Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe NIKON D80

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe NIKON D80

    Laatst gewijzigd: 10-08-2006, 13:21

    Nikon kondigt nieuwe spiegelreflex camera aan.
    Waar al een tijd lang over gespeculeerd werd, is sinds heden officieel. Nikon heeft met trots de introductie aangekondigd van de Nikon D80 SLR spiegelreflex camera. De camera met een geheel nieuw ontworpen beeldsensor met 10.2 miljoen pixels zal zowel voor de consumentenmarkt als voor de semi prof fotografen een geschenk zijn. De DX formaat CCD van de Nikon D80 levert een effectieve beeldresolutie van 3872 x 2592 pixels en heeft een hoge gevoeligheidsreeks van 100 - 1600 ISO. De camera zal de behuizing hebben van de Nikon D50 al zal deze iets groter en zwaarder zijn, echter zijn de kenmerken van de Nikon D80 overgenomen van de Nikon D200. De Nikon D80 digitale SLR camera is uitgerust met Nikon's exclusieve 3D-kleurenmatrixmeting II en biedt daarmee een uiterst accurate automatische belichtingsregeling en zorgt zo voor een ideale belichting, zelfs in zeer moeilijke lichtomstandigheden. De handgreep van de camera is voorzien van een rubberen laag en levert een duidelijke greep op waarmee de camera stevig in de hand ligt. Nieuw is het 2.5 inch LCD monitor, met een geheel nieuwe technologie is het mogelijk om de beelden vanuit elke hoek van 170 graden te bekijken. Naast deze functie is het ook mogelijk om de beelden tot 25x te vergoten en deze beelden per stuk, 4 of 9 in een index weer te geven. De Nikon D80 is in staat om met een snelheid van 3 beelden per seconde, tot maximaal 100 JPEG (Fijn, M of S formaat), het onderwerp vast te leggen. Aan te raden is het dan ook om de Sandisk extreme II kaarten te gebruiken voor deze camera.

    De prijs voor de body zal rond de € 1000 komen te liggen verder zullen er ook 2 kit uitvoeringen verkrijgbaar zijn een met een 18-70mm en 1 met de nieuwe 18-135mm lens. De nieuwe camera zal vanaf medio september leverbaar zijn.

    zie: www.fotokonijnenberg.nl
    Last edited by Guest48; 11 augustus 2006, 15:38.

  • #2
    Re: nieuwe NIKON D80

    serieus??? wow .. bedankt voor de info!
    Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe NIKON D80

      Zie ook onze eigen nieuwspagina !

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe NIKON D80

        zijt ge nu verdoke reclame aant maken voor konijnenberg ofzo?
        al't tweede topic

        hoop je de nieuwe verkoper te worden :]
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe NIKON D80

          ach, er zijn ondertussen wel vijf topics aan gewijd.

          ik geef stilaan toch de voorkeur aan een meer gesloten systeem in dit forumonderdeel; elk cameramodel (bestaand dan wel naar geruchten) eigen topic, en dan nog een aantal standaard topics waar de twijfelaars terechtkunnen, en allerlei andere gebruikelijke discussies, wijst zichzelf wel uit.

          en mensen die teveel vragen stellen die de search ook kan beantwoorden strafpunten geven, na drie strafpunten een maand niet mogelijk om topic te beginnen ...

          veel minder vermoeiend, moet dezelfde info niet tig maal herhaald/ gelezen worden

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe NIKON D80

            Allez, nu nog wachten op al die mannen die hun D200
            Tja, dromen mag, he
            T.
            Nikon stuff rocks :-)

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe NIKON D80

              Nu weet ik het helemaal niet meer
              Eerst wou ik een Canon EOS 350 kopen met een paar goede lenzen erbij, toen ben ik van gedachte veranderd en zou wat meer uitgeven en een Canon 30D nemen. Ik zie er echter tegen op om tijdens een wandeling regelmatig lenzen te wisselen en kom normaal met een 18-135 toe. Tot ik zonet de préview van de Nikon D80 las op http://www.letsgodigital.org/html/re...80dslr_NL.html . De Nikon D80 wordt in een paket aangeboden met een Nikon 18-135/3,5-5,6 AF-S DX G IF-ED Nikkor lens waarvan verder nog niet veel info te vinden is
              Bij mij gaat het erom om met een degelijk toestel snel een scherpe foto te nemen en daar zijn ze blijkbaar alle 3 goed in
              Canon EOS 350D + BG-E2 + 28-135 IS USM + Tokina AT-X 124 PRO DX + 2 Gb Extreme II = héél veel fotoplezier!

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe NIKON D80

                Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers
                Bij mij gaat het erom om met een degelijk toestel snel een scherpe foto te nemen en daar zijn ze blijkbaar alle 3 goed in
                Daar zorgen de bodies maar ten dele voor, het belangrijkste is dat stukje glas wat je erop draait. Een D2X met een slechte lens zal geen scherpe foto maken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe NIKON D80

                  Volkomen gelijk Maar ik vraag me af: bij Canon zit je met bv. de 28-135 3.5-5.6 IS USM . Een gelijkaardig systeem als USM heeft Nikon maar daar noemt het SWM (Silent Wave Motor). Maar hoe zit het met de IS Zit er in een Nikon objectief ook een Image Stabiliizer? (We geraken misschien wel een beetje off-topic, maar ik waag het erop )
                  Canon EOS 350D + BG-E2 + 28-135 IS USM + Tokina AT-X 124 PRO DX + 2 Gb Extreme II = héél veel fotoplezier!

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe NIKON D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers
                    Volkomen gelijk Maar ik vraag me af: bij Canon zit je met bv. de 28-135 3.5-5.6 IS USM . Een gelijkaardig systeem als USM heeft Nikon maar daar noemt het SWM (Silent Wave Motor). Maar hoe zit het met de IS Zit er in een Nikon objectief ook een Image Stabiliizer? (We geraken misschien wel een beetje off-topic, maar ik waag het erop )
                    IS noemt bij Nikon "VR" (Vibration reduction)

                    Zo'n heel handige lens is dus de 18-200 "VR" (nog groter bereik dan de 18-135 EN met stabilisatie)
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe NIKON D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt
                      ach, er zijn ondertussen wel vijf topics aan gewijd.

                      ik geef stilaan toch de voorkeur aan een meer gesloten systeem in dit forumonderdeel; elk cameramodel (bestaand dan wel naar geruchten) eigen topic, en dan nog een aantal standaard topics waar de twijfelaars terechtkunnen, en allerlei andere gebruikelijke discussies, wijst zichzelf wel uit.
                      Volledig mee eens. Af en toe een slotje erop kan echt geen kwaad vind ik.

                      Dit is het tweede topic over deze camera binnen de week. Ongeveer 20 topics verderop staat het vorige, en nog een pagina verder alweer eentje...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe NIKON D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt

                        en mensen die teveel vragen stellen die de search ook kan beantwoorden strafpunten geven, na drie strafpunten een maand niet mogelijk om topic te beginnen ...

                        veel minder vermoeiend, moet dezelfde info niet tig maal herhaald/ gelezen worden
                        Straffe taal !!!
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe NIKON D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                          Straffe taal !!!
                          Toch even bijvermelden dat deze reactie slaat op de reply van arnoudt, want ik zie dat er misverstanden blijken te onstaan. Met "je" bedoel ik wel degelijk arnoudt
                          Volledig mee akkoord Pol, 't is niet omdat je al lange tijd lid bent en veel meer van fotografie kent dan de beginnelingen, dat je uit de hoogte moet gaan doen, want zo komt deze commentaar wel over. Ikzelf heb ondertussen ook al veel ervaring opgedaan, maar ik heb nog steeds begrip voor de nieuwelingen, niet alleen op gebied van fotografie maar ook op computer gebied. Voor ons, doorwinterde computergebruikers lijkt alles simpel en eenvoudig, voor de beginners is het dat niet, geloof me maar, ze zien soms de bomen in het bos niet meer. Ik geef af en toe een beetje les in computergebruik en dan besef je hoe de voor ons zo simpele zaken door anderen als aartsmoeilijk worden ervaren. En een beetje bescheidenheid siert de mens toch, is het niet?
                          Last edited by Franciskine; 12 augustus 2006, 09:09.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe NIKON D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            Volledig mee akkoord Pol, 't is niet omdat je al lange tijd lid bent en veel meer van fotografie kent dan de beginnelingen, dat je uit de hoogte moet gaan doen, want zo komt deze commentaar wel over. Ikzelf heb ondertussen ook al veel ervaring opgedaan, maar ik heb nog steeds begrip voor de nieuwelingen, niet alleen op gebied van fotografie maar ook op computer gebied. Voor ons, doorwinterde computergebruikers lijkt alles simpel en eenvoudig, voor de beginners is het dat niet, geloof me maar, ze zien soms de bomen in het bos niet meer. Ik geef af en toe een beetje les in computergebruik en dan besef je hoe de voor ons zo simpele zaken door anderen als aartsmoeilijk worden ervaren. En een beetje bescheidenheid siert de mens toch, is het niet?
                            Hallo Francis,

                            Dit zijn reacties die voor mij niet kunnen.
                            Ikzelf heb mede dank zij deze site de eerste stappen naar de digitale fotografie gezet. Heb sedertdien enorm veel geleerd aan mensen die er niet voor terugschrikken om je met raad en daad bij te staan. Ik van mijn kant ontzie mij nooit de moeite om mensen te helpen als ik dat kan. En ik ga er ook vanuit dat er geen domme vragen bestaan, er bestaan alleen domme antwoorden. Dat men na afwezigheid sommige threads heeft gemist en door zijn enthousiasme vergeet eerst naar de zoekfunctie te gaan of als nieuweling nog niet goed weet dat er een zoekfunctie is, is meer dan normaal.
                            Daarom verafschuw ik dergelijke reacties ten zeerste.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Last edited by enero; 11 augustus 2006, 23:33.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe NIKON D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                              Volledig mee akkoord Pol, 't is niet omdat je al lange tijd lid bent en veel meer van fotografie kent dan de beginnelingen, dat je uit de hoogte moet gaan doen, want zo komt deze commentaar wel over. Ikzelf heb ondertussen ook al veel ervaring opgedaan, maar ik heb nog steeds begrip voor de nieuwelingen, niet alleen op gebied van fotografie maar ook op computer gebied. Voor ons, doorwinterde computergebruikers lijkt alles simpel en eenvoudig, voor de beginners is het dat niet, geloof me maar, ze zien soms de bomen in het bos niet meer. Ik geef af en toe een beetje les in computergebruik en dan besef je hoe de voor ons zo simpele zaken door anderen als aartsmoeilijk worden ervaren. En een beetje bescheidenheid siert de mens toch, is het niet?
                              Ik moet zeggen dat ik (als beginner) deze opmerking zeeeeer apprecieer.

                              Ik heb hier al heel wat geleerd op dit forum sinds ik de eerste keer een kijkje kwam nemen. Beginners als ik hebben mensen als jullie nodig om wat meer over fotografie te leren en ik denk wel dat ik steeds open sta voor zowel positieve als negatieve kritiek. Ik denk dat er hier velen zijn, zoals ik, die opkijken naar jullie en wat jullie met die camera allemaal kunnen.
                              Zo verder kine21
                              Canon 30d + 28-135mm IS USM

                              Comment

                              Working...
                              X