Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2X - Vraag en aanbod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D2X - Vraag en aanbod

    Heb nu enkele dagen zeer intensief aan het snuffelen geweest achter een vervanger voor mijn D100. Dacht eerst een tweede D100 te kopen (om wisselen lenzen te beperken, dan een D2H (ik doe vooral sportfotografie), dan een D2Hs, en jaja natte dromen over een D2X maar laat ik maar eerlijk zijn: zou serieuze overkill zijn als amateur zijnde en nog steeds lerende Ik heb dus besloten om voor één keer te wachten en hopen op de D200...

    Allez, eigenlijk een niets ter zake doende inleiding om te zeggen dat op mijn speurtocht ik opgemerkt heb dat het er in de VS bovenarms op zit. Blijkt dat de vraag achter een D2X daar vele malen groter is dan het aanbod en dat een welbepaalde internetketen één exemplaar per dag verkoopt aan meer dan $1000 boven de SRP. De Amerikanen ontdekken blijkbaar opnieuw de vrijemarkteconomie...
    Website: http://www.d-eye.be

  • #2
    Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

    Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
    Allez, eigenlijk een niets ter zake doende inleiding om te zeggen dat op mijn speurtocht ik opgemerkt heb dat het er in de VS bovenarms op zit. Blijkt dat de vraag achter een D2X daar vele malen groter is dan het aanbod en dat een welbepaalde internetketen één exemplaar per dag verkoopt aan meer dan $1000 boven de SRP. De Amerikanen ontdekken blijkbaar opnieuw de vrijemarkteconomie...

    Ik heb het gisteren ook gelezen.Maar Cameta krijgt ze blijkbaar vlotjes verkocht aan die prijzen...
    Last edited by roadrunner; 15 maart 2005, 20:05.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

      Hallo,

      Zit met een gelijkaardig probleem dat je in de inleiding gaf.

      Ik wil een tostel gelijkaardig dan de D70 maar met een verticale onspanknop. Natuurlijk kom je dan uit bij de D2X.

      Nog vele natte dromen zullen volgen voor ik de knoop doorhak.

      Ik wacht wss. niet op de D200, want Nikon kennende zal je wel nog mogen wachten tot 2007 of 8

      mvg Sven

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
        Hallo,

        Zit met een gelijkaardig probleem dat je in de inleiding gaf.

        Ik wil een tostel gelijkaardig dan de D70 maar met een verticale onspanknop. Natuurlijk kom je dan uit bij de D2X.

        Nog vele natte dromen zullen volgen voor ik de knoop doorhak.

        Ik wacht wss. niet op de D200, want Nikon kennende zal je wel nog mogen wachten tot 2007 of 8

        mvg Sven
        Vergeet je hier niet de Fuji S2 of S3???

        Je kunt natuurlijk nog voor de Kodak 14n kiezen ook als je een nikon-vatting verkiest
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Vergeet je hier niet de Fuji S2 of S3???
          Had de Fuji S3 ook op het lijstje maar buiten het feit dat de bezitters er allemaal zeer tevreden over zijn is hun "enige" minpunt net mijn pijnpunt (deels ook van de d100); het trage wegschrijven...

          @Sven: leggen we samen voor een d2x?
          Website: http://www.d-eye.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

            Net even vergeten... er zijn ondertussen al grips met een extra ontspanknop te vinden voor de D70...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

              Mocht je behoefte hebben aan een importD2X, dan weet ik iemand die ze voor 3825 euro kan leveren (+50 euro verzending). Zijn leverancier krijgt ze tussen a.s. zaterdag en maandag binnen. Je loopt het risico op moeten bijbetalen van BTW e.d., maar dan nog kom je goedkoper uit dan de Belgische prijs, die op dit moment bijna 5000 euro is.
              eBay verkoper Hugo So (urgalaxy op eBay) krijgt ze ook weer tussen 20-25 maart binnen, zijn prijs is net onder de 4200 euro.
              Je ziet, ondanks dat ik op een wachtlijst sta en schriftelijk bewijs heb dat ik bij de eerste uitlevering zit, hou ik toch ook andere opties in de gaten.
              Last edited by NataliaNL; 15 maart 2005, 23:42.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

                Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
                @Sven: leggen we samen voor een d2x?
                Dat zie ik wel zitten. Jij legt je deel bij en ik hou hem bij mij

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

                  Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                  Net even vergeten... er zijn ondertussen al grips met een extra ontspanknop te vinden voor de D70...
                  heb er één gevonden, kijk zelf hier eens

                  mvg Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

                    Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                    Mocht je behoefte hebben aan een importD2X, dan weet ik iemand die ze voor 3825 euro kan leveren (+50 euro verzending). Zijn leverancier krijgt ze tussen a.s. zaterdag en maandag binnen. Je loopt het risico op moeten bijbetalen van BTW e.d., maar dan nog kom je goedkoper uit dan de Belgische prijs, die op dit moment bijna 5000 euro is.
                    eBay verkoper Hugo So (urgalaxy op eBay) krijgt ze ook weer tussen 20-25 maart binnen, zijn prijs is net onder de 4200 euro.
                    Je ziet, ondanks dat ik op een wachtlijst sta en schriftelijk bewijs heb dat ik bij de eerste uitlevering zit, hou ik toch ook andere opties in de gaten.

                    KIjk ook eens op cameranu.nl Daar staat de D2x voor 4275,0 incl BTW. Is ook import, maar geen risico op bijbetaling
                    Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

                      Cameranu heeft er nog geen ontvangen van zijn leverancier. Zij zitten er zelf ook erg mee in. Dus sommige mensen proberen de camera via andere wegen sneller in handen te krijgen. Ik wacht nog even af.
                      Ben,
                      Nikon D2X, D100, D70
                      Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
                      Tamron 17-35, 28-75, 90
                      Sigma 170-500,
                      Nikon SB 800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D2X - Vraag en aanbod

                        Oorspronkelijk geplaatst door maxdesign
                        KIjk ook eens op cameranu.nl Daar staat de D2x voor 4275,0 incl BTW. Is ook import, maar geen risico op bijbetaling
                        Ja, ik sta op de wachtlijst, en zit bij de eerste lichting, als die ooit komt.

                        Comment

                        Working...
                        X