 300€.
          het was een advertentie op 2de hands .be.
          Ik heb die pipo toen beloofd dat als hij zijn adres gaf in Londen ik nog diezelfde dag aan zijn deur stond met de centen.
          Via mail stuurde hij een antwoord identiek aan dat van jou dat het via die andere transactie moest gaan......... flauwe vent!!!!!
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 op Hannelore.be

            Vreemd toch dat er mensen moeten zijn die daar in blijven trappen (anders zou het niet blijven bestaan). Een website van een kleine week oud van een Engels bedrijf, geregistreerd in Australië, maar geschreven in gebrekkig Engels. Maar mister Ron Ruven woont in Antwerpen, waarom niet afspreken? Ik zou het wel op een veilige plaats doen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 op Hannelore.be

              De 'beste' man heeft zijn advertenties op Hannelore.be reeds ingetrokken. Ben benieuwd waar hij nu weer opduikt....

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 op Hannelore.be

                Ik heb zelf kennissen in Londen wonen en laat dan altijd weten dat ik de camera zelf wil oppikken. Daarmee kunnen ze me laten weten dat het wel of niet in de haak is. Als blijkt dat de spullen niet afgehaald kunnen worden, met directe betaling, hoeft het voor mij niet meer.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 op Hannelore.be

                  Ik heb zelf diverse keren op meerdere goedkope aanbieders gereageerd, met de mededeling dat ik onder rembours wilde betalen, op het moment dat ik de camera daadwerkelijk uitgepakt gezien heb. Van enige reactie van de kant van de aanbieders heb ik tot op heden niets meer vernomen. Dus volgens mij
                  ben je echt je geld kwijt als je eerst het geld moet overmaken. Bij cameranu kan ik het apparaat eerst thuis bekijken, daarna kontant of via pin-automaat aan de bezorger betalen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 op Hannelore.be

                    Altijd die zever dat iemand u gaat bellen om de staat van de goederen te laten weten. Vervolgens betalen en dan pas ontvangen blablabla. Wie trapt daar nu nog in? Niks dan bedrog!
                    Nikon D50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 op Hannelore.be

                      Inderdaad,

                      Deze oplichter is op verschillende sites actief en verkoopt zowat alles. Zelf reageerde ik op een D3 die hij verkocht voor 1500€. Mijn kameraad kwam een D3 tegen voor 900€ op een andere site. Dit kan natuurlijk niet.

                      Als test stuurden we beiden een email in het Nederlands maar kregen dezelfde engelstalige email terug vanuit Londen. De naam van de persoon (Joop Meijer) was ook niet dezelfde als diegene waaronder hij zich voor deed op de koopsite.

                      Even gegoogled en al snel kwam ik bij www.internetoplichting.nl uit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300 op Hannelore.be

                        Niet aan meedoen! School-voorbeeld van internetoplichting.
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment

                        Working...
                        X