Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

    Zonet gezien op een site :

    A New DSLR from Nikon in 20 days
    Nikon just started a new "Teaser" on their front-page with a New DSLR (10.2Mpix) and asking us to come back in 20 days !! 


    http://www.nikon-image.com/jpn/index.htm
    Sony alpha 100/18-70mm + SIGMA 18-200

    gallery : http://hansvdg.smugmug.com/

  • #2
    Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

    dat bericht is al geplaatst door Otto
    namelijk fullframe nikon
    Op de komende Photokina te Keulen zal Nikon een Volbeeld DSLR met .. MP als vitrinemodel presenteren. De prijs van het toestel ligt rond de 7800 Euro. Ook liggen dan de opvolgers van de Nikon D50 voor iedereen gereed om het te testen

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

      Is dit weer speculatie of niet?
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

        Sorry for the repo
        Sony alpha 100/18-70mm + SIGMA 18-200

        gallery : http://hansvdg.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

          Dit gaat waarschijnlijk over de opvolger van de D50, welke gereleased gaat worden met Fotokina.
          De Full Frame zal dan geïntroduceerd worden maar een release zal voor veel later zijn.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

            een opvolger voor de D50 ?
            Ik zou eerder denken : een opvolger voor de D70(s), die toch al een heel stuk ouder is dan de d50
            Fotolog -DevLog

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
              dat bericht is al geplaatst door Otto
              namelijk fullframe nikon
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=120242
              overlaats heb ik eens met de mensen van nikon(belgium) gebabeld en deze wisten mij te zeggen dat nikon zeker niet met een ful frame zou uitkomen.
              en dit om dat nikon geen lenzen heeft hiervoor alle lenzen die ze hebben zijn gemaakt met die cropfactor(dus de beeldcirkel is niet gepast voor fulframe) en oude analoge lenzen buigen het licht niet rechtlijnig wat wel nodig is voor digitale fotografie.

              dit is wat ik heb gehoord kwestie dat jullie niet te veel hoop hebben op een fulframe.

              mvg

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                En ja idd

                http://www.dpreview.com/news/0607/06...dslrteaser.asp

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                  Oorspronkelijk geplaatst door picture_it
                  en dit om dat nikon geen lenzen heeft hiervoor alle lenzen die ze hebben zijn gemaakt met die cropfactor(dus de beeldcirkel is niet gepast voor fulframe) en oude analoge lenzen buigen het licht niet rechtlijnig wat wel nodig is voor digitale fotografie.

                  dit is wat ik heb gehoord kwestie dat jullie niet te veel hoop hebben op een fulframe.

                  mvg
                  Waarom kan Canon dat dan wel met de 5D? Oude lenzen zoals de 70-200 L en eigenlijk het grootste deel van de L winkel geven toch voortreffelijke resultaten? Niet?

                  Grts JVG
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                    Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                    Waarom kan Canon dat dan wel met de 5D? Oude lenzen zoals de 70-200 L en eigenlijk het grootste deel van de L winkel geven toch voortreffelijke resultaten? Niet?

                    Grts JVG
                    ja klopt wel wat je zegt maar canon brent nu wel digitale lenzen uit voor zijn fulframe fototoestelen en die lenzen zullen enkel op deze toestelen passen dus niet overdraagbaar naar analoge eos 1 dus er is wel degelijk een verschil. als mijn info klopt te minsten en dit is ook enkel wat ze bij nikon belux zeggen dat er geen fulframe zal komen.

                    dus zal nog even wachten zijn voor de zekerheid

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                      Oorspronkelijk geplaatst door picture_it
                      overlaats heb ik eens met de mensen van nikon(belgium) gebabeld en deze wisten mij te zeggen dat nikon zeker niet met een ful frame zou uitkomen.
                      en dit om dat nikon geen lenzen heeft hiervoor alle lenzen die ze hebben zijn gemaakt met die cropfactor(dus de beeldcirkel is niet gepast voor fulframe) en oude analoge lenzen buigen het licht niet rechtlijnig wat wel nodig is voor digitale fotografie.

                      dit is wat ik heb gehoord kwestie dat jullie niet te veel hoop hebben op een fulframe.

                      mvg
                      Hoop? De mensen die echt menen FF nodig te hebben hebben allang een Canon gekocht Laat je vooral niet teveel wijsmaken door wat vertegenwoordigers menen te weten Dat is toch een "gezonde" wijsheid die terugkomt op veel forums En over lenzen die niet geschikt zijn? Als je als fabrikant echt wil en weet hoe het moet, maak/introduceer je er toch nieuwe Weeral goed voor de verkoop...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                        Oorspronkelijk geplaatst door picture_it
                        en oude analoge lenzen buigen het licht niet rechtlijnig wat wel nodig is voor digitale fotografie.
                        Dit vind ik een straffe uitspraak; dit zou willen zeggen dat enkel DX lenzen geschikt zijn voor digitale fotografie (bij Nikon), maar dat is niet zo.
                        Mijn analoge lenzen passen perfect op m'n D200. Daarnaast is het gamma DX lenzen toch redelijk beperkt. AFAIK is er bv geen lichtsterke DX tele.
                        Met die uitspraak geef je dan ook aan dat bv de 70-200 f/2.8 VR niet geschikt zou zijn voor een DSLR, wat ook niet het geval is.

                        dit is wat ik heb gehoord kwestie dat jullie niet te veel hoop hebben op een fulframe
                        Ik zou zeggen: zeg nooit nooit. Als de vraag er is, zal het aanbod wel komen; en Nikon zal in dat geval heus wel wat vinden mbt het DX lenzen verhaal.
                        Echter, een Full Frame DSLR zal een hoop duiten kosten in het begin (zie 5D). Ik zie niet direct een FF DSLR op de consumenten markt komen.
                        Fotolog -DevLog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                          Misschien wordt hier met "full frame" de sensortechnologie bedoeld, en niet het 35mm ekwivalent.. Deze term werd in de CCD technologie gebruikt lang voor de CCD camera's populair werden...zie bv. http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=16852003

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                            Mijn gedacht.
                            Kijk eens naar die foto. Het zo erg straf zijn als die camera de opvolger wordt van de D50 of de D70. De body is hoger dan de D200.
                            Volgens mij is de zoeker ook groter, en heeft de camera geen pop-up flits...

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe NIKON (10.2 Megapix )

                              Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                              Waarom kan Canon dat dan wel met de 5D? Oude lenzen zoals de 70-200 L en eigenlijk het grootste deel van de L winkel geven toch voortreffelijke resultaten? Niet?

                              Grts JVG
                              En een aantal breedhoeklenzen van Nikon doen het niet slecht op de 5D / 1DsmkII...
                              Misschien gelden er andere optische wetten voor Nikon als Canon

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X