Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe generatie camera's alpha NEX

    In navolging van Panasonic/Olympus en Samsung heeft nu ook Sony zijn compact toestellen met verwisselbare lens voorgesteld namelijk de NEX-3 en NEX-5
    Toestellen hebben nieuwe lens mount (e-mount) maar via adapter kunnen ook de a-mount lenzen gebruikt worden.

    # New α digital cameras with DSLR picture quality and responsive shooting
    # World’s smallest and lightest* interchangeable lens digital camera (NEX-5)
    # 14.2 effective megapixels Exmor™ APS HD CMOS sensor
    # 1080i HD movie recording (NEX-5) with stereo sound, fast and silent autofocus
    # Intuitive new interface with Help Guide and Shooting Tips
    # E-mount lens system compatible with α DSLR lenses (with optional Mount Adaptor)
    # Sweep Panorama with 3D capability

    Heeft dus zoals verwacht AF tijdens filmen, ISO bereik is 200 tot 12800ISO, sensor is APS dus zelfde formaat als in DSLR

    As expected, Sony has unveiled the NEX-3 and NEX-5 mirrorless interchangeable lens cameras. The two cameras are both built around the 14.6 megapixel Exmor APS HD CMOS sensor announced at the PMA 2010 exhibition in February and the new, mirrorless E-mount. Both offer high-resolution tilt/flip screens, fast continuous shooting and HD video capture, with 720p from the NEX-3 and 1080i, AVCHD from the NEX-5. Also announced are three E-mount lenses: a 16mm F2.8 pancake, offering a 24mm equivalent field-of-view, a standard 18-55mm F3.5-5.6 stabilized kit zoom, with a 18-200mm F3.5-6.3 stabilized superzoom to follow. We've been using both NEXs for a while and have delved beyond the raw specifications to prepare hands-on previews of both models.
    Last edited by puerte; 11 mei 2010, 08:56.

  • #2
    Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

    en niet slecht op op 12800 ISO !

    http://digital-photography-school.co...-ISO-12800.jpg

    review van NEX-3

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

      eerste full-review
      Sony NEX-5 review, find out how the NEX-5 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.


      3d functie wordt via firmware update beschikbaar vanaf juni

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Toestellen hebben nieuwe lens mount (e-mount) maar via adapter kunnen ook de a-mount lenzen gebruikt worden.
        Wel enkel met manuele focus, zelfs voor SSM en SAM lenzen. Nuja, mijn 70-300mm op zo'n ding schroeven zou toch aan het concept voorbijgaan denk ik .
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

          Om te zwijgen van mijn 70-400, of een Zeiss 24-70. Mijn beslissing is zowat genomen. Ik had al graag iets compact gehad maar een HX5 (die verdacht goed lijkt qua uiterlijk op de NEX5) leek me qua kwaliteit niet goed genoeg als je een DSLR met een degelijke lens op gewoon bent.

          Er zijn al prijzen uitgelekt (Spanje) en die zijn heel goed te noemen...750 euro voor een NEX5 (huidige topmodel dus) met 18-55 met stabilisatie en een 16mm, die je nog naar fish-eye kan converteren als je wil. Optische zoeker 180 euro...

          Ik denk dat er net zoals bij de Alpha serie nog een NEX7 zit aan te komen. In de A7XX denk ik dat ook de auto HDR-functie komt, met drie foto's in plaats van twee, zoals de NEX-camera's nu doen...een verbetering van de A550-functie, dus.

          Ook nu voor Duitsland:

          Last edited by JorisVdB; 11 mei 2010, 10:16.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

            Geen flitsschoen en zoeker
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Geen flitsschoen en zoeker
              de weeral afwijkende accessory mount/flitsschoen is in mijn ogen ook een kemel... de zoeker is optioneel, net zoals voor andere competitieve modellen (Olympus Pen...)

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Geen flitsschoen en zoeker
                Flitsschoen klopt, maar er is wel een flits (met richtgetal 7 als ik het goed heb)...en de zoeker is zoals bij de concurrentie optioneel...en persoonlijk vind ik de prijzen voor de accessoires 'ok', niet meer en niet minder.

                Niet te snel oordelen (over Sony producten), Hjanssen .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                  flitser wordt bijgeleverd, zoeker is optioneel.

                  reclame spot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX



                    Ik weet al wat mijn volgende compactje gaat worden .
                    Met wide angle adapter, 16/2.8, 18-200mm en a-mount adapter (voor 35/2 en 100/2) wordt dit echt plezant...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                      Doe mij maar een NEX5 (voor de betere behuizing en full-HD video), met 18-55, 16/2.8, optische zoeker, flash en wide-angle of fish-eye conversion lens.

                      @ K-2, je weet toch dat je met de adapter die je nodig hebt voor je A-mount lenzen, geen autofocus meer hebt, hoop ik ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                        de body lijkt mij wat klein voor sommige combinaties....lijkt me niet echt comfortabel schieten...

                        en dannog moeten bijbetalen voor een zoeker? voor dat geld?

                        w.s. zullen er ook weer tal van menu's gebruikt worden om de boel in te stellen, wordt weer lekker scrollen dus, vooraleer je je set-up op orde hebt... meer functies, meer afleiding van de pic die je wilt maken, meer geklooi met menuutjes, en knopjes.. het wordt steeds 'makkelijker' om een fotootje te schieten...

                        geef mij dan maar een originele olympus pen uit het jaar 0... werkt vele malen handiger.. (blijft ook meer zijn waarde houden, en schiet over 50 jaar nog steeds, terwijl die nieuwe sony dan allang weer op de digitale schroothoop ligt....)

                        natuurlijk heeft sony voor een afwijkende lensmount gekozen, kunnen we weer als een gek nieuwe lensjes gaan kopen of lopen aan te klooien met allerlei adapters, met verlies van AF...

                        marketing!!!!! (en blij dat we er weer mee zijn zeg, LOL!)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                          sony gaat zelfde sensor en lenzen (zijn speciaal ontworpen om ook te voldoen aan de eisen voor video en voor hun compactheid) in nieuwe HD-camcorder

                          Sony Corporation announced today that it is developing a new type of AVCHD high definition camcorder which features key technologies powering the newly announced interchangeable lens digital camera, "NEX-5" and "NEX-3" and plans to commercialize the new HD camcorder in fall 2010.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht

                            natuurlijk heeft sony voor een afwijkende lensmount gekozen, kunnen we weer als een gek nieuwe lensjes gaan kopen of lopen aan te klooien met allerlei adapters, met verlies van AF...

                            marketing!!!!! (en blij dat we er weer mee zijn zeg, LOL!)
                            Je hebt het duidelijk niet begrepen
                            Het veranderen van lensmount is puur praktisch...Zoals bv autofocus dat compatibel is met contrast AF, camcorders met NEX mount, kleinere lenzen die dichter bij de sensor zitten...etc...ook het concept (dit is geen DSLR...maar een compactje met DSLR-kwaliteit) gaat aan jou voorbij blijkbaar

                            Wat jij zoekt noemen ze een analoge spiegelreflex
                            Last edited by Portmixus; 11 mei 2010, 14:54.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                              de weeral afwijkende accessory mount/flitsschoen is in mijn ogen ook een kemel... de zoeker is optioneel, net zoals voor andere competitieve modellen (Olympus Pen...)

                              G
                              Die accessory mount is ook hier alweer puur praktisch een GOED BEDACHT te noemen...de body is smaller dan een flitsschoen en deze nieuwe elektronische flitsschoen wordt gebruikt voor andere accessoires zoals microfoon...gps op termijn...you name it

                              Andere merken hebben gps via flitsschoen hoor ik je zeggen? Yeps...maar dan met extra kabeltje om de info door te sturen

                              Comment

                              Working...
                              X