Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

    Olympus E-A1 (voorlopige naam)

    Ergens in het voorjaar van 2009 zou er een nieuwe Olympus Four Thirds reflex op de markt komen. Een mid-range model dat de kloof tussen de E520 en de E3 zal opvullen. De meeste eigenschappen worden overgenomen van de E3, dus mid-range is toch wel een beetje een understatement…

    Hieronder enkele eigenschappen:

    - 12 megapixel LiveMOS sensor
    - Sensor shift beeldstabilisatie
    - Extra LCD scherm op de bovenkant van het toestel
    - Kantelbaar LCD scherm (live view)
    - 11-punts Autofocus (overgenomen van E3, zou het snelste autofocus-systeem op de markt zijn)
    - Spatwater- en stofdichte behuizing (kleiner + lichter dan de E3)
    - Face detection
    - Shadow adjustement
    - Sluitertijd 1/8000

    Eindelijk …

    Verkoopprijs body: rond de €1000 , maar dit is slechts een schatting.


    Bij deze ben ik blij dat ik geduldig ben blijven wachten op een opvolger voor mijn E300 (die trouwens nog steeds perfect dienst doet). Ik heb vaak getwijfeld of ik toch geen overstap zou maken naar Nikon of Canon … Helaas zag ik bij die merken echt te veel en te vaak errors en ziekten (???) , in alle klasses... overstap dan toch maar niet gemaakt!!
    Mijn geduld (en dat van anderen) wordt beloond!

    Groetjes, Kim
    www.kya.jalbum.net

  • #2
    Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

    Ook ik zit een beetje te wachten op nieuws van Olympus als opvolger van mijn E500. Nu ik Olympus een beetje ken, denk ik toch de overschakeling te maken naar Nikon of Canon. Op dit moment komt de D90 best in aanmerking. Tegen half volgend, schat ik, zal er wel wat nieuws zijn. Canon zit nu net onder die prijs of er boven. Voor 1000 € heb je echt al veel keuze.

    De kleine kwaaltjes van Olympus ergeren me steeds meer. Vooral de ruis die zelfs bij de nieuwe E520 nog steeds hoger is dan bij Nikon, Pentax, Canon, Sony, ... stoort me. Om maar te zwijgen van de kleine zoeker. De gemiddelde foto's (Max iso320) scoren wel zeer goed.

    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      De kleine kwaaltjes van Olympus ergeren me steeds meer. Vooral de ruis die zelfs bij de nieuwe E520 nog steeds hoger is dan bij Nikon, Pentax, Canon, Sony, ... stoort me. Om maar te zwijgen van de kleine zoeker. De gemiddelde foto's (Max iso320) scoren wel zeer goed.

      R
      Yep, zolang ze voor een 4/3 sensor kiezen, zullen ze dit nadeel hebben tov de vermelde cam's of ze zouden terug moeten gaan naar ±6MP maar dat verkoopt tegenwoordig niet zo goed meer met de huidige MP-race.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

        Ik denk dat die nieuwe op zijn hoogst 750€ zal gaan kosten
        Aangezien de E3 op het moment 1050€ kost (1250- 200 cashback)
        Ik weet nog niet wat ik ga doen ,heb op dit moment alleen maar een E510 met kitlensje
        Heb ook erg goeie lenzen gehad 50mm ,14--54,50-200
        Maar die heb ik weer verkocht (met winst)
        Zoek eigenlijk iets dat erg snel is en klein ,eigenlijk iets als zo'n Micro 3/4 van Olympus (prototype)maar dan in top kwaliteit (Leica M8) en dan met een lens erop met een bereik van zeg 24-150mm
        In de tussentijd hou ik nog even de E510 en koop er een 12-60 zuiko bij

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

          Juist te horen gekregen dat er twee nieuwe toestellen zouden komen in de middenklasse, ipv één
          www.kya.jalbum.net

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

            Olympus E30 aangekondigd.

            www.kya.jalbum.net

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)

              Oorspronkelijk geplaatst door Kya Bekijk bericht

              Je bent er wel een beetje laat mee nu : link ...
              Groeten,

              Polleke

              Comment

              Working...
              X