Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 5700 verkocht: de ware reden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix 5700 verkocht: de ware reden

    Vandaag kon ik mijn Nikon Coolpix 5700 verkopen. Ik denk dat de koper een eerlijke deal heeft gekregen en wens hem heel veel geluk met het toestel.
    Ik kreeg nogal wat telefoontjes met de vraag naar de ware reden:
    welnu die is heel simpel.
    Men kan beweren dat het niet het toestel is maar de fotograaf die de kwaliteit van een foto bepaalt. Dat is toch slechts ten dele waar: het toestel stelt een aantal fysieke grenzen en dat zelfs bij een kwaliteitstoestel (high end in zijn klasse) als de Coolpix 5700.
    De BD website werkt inderdaad verslavend en de aanbieding voor een EOS D60 heeft bij wijze van spreken bij mij de stoppen doen doorslaan.
    Ik was dus zeer te spreken over de Nikon maar verlang naar meer, vooral als ik de meesterwerken zie van sommigen hier op de website
    (het werk van eMJeke is overigens met een Nikon 5700 ook meesterlijk, samen met haar zeer stijlvolle collages en presentaties, en als ik mij niet vergis spaart zij ook voor de digitale spiegelreflex).
    Ik wil me nu eens goed laten gaan, maar twijfel nog wat tussen Nikon D100 en Canon Eos D10, ik wil ook wat lenzen en accessoires kopen om niet met een Ferrari tegen 50 per uur te moeten rijden. De overstap van Nikon 5700 naar iets anders zal in veel opzichten groot zijn, maar ik wil toch benadrukken nog eens dat ik de 5700 in zijn klasse zeer goed vond. Van de veel besproken problemen heb ik niets ondervonden.

    MVG Hugo






  • #2
    Veel besproken problemen met de Nikon Coolpix 5700? Ik overweeg ook een aankoop van dat toestel. Moet ik twijfelen? Of toch maar opteren voor Sony DSC F717?
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

    Comment


    • #3
      Euh 't enigste probleem dat ik hier al tegengekomen ben, is dat van 't blokkeren
      zelf nog geen last van gehad
      dus ni teveel van aantrekken
      is echt een goe toestelleke
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Ik heb mijn CP5700 nog niet zo lang en voor de meeste toepassingen is hij ideaal. Eens je weet waar wat in te stellen kun je beginnen experimenteren, maar ook "klets, weer nen foto" is geen probleem. Hier even een foto van een andere hobby. Het daarnet de wagen gespoten (er ligt nog een folie over) en nam snel even een snapshot met flits in een halfduistere ruimte. Geen kunstwerk maar wie de foto's van de GSM's knap vindt zal duizelen bij deze... Sluukes en hopelijk binnenkort dezelfde avatar voor je naam? IKKE
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Met veel besproken problemen bedoelde ik moeilijk focussen in het donker (eerder normaalà, geluiden bij uitzoomen en het blokkeren.
          Maar zoals gezegd: niet te veralgemenen en bij mij gaf dit geen problemen, dus voor mij: geen redenen voor twijfel.
          MVG Hugo

          Comment

          Working...
          X