Hallo allemaal,
Graag had ik even de mening gevraagd aan mede forum gebruikers over het volgende.
Door een technisch probleem met mijn Sony Alpha 300 DSLR ben ik genoodzaakt om uit te kijken naar een ander toestel.
Eerst was ik bijna zeker om voor de nieuwe Sony Alpha a58 DSLR te gaan maar door enkele filmpjes te bekijken van de systeemcamera van nikon (1) ben ik beginnen twijfelen.
Ik was zeer zeker tevreden van de kwaliteit van mijn foto's met de DSLR (zeker met de laatste tamron 17-50mm 2.8 lens) maar al die tijd vond ik het gewicht en de sleur met lenzen wel wat vervelend. Daardoor heb ik 1.5 jaar geleden een bridge toestel gekocht maar toch miste ik de kwaliteit van een DSLR dus heb ik die bijgehouden.
Maar nu sta ik op een punt dat ik moet kiezen. Dus denk ik liever 2 maal na.
Of ik kies voor een nieuwe Alpha body of ik kies voor een systeemcamera (zoals de nikon 1) en doe al mijn lenzen weg.
Ik weet dat ik een beetje aan kwaliteit ga verliezen (lichtsterkte) maar als dat het gebruiksgemak ten goede komt ben ik tevreden!
Ik vermeld altijd de nikon 1 omdat ik al heb gelezen op het forum dat dit toestel toch snel is (sneller dan bvb. de Sony nex).
Voor welke doeleinden gebruik ik mijn fotocamera: voor landschappen, voor foto's van mijn dochtertje en hond (dus met beweging) en voor uitstapjes (natuur, pretpark).
Graag had ik ook eens willen vragen of de video een beetje goed is van de nikon 1 en voor wat een model ik best zou gaan (V1, S1, J3, ...).
Dank u alvast voor het lezen en eventuele reacties en hulp.
Mvg,
Tom