Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon CP5700 vraagje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon CP5700 vraagje...

    Ik heb tegenvallende resultaten bij binnenopnamen met mijn Nikon. Het lijkt alsof de foto's gemaakt zijn met behulp van een magnesiumbom of iets dergelijks maw overbelicht. Zijn er truukjes om met dit apparaat wél goede binnenopnamen te maken, of ben ik er zowiezo aan voor een externe flash? Raar als je ziet dat met m'n ander apparaatje (HP735) wel mooie binnenopnamen te maken zijn. (het apparaat vreet dan wél batterijen aan de lopende band... )
    Nikon CP5700

  • #2
    @krikke

    Ik ben ook nog niet zolang in bezit van een CP 5700.
    Er zijn best mogelijk heden met dit toestel, voor de instellingen leest je best eens de handleiding van pagina 101.


    Comment


    • #3
      toon misschien eens een voorbeeldje ? Ik heb vroeger veel in cafés met een 5700 gewerkt, veel(altijd?) met de interne flash en de meeste waren goed ... tenzij iemand binnen een 75cm van de flash verwijderd stond, dat was dan inderdaad iets te dicht bij

      Comment


      • #4
        Hier zijn 2 pics... ik zoek nog 1tje die echt heel overbelicht is...




        Nikon CP5700

        Comment


        • #5
          Bij mijn CP5400 kan ik via Speedlight Options kiezen voor onderbelichten met de flash. Manuele instelling van de witbalans geeft hierbij ook betere resultaten. Ik veronderstel dat dit bij de CP5700 ook moet kunnen.
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Originally posted by krikke
            Ik heb tegenvallende resultaten bij binnenopnamen met mijn Nikon. Het lijkt alsof de foto's gemaakt zijn met behulp van een magnesiumbom of iets dergelijks maw overbelicht. Zijn er truukjes om met dit apparaat wél goede binnenopnamen te maken, of ben ik er zowiezo aan voor een externe flash? Raar als je ziet dat met m'n ander apparaatje (HP735) wel mooie binnenopnamen te maken zijn. (het apparaat vreet dan wél batterijen aan de lopende band... )

            Beste krikke,

            Het vraagt wel een tijdje oefenen wat binnenopnames betreft met de 5700. Je kan voor te beginnen wat spelen met de "Variabele Power" onder de Speedlight Options. Deze kan je best verlagen tot minimum -1. Anderzijds zal je de beste resultaten toch maar bereiken met een externe flash. De ingebouwde flitser bevindt zich op dit toestel nogal dicht bij het objectief en dat geeft vlug harde flitsen.
            Met de witbalans kan je ook nog wat experimenteren, maar dat zal volgens mij maar weinig invloed hebben op jou probleem.

            Groetjes,

            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment

            Working...
            X