Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon Z8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon Z8

    Voilà: https://www.nikon.be/nl_BE/product/cameras/z-8

    Ik vind het absoluut een aantrekkelijk toestel voor sport en natuurfotografie en een logische stap 1.5 jaar na de introductie van de Z9

    Overigens ben ik wel benieuwd wat de Z6III en eventueel de Z7III nog gaan brengen?

  • #2
    Re: Nieuwe Nikon Z8

    Veel verschil tussen de Z8 en Z9 is er niet enkel dat de Z9 een vaste grip heeft. Z8 enkel geen spiegel dus een EV tegenover de D850 en Z8 een beetje lichter in gewicht is.
    Dus is blijf bij mijn D850 en D750 waar ik best tevreden over ben maar iemand die op zoek is naar een upgrade van een Dxxx(x) is het wel een mooi toestel.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon Z8

      Eigenlijk had ik van de Z8 een hoger aantal megapixels verwacht. Beetje zoals de sony A7r5 met zijn 61 miljoen pixels.
      Nu hebben ze de Z7, Z8 en Z9 met het zelfde aantal pixels. Voor de meeste fotografen meer dan genoeg, maar toch zou een hoog resolutie monster niet mis geweest zijn.
      Het toestel oogt wel al veel mooier dan die lelijke Z6 en Z7 toestellen ( mijn oog wil ook wat ).
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon Z8

        Ik had inderdaad ook wat meer pixels verwacht.
        De Z8 is de logische tussenschakel tussen de krachtige Z9 en de naar mijn gevoel wat te lichte Z7 serie.
        De Z8 zal ongetwijfeld een sterke verkoop kennen, vooral in de VS waar hij net onder de 4000 US$ grens gaat.
        Ik blijf intussen nog wat verder doen met mijn D850, want een Z-toestel van dit kaliber verwacht ook (dure) Z-lenzen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon Z8

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Eigenlijk had ik van de Z8 een hoger aantal megapixels verwacht. Beetje zoals de sony A7r5 met zijn 61 miljoen pixels.
          Nu hebben ze de Z7, Z8 en Z9 met het zelfde aantal pixels. Voor de meeste fotografen meer dan genoeg, maar toch zou een hoog resolutie monster niet mis geweest zijn.
          Het toestel oogt wel al veel mooier dan die lelijke Z6 en Z7 toestellen ( mijn oog wil ook wat ).
          Maar waarom dan niet ineens 80 of 100MP ipv "maar" 61MP? Komt het het detail niet ten goede (of zijn de gebruikte objectieven en diffractie bij kleiner diafragma niet de limiterende factor?), dan nog kunnen die extra pixels gebruikt worden voor betere ruisonderdrukking bij hogere ISO's?

          Persoonlijk vind ik de vormgeving wel redelijk ondergeschikt aan de ergonomie. Vind je de juiste bedieningsknoppen intuïtief om snel te reageren op gewijzigde omstandigheden?

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon Z8

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ik had inderdaad ook wat meer pixels verwacht.
            De Z8 is de logische tussenschakel tussen de krachtige Z9 en de naar mijn gevoel wat te lichte Z7 serie.
            De Z8 zal ongetwijfeld een sterke verkoop kennen, vooral in de VS waar hij net onder de 4000 US$ grens gaat.
            Ik blijf intussen nog wat verder doen met mijn D850, want een Z-toestel van dit kaliber verwacht ook (dure) Z-lenzen.
            Absoluut niks mis met de D850 maar ook niet met F-mount objectieven op Z camera's met de FTZ adapter. Mijn AF-S 200mm f/2 VR bijvoorbeeld levert keer op keer magische beelden op icm de Z7
            Last edited by frank207be; 12 mei 2023, 16:51.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon Z8

              Snap niet dat iedereen meer pixels verwachte, dat zou (denk ik) de broodnodige uitleessnelheid te negatief beinvloeden....
              De Z7 mk3 zal eerder de camera worden met hogere megapixelcount (maar ook nog betere beeldkwaliteit en dynamisch bereik)

              Ik vind dat ze vrij goed bezig zijn met hun line-up, beetje op dezelfde leest als sony, hetgeen sony toch opnieuw in de markt heeft gezet

              Mijn Z7ii zal in de toekomst een z8 worden als binnen paar jaar een leuke occazie op mijn pad komt

              Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Re: Nieuwe Nikon Z8 Ik had inderdaad ook wat meer pixels verwacht.
                De Z8 is de logische tussenschakel tussen de krachtige Z9 en de naar mijn gevoel wat te lichte Z7 serie.
                De Z8 zal ongetwijfeld een sterke verkoop kennen, vooral in de VS waar hij net onder de 4000 US$ grens gaat.
                Ik blijf intussen nog wat verder doen met mijn D850, want een Z-toestel van dit kaliber verwacht ook (dure) Z-lenzen.
                Er is niets mis met de D850, en ook niet met Z-camera's die de FTZ-adapter en lenzen met F-vatting gebruiken. Waarom iedereen meer pixels verwachtte, verbijstert mij, omdat ze naar mijn mening de broodnodige uitleessnelheid zouden vertragen. De Z7 mk3 zal binnenkort de huidige megapixelleiders overtreffen op het gebied van zowel beeldkwaliteit als dynamisch bereik.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door omonardoxa Bekijk bericht

                  Er is niets mis met de D850, en ook niet met Z-camera's die de FTZ-adapter en lenzen met F-vatting gebruiken. Waarom iedereen meer pixels verwachtte, verbijstert mij, omdat ze naar mijn mening de broodnodige uitleessnelheid zouden vertragen. De Z7 mk3 zal binnenkort de huidige megapixelleiders overtreffen op het gebied van zowel beeldkwaliteit als dynamisch bereik.
                  Als ik moet kiezen tussen een D850 met AF-S lenzen of een Z7/Z6 met FTZ + AF-S . Dan weet ik wat kiezen -> D850. Deze body is echt pro, de Z7 is een beetje pro. (mijn mening)
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment

                  Working...
                  X