Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100, foto's maken zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100, foto's maken zonder flits

    'allo!
    Sfeerfoto's zonder flits, zoals bv de Kerstwensen van Phille en Roadrunner...
    Is 't 't beste om dan juist wel of juist niet "Long Exposure Noise Reduction" (noise reduction komt in werking bij sluitertijden van 1/2 sec. of langer, wegschrijven van foto duurt langer) te gebruiken?
    En what about ISO auto? Gebruiken jullie dat? ("wanneer de huidige belichtingsinstellingen geen optimale belichting opleveren, wordt de gevoeligheid gecorrigeerd")

  • #2
    Originally posted by NataliaNL
    'allo!
    Sfeerfoto's zonder flits, zoals bv de Kerstwensen van Phille en Roadrunner...
    Is 't 't beste om dan juist wel of juist niet "Long Exposure Noise Reduction" (noise reduction komt in werking bij sluitertijden van 1/2 sec. of langer, wegschrijven van foto duurt langer) te gebruiken?
    En what about ISO auto? Gebruiken jullie dat? ("wanneer de huidige belichtingsinstellingen geen optimale belichting opleveren, wordt de gevoeligheid gecorrigeerd")
    Hoi Nat,die auto iso zou ik niet gebruiken.Mijn foto's zijn gemaakt op ISO 400 voor de kerstbal en ISO 500 voor de kaarspotjes ,de exposure noise reduction heb ik altijd opstaan.Dat het iets langer duurt om de foto weg te schrijven heb ik geen last van,ik ben geen sportfotograaf
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      je kan ook sfeerfoto's maken met flits ...

      gewoon de slow sync gebruiken...

      daar is de 24-120 met z'n VR uitermate geschikt voor...

      Comment


      • #4
        waarom zou jij die auto iso niet gebruiken roadrunner? Je hebt em wel een tijd gebruikt, toch?
        Ik gebruik em normaal ook niet hoor, maar gisteren in het bos was het nogal slecht licht en bedacht ik me achteraf dat het fijn zou zijn geweest als in die situatie de camera voor mij gedacht zou hebben. Dan had ik misschien niet alle 70 foto's weg hoeven gooien

        Comment


        • #5
          @ w00ha: zou kunnen inderdaad. Maar de kerstfoto's van Roadrunner hadden ook op de laagste iso gemaakt kunnen worden, op statief of andere ondergrond, toch?
          Offtopic: heb je VR active al gebruikt?

          Comment


          • #6
            Originally posted by NataliaNL
            waarom zou jij die auto iso niet gebruiken roadrunner? Je hebt em wel een tijd gebruikt, toch?
            Ik gebruik em normaal ook niet hoor, maar gisteren in het bos was het nogal slecht licht en bedacht ik me achteraf dat het fijn zou zijn geweest als in die situatie de camera voor mij gedacht zou hebben. Dan had ik misschien niet alle 70 foto's weg hoeven gooien
            Ik heb de autostand enkel gebruikt de eerste weken dat ik het toestel had.Ik stel het nu zelf manueel in daar ik ook zelf steeds mijn diafragma en sluitertijd instel en ik zelf alles wil instellen zoals ik het wil.Als je op Manueel werkt zie je eigenlijk zelf wel wanneer je je ISO moet verhogen (of anders statief gebruiken natuurlijk)Zo leer je het meeste.
            Danny's Photosite

            Comment

            Working...
            X