Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

    Ik heb van vorige vrijdag een nieuwe D300s en vandaag pas merkte ik dat bij de nummering van de foto's al het nummer DSC8071.jpeg gebruikt werd.
    Na controle met Opanda bleek het aantal clicks onder " total number of shutter relaeses for camera" toch maar op 122 te staan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ??

    Ik heb ook Opanda nog eens gebruikt bij mijn D70 en deze gaf een dikke 20.000 clicks wat mij zeer correct lijkt te zijn.
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

    Was je CF kaart leeg ? Indien niet, bv. nog foto's van je vorig toestel, dat past de software van je toestel de nummering automatisch aan.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

      Ik had 4 maanden terug exact hetzelfde probleem (ook met een D300s.)
      Ik behoorlijk gepikeerd terug naar de winkelier, die behoorlijk gepikeerd naar Nikon en daar kregen we een uitleg die niemand snapte. Had iets met software en programmatie te maken. In ieder geval bleek bij andere camera's in de winkel hetzelfde fenomeen te bestaan. Dus, blijkbaar geen zorgen om maken; je kunt altijd via speciale software nog zien hoeveel kliks hij echt heeft.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

        Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Was je CF kaart leeg ? Indien niet, bv. nog foto's van je vorig toestel, dat past de software van je toestel de nummering automatisch aan.
        Lang leve BD , binnen de 3 minuten zijn je problemen opgelost !! dit was dus mijn situatie !
        Een geluk voor de verkoper , want ik had die mens al naar het vagevuur gewenst
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

          dat is allemaal geen probleem. er zijn programmatjes (althans toch in de Linux wereld) die in de exif het exact aantal clicks leest die de camera al gemaakt heeft. Waarschijnlijk bestaan die voor windhoos ook wel. googlen installeren en voila, je weet hoeveel clicks je camera heeft.

          Ook heel handig als je een 2de hands camera wil kopen. Vraag de verkoper gewoon een foto van de krant van vandaag te mailen en je weet het in een paar keer klikken.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

            Heb net hetzelfde meegemaakt.
            Stak er een kaartje in met nog wat foto's van de D80 en de nummering was omzeep.

            Spijtig, maar als het dat maar is...
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

              Dat is het al 10 jaar met alle dslrs die ik ken.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Dat is het al 10 jaar met alle dslrs die ik ken.
                Nooit meegemaakt met mijn D40, D80 en D40x. D70 weet ik niet want die was niet nieuw bij aankoop.
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

                  ik krijg aparte mappen voor D70 en D700 op zelfde kaartje
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

                    Net bij een D700 en D2h geprobeerd, kaart van de D700 in de D2h gestopt, resultaat:
                    2 mappen in de DCIM map 101NCD2h en 104ND700 en de camera is gewoon doorgegaan met nummeren, waar die op de andere kaart gebleven was.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe D300s en het aantal clicks mysterie

                      Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                      Ik heb van vorige vrijdag een nieuwe D300s en vandaag pas merkte ik dat bij de nummering van de foto's al het nummer DSC8071.jpeg gebruikt werd.
                      Na controle met Opanda bleek het aantal clicks onder " total number of shutter relaeses for camera" toch maar op 122 te staan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ??

                      Ik heb ook Opanda nog eens gebruikt bij mijn D70 en deze gaf een dikke 20.000 clicks wat mij zeer correct lijkt te zijn.
                      Het lijkt me toch allemaal vrij duidelijk: Opanda heeft het juist, de kaartgegevens zijn overgenomen van je vorige kaartje (beter leeg insteken)
                      en verder lijkt me zo dat een toestel van nieuw of 8000 actuations toch wel te onderscheiden moet zijn aan gebruikssporen Ook zonder Opanda.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X