Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

    Hallo, Ik zou graag jullie advies willen hebben.
    ik ben niet tevreden met mijn compactcamera, om meerdere redenen. een van de hoofdredenen is dat het te langzaam foto's maakt waardoor ik veel mooie momenten van mijn jonge dochter van 11 maanden mis.
    Daarom wil ik graag overstappen naar een Spiegelreflex camera. hiernaast hou ik ook van het maken van foto's van mooie landschappen en van insecten. ik heb hiervoor altijd een compactcamera gebruikt. ik heb er in totaal 3 gehad, waarvan ik vreemd genoeg met mijn eerste uit 2003 de mooiste foto's heb kunnen maken. dat was een Olympus 3,1 mp.
    vervolgens heb ik een canon 3,1 mp gehad en nu een panasonic Lumix 10,1 mp.

    Nu ben ik al een tijdje rond aan het lezen op internet, en ik zou graag jullie advies willen hebben met het aanschaffen van een spiegelreflex camera. Mijn budget is niet veel, rond de 400 euro. Ik kan een nieuw toestel kopen bijv de Nikon D3000+ 18-55 VR of een ouder model 2e hands kopen maar bijv. incl een Tamron lens. wat raden jullie mij aan?
    Zoals ik al aangaf wil ik een spiegelreflex kopen voornamelijk voor het maken van foto's van mijn kind, en eventueel ook landschap foto's en macro foto's

    btw. Ik ben al bij de Mediamarkt geweest om de fotocamera's in mijn handen te houden, bij mij gaat het voornamelijk om de kwaliteiten van de camera zelf ipv hoe het ding aanvoelt in de handen

  • #2
    Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

    Oorspronkelijk geplaatst door Naj85 Bekijk bericht
    Hallo, Ik zou graag jullie advies willen hebben.
    ik ben niet tevreden met mijn compactcamera, om meerdere redenen. een van de hoofdredenen is dat het te langzaam foto's maakt waardoor ik veel mooie momenten van mijn jonge dochter van 11 maanden mis.
    Daarom wil ik graag overstappen naar een Spiegelreflex camera. hiernaast hou ik ook van het maken van foto's van mooie landschappen en van insecten. ik heb hiervoor altijd een compactcamera gebruikt. ik heb er in totaal 3 gehad, waarvan ik vreemd genoeg met mijn eerste uit 2003 de mooiste foto's heb kunnen maken. dat was een Olympus 3,1 mp.
    vervolgens heb ik een canon 3,1 mp gehad en nu een panasonic Lumix 10,1 mp.

    Nu ben ik al een tijdje rond aan het lezen op internet, en ik zou graag jullie advies willen hebben met het aanschaffen van een spiegelreflex camera. Mijn budget is niet veel, rond de 400 euro. Ik kan een nieuw toestel kopen bijv de Nikon D3000+ 18-55 VR of een ouder model 2e hands kopen maar bijv. incl een Tamron lens. wat raden jullie mij aan?
    Zoals ik al aangaf wil ik een spiegelreflex kopen voornamelijk voor het maken van foto's van mijn kind, en eventueel ook landschap foto's en macro foto's

    btw. Ik ben al bij de Mediamarkt geweest om de fotocamera's in mijn handen te houden, bij mij gaat het voornamelijk om de kwaliteiten van de camera zelf ipv hoe het ding aanvoelt in de handen
    www.stevesdigicams.com
    Daar kun je bijna identieke foto's vergelijken, waardoor je kunt zien welke camera je dan vwb beeldkwaliteit het meest bevalt.

    Je hebt zelf al gekeken welke cameraj eht best in de hnd ligt, dus waarom laat je dat je keus dan niet bepalen ?

    Vwb de keus nieuw/2de hands, heb ik zelf een voorkeur voor nieuw.
    Ik merkte bij mijn digitale compact dat deze maar beperkt meegaat; 3, 4 jaar lijkt de levensduur te zijn.
    Dan koop ik liever een nieuw toestel, waar fabrieksgarantie opzit, dan een in mijn ogen half verbruikt ding.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

      Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
      www.stevesdigicams.com
      Daar kun je bijna identieke foto's vergelijken, waardoor je kunt zien welke camera je dan vwb beeldkwaliteit het meest bevalt.

      Je hebt zelf al gekeken welke cameraj eht best in de hnd ligt, dus waarom laat je dat je keus dan niet bepalen ?

      Vwb de keus nieuw/2de hands, heb ik zelf een voorkeur voor nieuw.
      Ik merkte bij mijn digitale compact dat deze maar beperkt meegaat; 3, 4 jaar lijkt de levensduur te zijn.
      Dan koop ik liever een nieuw toestel, waar fabrieksgarantie opzit, dan een in mijn ogen half verbruikt ding.
      bedankt voor je reactie, ik kan de vergelijkingen helaas niet terugvinden op de website die je hebt gegeven. ik zie er ook het volgende staan: ''stevesdigicams.com expired on 05/14/2010 and is pending renewal or deletion''

      ik vind het niet belangrijk hoe een camera het beste in de hand ligt, heb dit ook bij mn camcorder gedaan, die had de beste prijs/kwaliteit maar vond hem niet echt fijn in de hand liggen, maar ben het nu wel gewend.

      bij een 2e handse Nikon D50 krijg ik ook een Tamron 18-200 lens erbij, en dit voor ca. 225 euro. dat is toch best goedkoop? (denk ik? aangezien ik niet veel weet van die dingen) ik heb losse Tamron lenzen te koop gezien die duurder zijn, en je kan ze toch ook gewoon op een nieuwe body gebruiken?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

        Met uw beschikbaar budget en uw eisen geraak je bijlange niet aan uw wensen.
        Weet dat een DSLR zeer duur kan uitvallen.
        Zou het niet verstandiger zijn u een kwaliteits compac aan te kopen?
        Een Canon G11 overschrijd ook uw budget maar dan heb je wel een heel deftig toestel die zeker zal voldoen aan al uw eisen.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

          Bedankt voor de reacties.
          Ik heb vandaag de Canon 1000D gekocht en ook de Nikon D3000
          bij de canon kreeg ik 19% korting (bij de Mediamarkt BTW vrij kopen) nu wou ik graag weten welke beter is van de 2? ik heb ze beiden gekocht voor ongeveer 320 euro.

          volgens de verkoper was de Nikon D3000 de betere, die heeft een image stabilisator, maar geen live vieuw. de canon heeft volgens hem wel een livevieuw maar geen image stabilisator (wat volgens hem belangrijker is dan livevieuw) maar ik zag in de magazine van de mediamarkt staan dat er wel een imagastabilisator zit in de canon 1000D. de verkoper zei hierop dat ze hier 2 verschillende versies van hebben en ze verkopen die versie met de imagestabilisator helaas niet meer. Ik heb toen besloten beide camera's te kopen en te testen. graag zou ik hierbij jullie advies willen hebben wat een betere koop is

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

            Ik ben geen verkoper maar weet wel dat zowel Nikon als Canon beide géén stabilisator in hun body's hebben zitten. Dat zit in hun lenzen en die zijn zeker nog te koop.
            Mooie verkoper
            Vermits je ze beide hebt gekocht kan jij na ze te testen ons zeggen welke de beste is denk ik
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 3000 vs een Canon, of een oudere model Nikon D50/D70 maar incl Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Ik ben geen verkoper maar weet wel dat zowel Nikon als Canon beide géén stabilisator in hun body's hebben zitten. Dat zit in hun lenzen en die zijn zeker nog te koop.
              Mooie verkoper
              Vermits je ze beide hebt gekocht kan jij na ze te testen ons zeggen welke de beste is denk ik
              Ja dat had ik hier ook gelezen op de forums, vandaar dat ik ook twijfelde en beiden heb gekocht. Ik heb ze ook beiden getest, en tot nu toe vind ik de Nikon beter in de hand liggen, maar de canon maakt betere foto's. de flits van de canon is ook wat feller waardoor de foto's minder donker uitvallen. ik denk dat ik voor de canon ga, hoewel ik gisteravond nog de nikon zou houden haha

              ps. ik zie al wat die meneer bedoelde, bij de nikon zit er een VR functie op de lens en bij de Canon zit er geen IS functie. dat is wel jammer. als ik straks toch een ander lens met IS ga aanschaffen, welke raden jullie mij dan aan? want deze met 3x zoom vind ik best weinig
              Last edited by Naj85; 18 juni 2010, 15:17.

              Comment

              Working...
              X