Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON Coolpix 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON Coolpix 5700


    NIKON Coolpix 5700

    * Ik zou mij deze camera aanschaffen, en hem via het net bij
    Topfoto in Duitsland kopen, zijn er hier soms personen op dit forum
    aanwezig die regelmatig daar naartoe gaan, kan er iemand zo'n toestel voor me meebrengen?

    * Wat moet ik zeker bij deze NIKON bijkopen?
    ik ga er in alle geval al een 256mb HI-speed geheugenkaart bijkopen, maar hoeveel foto's kan je hiermee zoal maken van hoge kwaliteit?

    * Is een adaptor ook nodig?

    * Dank bij voorbaat
    * BovijnJoris

  • #2
    De 717 voldoet meer dan aan al uw eisen, ik kan er persoonlijk van meespreken.

    Het is een pracht camera, de top in zijn klasse

    Comment


    • #3
      Een hele populaire zaak bij BD ers is Topfoto in Duitsland, als je een search doet naar Topfoto in t forum Camera's & Accessoires
      zul je info vinden
      Dit is trouwens het adres van Topfoto http://www.topfoto-online.de/

      Comment


      • #4
        Ik heb een Olympus Camedia 5050z, welke aan 5 megapixels werkt. Foto's welke ik hiermee neem kan ik gerust afdrukken op A3 formaat via mijn Canon i9100 printer zonder pixel vorming. De 5050z laat ook toe om tot 2cm te focussen in super-macro mode. Er zijn veel goede toestellen op de markt vandaag de dag, ik zou eens een beetje rondsurfen op deze site om te zien wat de mensen denken van de verschillende camera's. Dit is een onderwerp welke al regelmatig is opgebracht . Het is ook inderdaad veel goedkoper om in Duitsland uw toestel aan te kopen, een populaire winkel over welke veel gepraat is op deze site : www.topfoto-online.de

        groeten,
        David
        Canon met glas...

        Comment


        • #5
          Moet met Teddy-Bear meegaan , ga voor de Sony DSC F717 , je zult er geen moment spijt van krijgen Alhoewel mijne heeel even voor een kleinigheidje weg is

          - Zijn deze toestellen voldoende van zoom voorzien om close-ups te nemen vanop enkel centimeters?

          Je kan me de Sony , zonder extra lenzen , tot op 2 cm van het objekt foto´s nemen , lijkt me dichbij genoeg
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
            Beste Joris,

            Eerst en vooral welkom op het forum. Persoonlijk ben ik een Coolpix 5700 gebruiker. Ben uiteraard heel tevreden met dit toestel, maar het toestel was of is nogal prijzig in jou geval.Ik kan je echter als student als raad meegeven dat, als je budjet beperkt is tot 1000€ het eigenlijk met dit bedrag zelden ophoudt. Meestal neem je een zwaarder CF-kaartje dan hetgeen bij het toestel wordt geleverd (128 -256 of zelfs 512 MB). Want vergeet niet, als je van analoge fotografie komt dat je met je digi nogal wat foto's zal schieten. Je hebt daarvoor MB's vandoen. Neem daarbij nog een tweede batterij, wat zeker voor de CP 5700 geen overbodige luxe is(heb zelf een Batterie Pack aangeschaft -139€- om het veelvoudig wisselen van batterijen te vermijden)en je komt al gauw een stuk boven je budjet uit. Dan nog niet van één of andere opbergtas gesproken, of een UV-filter ter bescherming van je lens of een statief als je graag macro's maakt....
            Overweeg dus goed vooraleer je de knoop doorhakt. Heb je veel tele vandoen, dan is de CP5700 in zijn categorie een uitschieter. De Coolpix heeft soms wel moeite met de focus op 3cm naar mijn bescheiden mening, ofwel is het omdat ik nog niet genoeg ervaring heb met het toestel.Een van de betere voorbeelden van Macro fotografie is op deze site te bewonderen http://www.dutchorange.com. Allemaal foto's genomen met de CP5700.
            Oh ja, en vooraleer je een semi-professioneel toestel goed onder de knie hebt duurt het wel een tijdje. De uitgebreide handleiding is zeker geen overbodige luxe.En veel experimenteren, dat is de boodschap.

            Groetjes,

            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Ben ook zeer tevreden over mijn 717.Zou niet zeggen dat hij beter is of slechter dan de coolpix 5700.Hangt er vanaf wat je wil doen en wat jij belangrijk vind.Dus veel opzoeken en lezen op het internet en zeker eerst eens voor je koopt elk model dat je interesseert in je handen gaan nemen!!
              Ik wou de Minolta 7Hi kopen maar toen ik de 717 zag en in mijn pollekes hield was ik verkocht.De handligging en het feit dat je de ganse body kan draaien gaven de doorslag buiten de andere positieve zaken die ik al wel wist uit de revieuws en vergelijkingen.Maar dat in de pollekes houden kan niemand voor je doen.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Originally posted by bovijnjoris
                Ik heb op de site van topfoto in duitsland prijzen opgezocht maar moet daar nog 16 percent btw op betaald worden of niet?
                als ik bv een prijs opzoek van een SONY cyber shot DSC F717, dan staat er bij, dat hij 759 euro kost, maar als ik hem in mijn winkelkarretje leg, komt daar nog eens 16 percent bij, klop dit???

                Neen, dit klopt niet. De prijzen zijn inclusief btw. Als je het toestel in je winkelkarretje legt zie je de prijs en daaronder de btw dat je betaald hebt. Die is al verekend in de prijs.
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment

                Working...
                X