Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

    Wat zullen we van dit toestel mogen verwachten?

  • #2
    Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Wat zullen we van dit toestel mogen verwachten?
    http://www.sigma-sd.com/SD1/pdf/SIGM...Leaflet_EN.pdf
    Alleszins geen foto's van 46 megapixels
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

      alleszins WEL een camera om mee te fotograferen in hoge kwaliteit ipv er mee te filmen.

      Toch één cameramaker die weet dat een fotograaf een foto maakt en niet filmt.

      Ik koop er alleszins één.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        alleszins WEL een camera om mee te fotograferen in hoge kwaliteit ipv er mee te filmen.

        Toch één cameramaker die weet dat een fotograaf een foto maakt en niet filmt.

        Ik koop er alleszins één.
        Het grootste probleem lijkt mij dat je er specifieke Sigma lenzen voor moet kopen die je op geen enkele andere camera kan gebruiken.
        Je investeert dus in een systeem dat met geen enkel "groot merk" compatibel is, en daardoor wordt het ook bijzonder moeilijk om later nog een aanvaardbare prijs terug te krijgen als je om een of andere reden toch terug wil naar een van de meer gebruikelijke merken (Canon, Nikon, Sony...).
        Je hangt er dus aan vast (of je moet de spullen bijna weggeven).

        Een ander probleem bij de vorige Sigma-DSLR's was dat ze op hoge iso totaal ondermaats presteerden tegenover alle andere merken. Er zijn niet zoveel fotografen die altijd en overal op de laagste iso-waartde kunnen of willen werken.

        Die 46 megapixels vergelijk je ook niet rechtstreeks met de megapixels van een andere digitale camera, ze komen eerder overeen met 15 megapixels van een "gewone" DSLR.

        Het is niet omdat er geen filmfunctie opzit dat de camera daardoor beter wordt...
        Ik heb ook een DSLR waarmee ik kan filmen, maar ik heb die functie tot nu toe nog niet gebruikt omdat ik er voorlopig nog geen interesse in heb. Maar als dat nog verandert, dan kan ik die functie wel gebruiken zonder dat ik daarvoor extra kosten moet maken.
        De functie zit er dus op en je bent niet verplicht om die te gebruiken, de camera wordt daardoor niet slechter.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Het grootste probleem lijkt mij dat je er specifieke Sigma lenzen voor moet kopen die je op geen enkele andere camera kan gebruiken.
          Je investeert dus in een systeem dat met geen enkel "groot merk" compatibel is, en daardoor wordt het ook bijzonder moeilijk om later nog een aanvaardbare prijs terug te krijgen als je om een of andere reden toch terug wil naar een van de meer gebruikelijke merken (Canon, Nikon, Sony...).
          Je hangt er dus aan vast (of je moet de spullen bijna weggeven).
          Ik vind het inderdaad ook wel bizar (en misschien een beetje hypocriet) dat ze hun lenzen met verschillende mounts aanbieden, maar dat ze hun eigen body enkel aanbieden met een Sigma mount...
          Mijn inziens beperkt dat het aantal potentiële kopers. Het eerste wat ik heb gedaan was googlen naar welke mounts beschikbaar waren op die body. Geen Canon mount, dus eventuele overstap is voor mij al uitgesloten.

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Ik vind het inderdaad ook wel bizar (en misschien een beetje hypocriet) dat ze hun lenzen met verschillende mounts aanbieden, maar dat ze hun eigen body enkel aanbieden met een Sigma mount...
            Mijn inziens beperkt dat het aantal potentiële kopers. Het eerste wat ik heb gedaan was googlen naar welke mounts beschikbaar waren op die body. Geen Canon mount, dus eventuele overstap is voor mij al uitgesloten.

            mvg,
            Bart
            Niks hypocriet aan. De CoC moet kleiner zijn dan bij klassieke cropcamera's (anders heb je geen baat bij een resolutie van 46Mp ), . Dit betekent dat het bestaande lenzengamma als onscherp beschouwd zal worden.

            Nerid
            Last edited by Nerdifant; 30 april 2011, 10:05.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het grootste probleem lijkt mij dat je er specifieke Sigma lenzen voor moet kopen die je op geen enkele andere camera kan gebruiken.
              Je investeert dus in een systeem dat met geen enkel "groot merk" compatibel is, en daardoor wordt het ook bijzonder moeilijk om later nog een aanvaardbare prijs terug te krijgen als je om een of andere reden toch terug wil naar een van de meer gebruikelijke merken (Canon, Nikon, Sony...).
              Je hangt er dus aan vast (of je moet de spullen bijna weggeven).

              Een ander probleem bij de vorige Sigma-DSLR's was dat ze op hoge iso totaal ondermaats presteerden tegenover alle andere merken. Er zijn niet zoveel fotografen die altijd en overal op de laagste iso-waartde kunnen of willen werken.

              Die 46 megapixels vergelijk je ook niet rechtstreeks met de megapixels van een andere digitale camera, ze komen eerder overeen met 15 megapixels van een "gewone" DSLR.

              Het is niet omdat er geen filmfunctie opzit dat de camera daardoor beter wordt...
              Ik heb ook een DSLR waarmee ik kan filmen, maar ik heb die functie tot nu toe nog niet gebruikt omdat ik er voorlopig nog geen interesse in heb. Maar als dat nog verandert, dan kan ik die functie wel gebruiken zonder dat ik daarvoor extra kosten moet maken.
              De functie zit er dus op en je bent niet verplicht om die te gebruiken, de camera wordt daardoor niet slechter.
              De camera wordt er inderdaad niet slechter door.
              Dat ik zo een opmerking maak zal wel komen door het feit dat mijn eerste camera's (oly om1, pentax MX, Bronica) weinig functies en knopjes, en vooral een zeer overzichtelijke zoeker zonder overbodige info hadden. En ik vond dat geweldig.
              De huidige camera's bulken van de functies, knoppen en vreselijk veel zoekerinformatie die mijn aandacht enkel maar afleiden van licht en beeld.
              Als de spaarzame informatie die over de SD1 vrijgegeven wordt blijkt te kloppen dan ben ik alleszins zeer geïnteresseerd. En ja,... als ze prestaties bij hogere ISO waarden even zwak is als bij de vorige Sigma camera's dan vindt ik dat ook een serieuze zwakte.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                De camera wordt er inderdaad niet slechter door.
                Dat ik zo een opmerking maak zal wel komen door het feit dat mijn eerste camera's (oly om1, pentax MX, Bronica) weinig functies en knopjes, en vooral een zeer overzichtelijke zoeker zonder overbodige info hadden. En ik vond dat geweldig.
                De huidige camera's bulken van de functies, knoppen en vreselijk veel zoekerinformatie die mijn aandacht enkel maar afleiden van licht en beeld.
                Als de spaarzame informatie die over de SD1 vrijgegeven wordt blijkt te kloppen dan ben ik alleszins zeer geïnteresseerd. En ja,... als ze prestaties bij hogere ISO waarden even zwak is als bij de vorige Sigma camera's dan vindt ik dat ook een serieuze zwakte.
                Zonder de camera gebruikt te hebben, met een cropsensor zal deze camera wslk. slecht presteren in hoge iso's. Dit komt omdat het oppervlak van elke individuele pixel kleiner is (voor dezelfde totale sensoroppelvlakte) en derhalve electronisch meer versterkt dient te worden, wat benevens andere effecten resulteert in ruis.

                YMMV Nerdi
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Niks hypocriet aan. De CoC moet kleiner zijn dan bij klassieke cropcamera's (anders heb je geen baat bij een resolutie van 46Mp ), . Dit betekent dat het bestaande lenzengamma als onscherp beschouwd zal worden.

                  Nerid
                  Mmm, dit klopt op 2 manieren niet vrees ik
                  1: er zijn maar 46/3 fotosites: de lens hoeft dus geen hogere resolutie te geven dan voor een 15 Mp bayer sensor.
                  2: hoewel ik niet aan Sigma bashing wil doen (ik zie nog steeds liever de foto's van mijn Sigma 70-300 apo macro II van 50 euro dan van mijn 70-200L) kun je hun lenzen gemiddeld gezien moeilijk wonderen van resolutie noemen, dit zijn gewoon dezelfde Sigmalenzen als voor Canon en Nikon met een andere vatting.

                  Ik vind het ook erg jammer dat Sigma voor een eigen mount heeft gekozen, ik had in de tijd bijna gekozen voor de SD9, vond die veruit de beste beelden geven van alle DSLR's, maar uiteindelijk toch voor een Canon 10D gegaan, juist voor de beschikbaarheid van (2de hands) lenzen.
                  Het resolutievoordeel door het omzeilen van de bayerconversie wordt trouwens wel kleiner nu alle sensoren resolutie 'op overschot' hebben precies.

                  Het zou ook mogelijk zijn de Sigma mount in Canon EF te (laten) veranderen, de contacten zijn hetzelfde, dus AF enzo zou gewoon blijven werken.
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                    Ze hadden het concept van Kodak beter kunnen kiezen met camera's met F en EF mount of als Fuji met F mount. Zeker als er keuze zou tussen een F en EF zouden toch meer mensen zoiets erbij kopen voor een speciale toepassing bv..
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                      Toch is er best wel nagedacht over de SA mount, want de bajonet is identiek aan de Pentax K en registerafstand+electriek van Canon EF.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Toch is er best wel nagedacht over de SA mount, want de bajonet is identiek aan de Pentax K en registerafstand+electriek van Canon EF.....
                        heet niet gedacht maar gejat......
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                          Ik denk niet dat ze er één van gaan verkopen aan bijna 7000 euro


                          Na een jaar ofzo liggen hun toestellen vaak voor slechts enkele honderden euro's in de winkel terwijl ze altijd erg hoog starten, maar dit is toch wel buiten alle proporties..
                          Last edited by oermens; 20 mei 2011, 16:07.
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                            Kan er ook maar moeilijk bij met mijn hersens.

                            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                            Mijn Project 365

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

                              Ik denk ook dat die waarschijnlijk net iets te duur is om er grote aantallen van verkocht te krijgen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X