Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix 5700

    Is de Coolpix 5700 een goeie camera ? Wat zijn jullie ervaringen ? Wat zouden jullie kiezen, een Fuji S602z of een CP 5700 ? Thanx.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
    SB600
    Tripod: Velbon CX 530

  • #2
    Hi Rudi,

    Ik ken alleen de 5700 en het is een heel goed toestel maar zoals elk ander toestel heeft ook een paar mindere kantjes.
    Een aantal probleempjes heeft men nu uit de weg geruimd met de nieuwe 8700.
    Het meest besproken tekort is zijn focus probleem bij weinig licht (contrast). In duistere omstandigheden is het gebruik van de EVF een beetje lastig. Het schermpje is een beetje aan de kleine kant.
    De manual focus is zo goed of onbruikbaar en er is geen manuele focus ring. Er is ook geen afstandsindicatie. Dit laatste blijft een probleem zelfs op de 8700.
    Maar ondanks deze tekorten vond ik het tot nu toe heel fijn om er mee te werken. Dat neemt niet weg dat het begint te kriebelen om over te stappen op de nieuwe 8700 ....

    Dany.

    Comment


    • #3
      yep, de CP5700 is inderdaad een goed fototoestel.
      Ik gebruik de CP5700 met veel plezier.
      Welke zou ik kiezen ? Wel ik HEB gkozen voor de CP5700
      Anderzijds kan ik je wel voorspellen dat de S602z eigenaars ook heel lovend zullen praten over hun keuze. Met enkele verschillen zijn het nl beiden "goede" toestellen. Het ligt vooral aan hetgeen jij ervan verwacht, en hoe het jou in de hand ligt.

      Verder kan ik allen maar de raad geven van eens de review van beiden te bekijken op dpreview of zo. Als je nog een specifieke vraag over de CP5700 hebt, vraag maar .... hier zijn verschillende eigenaars die je graag willen verder helpen.
      ---
      darix
      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
      D70s

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rudi Dekeyzer
        Is de Coolpix 5700 een goeie camera ? Wat zijn jullie ervaringen ? Wat zouden jullie kiezen, een Fuji S602z of een CP 5700 ?
        Tussen die twee zou ik de Nikon kiezen. Ik heb ze beiden al gebruikt (de Nikon kort) en ze zijn qua bediening en bouw vergelijkbaar. Beide toestellen zijn gericht op een relatief veeleisend publiek, dus alle instelmogelijkheden zijn aanwezig. De Nikon heeft een hogere pixel count bij evenveel ruis als de Fuji, en heeft ook een kantelbare LCD. Dat zijn twee aangename pluspunten ten opzichte van de Fuji.

        Ik weet niet hoe de prijzen momenteel liggen, maar toen beide toestellen op de markt kwamen, was de prijs van de Fuji een pak lager, en lag het - mijns inziens - voor de hand dat je de Fuji koos als je rekening moest houden met je portefeuille. De recente opvolger van de 602, de S7000, is overigens een knap toestel; ik heb er zelf nog geen foto's mee gemaakt, maar wel onbewerkte foto's van een kennis bestudeerd. Als ex-Fuji-eigenaar ben ik nog steeds zeer geïnteresseerd in de SuperCCD ontwikkelingen. Ik denk nog steeds dat de Nikon het betere toestel is, maar het prijsverschil was/is groter dan het kwaliteitsverschil.

        Overweeg misschien ook de Minolta A1; dat is echt een heel knap toestel.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          tegenwoordig staat ie aan de helft van de oorspronkelijke prijs
          is dus een koopje
          heb er anderhalf jaar veel plezier mee beleefd
          klik maar es op mijn signatuur onderaan om mijn fotoalbums te bekijken
          de 5700 levert zeer goeie kwaliteit, maar heeft ook zijn beperkingen
          ben van plan om over te stappen naar DSLR (normaal gezien D70)
          maar nog es: voor de huidige prijs een knaller !

          BTW: ik denk dat ik mijn 5700 ga houden
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment

          Working...
          X