Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

Oorspronkelijk geplaatst door
Sieg
Bart, bij de nieuwe R5 en R6 kunnen de focuspunten blijven werken tot f22, dit in tegenstelling tot de DSLR, daarmee hebben ze deze héél goedkope telelenzen op f11 gebouwd die je ook met de extenders kunt gebruiken
De 200-400 (samen met de andere superprimes in de EF reekd) is een lens in een héél andere klasse en kan je absoluut niet vergelijken met de nieuwe tele RF lenzen die Canon nu heeft voorgesteld
Ik vermoed wel dat Canon nog deftig RF teleglas zal uitbrengen
Ik vermoed dat die R1 er wel eens véél sneller zal kunnen komen ;-)
grts
Sieg
Zeker mee eens.
Ik vind de 600/800 Primes interessant. Ik heb er vertrouwen in dat deze beide lenzen optisch zeer goed gaan zijn. F11 geeft zijn weerslag op prijs/gewicht en omvang... in positieve zin dan.
Natuurlijk F11 betekent veel licht nodig... daar zal de IBIS/IS niet veel uitkomst op bieden... als je object in beweging is.
De 85 2.0 macro (0,5x) zit in dezelfde lijn als de 35 1.8 en die laatste is optisch zeker ok. Ik verwacht idem resultaten van de F11 lenzen.
Wat Canon nu doet is mooi.
Twee waarschijnlijk zeer goede mirrorless camera's en mooie relatief betaalbare objectieven + zeer goed L glas
Canon trekt zeker mijn aandacht nu (als ex-Canon Gebruiker)
X-T4, GFX 50R , GF 32-64, GF 80 1.7, XF 23 2.0, XF 35 1.4, XF 56 1.2, XF 90 2.0, GoPro Hero 5 X100V