Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe digitale camera

    Dag BD'ers.
    Zal mezelf even voorstellen.Wesley,30j,wonende te Zwalm.
    Bezit voorlopig nog een digitale compact camera,gekregena als kado 5j terug.Is geen camera van een bekend merk.Ik denk zelfs dat het er ene is van uit de Aldi of Liddl met 6 megapixels.
    Het probleem stelt zich nu dat de lens niet meer in het toestel wil als ik de camera uitzet.De lens blijft dus uit de camera steken.
    Dus tijd voor een nieuw,beter en degelijk toestel.
    Graag had ik zeker volgende dingen op de camera gehad:lithiumbatterij,beweegbaar scherm,groot aantal x optische zoom.En dit voor een budget rond de 400-max 500 €.

    Ik had gedacht aan deze: Sony Cybershot DSC-H9.Deze bevat alles wat ik heb vooropgesteld.Ale,het is eigelijk de enige die ik tot hiertoe heb gevonden.

    Zijn er nog mensen die meer toestellen in gedachte hebben met de vooropgestelde functies en rond het budget.

    GRTS WeZZe

  • #2
    Re: Nieuwe digitale camera

    Een woord: FZ50

    Panasonic lumix FZ50 voldoet ook aan die vooropgestelde voorwaarden. Ik kan natuurlijk enkel uit eigen gebruik spreken maar heb me de aankoop van de FZ50 zeker niet beklaagd.

    Kantelbaar scherm: ja
    Genoeg zoom: 12x optisch
    Lens: Leica
    Groot voordeel: je kan handmatig zoomen (dus geen motortje), is dus preciezer.
    Je hebt veel functies en is een perfect toestel om het latere gebruik van een spiegelreflex aan te leren.
    Qua prijs ligt hij ook binnen je budget
    TIP: er staat er momenteel eentje te koop (van slechts enkele maanden oud)hier op BD met extra accu, een macro lens, polifilter. Je prijs moet je zelf zeggen maar ik schat dat je rond de 400€ zult zitten.

    Er zijn genoeg mensen die een toestel prefereren, de een zegt dit de ander dat.
    Je moet zelf beetje verglijken de min en plus punten tegenover mekaar zetten, indien mogelijk eens naar een winkel gaan en keer vastpakken (hoe ligt hij in de hand,gebruiksgemak,...) en dan beslissen

    Ik raad dus FZ50 aan

    Veel succes

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe digitale camera

      als je een grote zoom leuk vindt dan is de panasonic tz3 zeker het bekijken waard. Heeft wel geen kantelbaar scherm maar is compact. Als je zelf veel wilt kunnen instellen dan is inderdaad een fz50 of een fz18 (compacter maar zonder kantelbaar scherm) een goede keuze.
      Er zijn zoveel verschilllende merken en modellen en echt slechte zijn er niet tussen.
      Succes!
      Last edited by Aned; 8 november 2007, 11:50.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe digitale camera

        Heren,alvast bedankt voor de reacties.
        Het zal dus tussen de Sony Cybershot DSC-H9 en de Panasonic lumix FZ50

        Is eigelijk een kadotje voor kerst en nieuwjaar

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe digitale camera

          Veel succes alvast, en hou ons op de hoogte.

          Grtz
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe digitale camera

            Kijk ook eens naar de Canon S5, die voldoet ook aan je voorwaarden.
            Alleen werkt hij op de gewone oplaadbare AA baterijen.

            Janus
            Last edited by janus007; 8 november 2007, 21:09. Reden: Zijn AA geen AAA baterijen
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe digitale camera

              Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
              Kijk ook eens naar de Canon S5, die voldoet ook aan je voorwaarden.
              Alleen werkt hij op de gewone oplaadbare AA baterijen.

              Janus
              ik zou de cannon alvast verkiezen boven de sonny , de cannon is gemakkelijker in bedienning, de baterijen kunnen zelfs een voordeel zijn , je vind ze namelijk overal ter wereld en geeft even goede beelden , ik ken beide toestellen dus ik spreek echt uit ervaring , de fz50 ken ik niet maar heb al veel goede dingen van gehoord
              Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe digitale camera

                Zolang je maar NIET bij Foto Rubens in Antwerpen koopt.

                Ik heb 22-augustus een Nikon D40 daar gekocht.
                Terug binnengebracht voor reparatie op 29-augustus.
                Nu 10-november nog steeds mijn toestel NIET terug.

                Subiet zijn de winterfeestdagen daar en kan ik nog steeds geen foto's schieten met het toestel dat ik einde v/d zomer heb aangeschaft.

                En ik die dacht dat de lokale vakhandel een betere service had dan "den bazzaar".

                Ik koop NOOIT nog een digicam.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe digitale camera

                  Update,

                  Het zal de FujiFilm FinePix S6500fd worden.Ik weet het,mss niet zoals ik had vooropgesteld met beweegbaar scherm en lithium batterij.Maar hij spreekt me meer aan dan de 2 andere toestellen.En hij krijgt op LetsGoDigital toch een positieve review van 78%.
                  Dus ik denk dat ik hiermee geen slecht koop zal doen.Ofwel?

                  Iemand een mening/raad over dit toestel?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe digitale camera



                    En deze ??
                    Mvg. Renzowoef
                    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe digitale camera

                      heel schoon toestel.Maar men budget laat het niet meet toe(nieuwe auto gekocht,baby op komst).Dus max 300€

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe digitale camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door WeZZe Bekijk bericht
                        Dag BD'ers.
                        Zal mezelf even voorstellen.Wesley,30j,wonende te Zwalm.
                        Bezit voorlopig nog een digitale compact camera,gekregena als kado 5j terug.Is geen camera van een bekend merk.Ik denk zelfs dat het er ene is van uit de Aldi of Liddl met 6 megapixels.
                        Het probleem stelt zich nu dat de lens niet meer in het toestel wil als ik de camera uitzet.De lens blijft dus uit de camera steken.
                        Dus tijd voor een nieuw,beter en degelijk toestel.
                        Graag had ik zeker volgende dingen op de camera gehad:lithiumbatterij,beweegbaar scherm,groot aantal x optische zoom.En dit voor een budget rond de 400-max 500 €.

                        Ik had gedacht aan deze: Sony Cybershot DSC-H9.Deze bevat alles wat ik heb vooropgesteld.Ale,het is eigelijk de enige die ik tot hiertoe heb gevonden.

                        Zijn er nog mensen die meer toestellen in gedachte hebben met de vooropgestelde functies en rond het budget.

                        GRTS WeZZe


                        Canon G9. Bijzonder solide en voor een p&s uitstekende prestaties !

                        Ik heb de vrijwel gelijke G7 en neem die in m'n zak mee als ik niet met een SLR wil slepen. Heb ook een 860is, ook goed maar niet manueel te bedienen. G7/9 wel, de G9 heeft ook RAW.

                        Succes,

                        Karel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe digitale camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door WeZZe Bekijk bericht
                          Het zal dus tussen de Sony Cybershot DSC-H9 en de Panasonic lumix FZ50
                          Is eigelijk een kadotje voor kerst en nieuwjaar
                          Kijk ook eens in het forumonderdeel "Te koop". Daar staan nog een paar FZ50's die flirten met de grens van je budget.
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe digitale camera

                            Van de "echte" compacts springen er in mijn ogen op het ogenblik maar twee uit : de Canon G9 en de Nikon Cooplix P5100.
                            Alletwee compact van afmeting, met de bediening en de mogelijkheden van de grote broers, waarbij de Canon het voordeel heeft ook in RAW te kunnen schieten. Beiden eerder beperkte zoom, maar wel een uitstekende beeldkwaliteit.
                            testjes met de superzooms hebben me intussen geleerd dat bij iets mindere lichtomstandigheden, de beeldkwaliteit met sprongen achteruit gaat.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe digitale camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                              Van de "echte" compacts springen er in mijn ogen op het ogenblik maar twee uit : de Canon G9 en de Nikon Cooplix P5100.
                              Alletwee compact van afmeting, met de bediening en de mogelijkheden van de grote broers, waarbij de Canon het voordeel heeft ook in RAW te kunnen schieten. Beiden eerder beperkte zoom, maar wel een uitstekende beeldkwaliteit.
                              testjes met de superzooms hebben me intussen geleerd dat bij iets mindere lichtomstandigheden, de beeldkwaliteit met sprongen achteruit gaat.
                              Ik vindt het altijd wel vreemd dat iedereen met een DSLR als hij binnen een foto wil maken met een externe flitser op zijn toestel loopt
                              Maar zo'n FZ50 zou het zonder zo'n flitser moeten kunnen doen
                              Ik heb zelf ook zo'n camera gehad en als je er een flitser opzet heb je geen last meer van datje de iso zo hoog op moet schroeven dat je teveel ruis krijgt
                              Enigste nadeel van die camera vondt ik dat hij telangzaam was voor actie foto's temaken

                              Comment

                              Working...
                              X