Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Eigenlijk is Sieg toch wel echt op zoek gegaan naar elementen om die degelijke camera die de A7SIII binnen zijn eigen segment zal zijn, in een negatief daglicht te kunnen stellen. En hij heeft gezocht en gevonden - één review. Tegen al die andere. Dat is een zeer zware extra dagtaak voor die arme Sieg. Z'n oogjes zien er nog rood van...
    Neen hoor, was het eerste wat ik aanklikte, snap trouwens niet waarom U zuiver op de man begint te schelden
    Ikzelf werk met enkele Sony en enkele Canon toestellen, dus zou niet weten waarom ik een bepaald merk zou afbreken, even nadenken voor U iets neerschrijft.
    Waarom bent U ervan overtuigd dat ik de A7SIII nog niet besteld zou hebben ??
    Ik som gewoon de feiten op, en zeg er eerlijk bij dat men deze camera's niet kunt vergelijken omdat de A7SIII zuiver bedoeld is als mirrorless camera om te filmen, Canon heeft zo een toestel (nog) niet in zijn segment zitten.
    In ieder geval een eigenaardig op de man aanval waar niemand wat aan heeft behalve U zelf misschien omdat U een Sony gebruiker bent ;-)

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 1 augustus 2020, 20:11.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

      Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
      Er werd een grote aankondiging gedaan dat Canon een mirrorless toestel op de markt zou brengen die 8K kan filmen (marketing) en daar
      zijn ze in geslaagd. Er werd nooit gezegd dat dit een filmcamera zou zijn, maar wel als uitbreiding op een fotocamera dat vergeten blijkbaar velen.
      3 minuten filmen in hoogste kwaliteit 8K kost je 64GB ... een uur kost je 1,2TB aan geheugen
      4 minuten filmen in 4K120 kost je 64GB

      ...denk niet dat het de bedoeling is om er een dag mee te gaan filmen....

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        3 minuten filmen in hoogste kwaliteit 8K kost je 64GB ... een uur kost je 1,2TB aan geheugen
        4 minuten filmen in 4K120 kost je 64GB
        Voor de bewerking van die videobestanden heb je ook best een heel snelle computer in huis.
        Ooit zal 8K misschien de nieuwe standaard worden (de meeste nieuwe tv's zijn nu al 4K), maar voorlopig zijn er nog niet veel die 8K thuis kunnen bekijken, en ik weet ook niet af dat ook echt nodig is, tenzij je een héél groot beeldscherm hebt staan.
        Het is wel knap dat ze dat allemaal in die compacte camera hebben gekregen, maar het is dan ook logisch dat het verwerken van al die data een zware processor nodig is, en als die hard moet werken, dan verbruikt die veel stroom en wordt die warm.
        Aan de nieuwe snelle geheugenkaarten die nodig zijn om al die data te kunnen verwerken hangt ook een stevig prijskaartje, hopelijk zakken die prijzen als er meer toestellen op de markt komen die zo'n geheugenkaartjes gebruiken (maar wat dat betreft denk ik dat ze altijd wel duurder zullen blijven, net zoals CF kaartjes altijd duurder zijn gebleven dan SD kaartjes met een vergelijkbare capaciteit en snelheid).


        Voor zover ik de reviews van de R5 en R6 heb gezien moet ik wel zeggen dat de fotokwaliteit er echt wel heel goed uitziet (vooral de hoge iso van de R5 ziet er heel goed uit, zelfs beter dan die van de R6), voor iemand die er vooral foto's mee maakt en af en toe eens een kort filmpje wil maken zijn dit heel goede camera's.
        Last edited by Black B@ndit; 2 augustus 2020, 08:05.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hoe komt het toch steeds dat Sony fanboys toch steeds zo snel op de bal springen om een ander merk af te breken en dat van hun is superieur

          Voorlopig zijn de meeste testen in die filmpjes gedaan met pre productie modellen en de serieuzere hebben de eerste productie camera's mogen ontvangen
          Waarbij trouwens, en je zal het niet graag horen, de AF van de nieuwe Canon modellen beter presteerde dan de Sony's .... oeps ...
          Er is tevens een film te vinden waarbij een professioneel gebruiker de Sony A7SIII samen in een rig gebruikt met de Canon R5
          Bij binnengebruik viel de Canon, zoals Canon trouwens ook vermeld heeft, na een 27 minuten uit wegens heat protectie, de Sony A7SIII daarentegen bleef bij binnengebruik gewoon verder doen tot 1hr en 25 min.
          Daarentegen geeft hij wel toe dat Canon 8K gebruikt om te downsamplen naar 4KHQ en de Sony leest gewoon zijn sensor uit omdat die sensor maar 12Mp is.
          Uiteraard door de bewerking van het omzetten van 8K naar 4KHQ van de R5 wekt die een pak meer warmte op
          Bij buitengebruik daarentegen in de zon viel de Sony na 23 min uit wegens heat protectie en deed de Canon net hetzelfde en ging in veiligheid op dezelfde 27 min.
          Waaruit men dus kon besluiten dat de Canon beter overweg kan met externe hitte wegens de bouwkwaliteit, nadeel van die bouwkwaliteit is dat de warmte in het toestel blijft hangen.

          Er is nog een filmpje waarbij de beeldkwaliteit vergeleken wordt tussen de R5 4K en de Sony A7SIII 4KHQ, ze moesten de beelden op 200% vergelijken om een verschil te zien.
          Dus dat in het achterhoofd houdende blijft de Canon op de gewone 4K mode ook gewoon verder werken en valt niet uit van de hitte.
          Enkel heeft Canon nog steeds die restricties in hun software gestoken van 29,99 min. , Europese restricties die eigenlijk al een tweetal jaar niet meer nodig zijn wegens afschaffen van die wet.
          Dus naar mijn gevoel zal de eerste firmware update die restricties van 29,99 weghalen want iedere filmmaker smeekt erom.

          Hou er ook rekening mee dat filmmakers en reportagemakers gebruik maken van bvb Canon C200, C500, RED camera's en de PRO range van Sony filmcamera's
          Dus ik zou bvb nooit mijn reportage laten afhangen van een mirrorless cameraatje, ook al kost die een tiende van mijn PRO filmcamera.

          Er is nog een groot verschil tussen de Sony A7SIII en de Canon R5
          De Sony is gebouwd als ideale low light video mirrorless met de mogelijkheid om er wat foto's mee te maken, maar bij foto's maken ligt niet de prioriteit van dit toestel
          12Mp is een ideaal formaat om de volledige sensor pixel op pixel te gebruiken voor 4K, daardoor ook de sterke low light mogelijkheden van dat toestel.
          Daarentegen is 12 Mp niet meer voldoende in 2020 voor foto's, zeker niet als je nog wat wilt bijsnijden
          De Canon is gebouwd zuiver als hybride, in eerste instantie voor foto's met videomogelijkheden
          Van een 42Mp sensor moet je ook geen wonderen verwachten qua ruis, gewoon pure logica, daar zal de 20Mp van de R6 het beter in doen
          Komt nog bij dat Canon totaal geen mirrorless heeft dat zich volledig toespitst op video !

          Het zijn beide, de Sony A7SIII en Canon R5, totaal verschillende toestellen en die niet vergeleken kunnen/mogen worden
          Want om de vergelijk met de Canon R5 te maken heeft Sony andere toestellen in hun gamma zitten zoals de Sony A7RIV.

          Maar uiteraard omdat er zoveel hype over de heat issues zijn op het internet zal Canon nu wel iets moeten overwegen, lijkt me logisch
          En er zijn vele YT'ers die nu héél veel volk naar hun kanaal lokken als er nog maar Canon R5 vs Sony A7SIII op staat
          Er zijn er zelfs bij die zo dom zijn om te kijken hoelang de R5 4K120 kan aanhouden ..... tjah dat zegt genoeg over hun kennis en de totale logica van hun testen

          Naar mijn gevoel wordt een fotocamera pas getest in het veld en niet in een lab en zeker niet kijken hoelang hij kan draaien eer hij uit slaat.

          grts
          Sieg
          Wat een epistel om trachten te bewijzen datgene wat niet is. Ik breek Canon niet, R5 en R6 zijn goede toestellen, heb hier nooit iets negatief geschreven over Canon.
          Mijn bedoeling was mensen die een pre-order geplaatst hebben of zinnens zijn een te plaatsen in te lichten van het feit dat het wel eens lang wachten zou kunnen zijn.
          Ter herinnering dat is wat ik schrijf “Canon-is-delaying-eos-r5-shipments-due-to-overheating-concerns ??” Is daar iets fout mee, wat heeft Sony daar mee te maken?
          De vraag is eerder wat heb jij tegen Sony.
          www.polartha.com

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Canon-is-delaying-eos-r5-shipments-due-to-overheating-concerns ??
            https://petapixel.com/2020/07/30/can...ncerns-report/
            You may have read rumors and reports of a possible product recall happening for the Canon EOS R5 and R6. The only way to find out if there is any truth
            www.polartha.com

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              De vraag is eerder wat heb jij tegen Sony.
              Niks want ik gebruik Sony als videocamera's ;-)

              Trouwens als je mijn reactie wil ondermijnen moet je wel de juiste referentie geven hé
              Niet op je link met recal rumours, die je trouwens nu zelf teniet gedaan hebt omdat het fake nieuws was dat je hier geplaatst had, maar mijn reactie was op je vervolg ervan
              Namelijk dit
              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              Ik kan daar moeilijk op antwoorden want ik ben geen pro-filmmaker , wat ik wel weet is dat het niet wenselijk is voor pro-gebruik dat
              een toestel plots out of the blue (omgeving <30° C ) afspringt als gevolg van overheating. Is niet leuk en kan kostelijk zijn als je een
              reportage of een clip aan het maken bent. Nog erger is als dit gebeurt tijdens een event.

              De Sony A7siii en de panasonic S-1H zijn toestellen vooral gericht op pro video en hebben veel minder last van overheating.
              Enige wat ik weet is dat de sony betere AF en tracking mogelijkheden heeft en een langere levensduur vd batterij en het veel beter doet bij
              weinig licht. Maar de panasonic heeft zekers andere kwaliteiten, maar ik heb daar geen ervaring mee en kan daar niet zelf over oordelen.
              En daarop heb ik een uitleg gegeven waarom de Sony minder warm wordt, waarom deze beter zou kunnen zijn in low light
              En wat pro filmmakers gebruiken, en dat is geen mirrorless

              Dus geen epistel zoals U het noemt maar gewoon de waarheid en ik breek geen merk af want, zoals reeds geschreven, ik gebruik beide merken

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 2 augustus 2020, 13:48.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                3 minuten filmen in hoogste kwaliteit 8K kost je 64GB ... een uur kost je 1,2TB aan geheugen
                100TB SSD voor 83 uur 8K (in de praktijk zal het minder zijn, want een SSD schijf mag je niet helemaal gebruiken): https://www.youtube.com/watch?v=ZFLiKClKKhs
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  100TB SSD voor 83 uur 8K (in de praktijk zal het minder zijn, want een SSD schijf mag je niet helemaal gebruiken): https://www.youtube.com/watch?v=ZFLiKClKKhs
                  100TB SSD bestaat dat al?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    100TB SSD bestaat dat al?
                    Je moet er wel wat voor neertellen
                    Met een waanzinnige opslagcapaciteit van 100 terabyte mag Nimbus Data zich de fabrikant van 's werelds grootste ssd noemen. De ExaDrive DC 100 werd eige...


                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                      Review van Cameralabs, gericht op fotografie (niet video)

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                        Belangrijkste boodschap m.i. in de meeste reviews is dat Canon zijn achterstand heeft ingelopen.

                        De prijs van de R5 vind ik erover en ik ben nog niet zo zeker of ik met een 20mpx R6 zoveel ga winnen, bovendien moet ik dan een aantal nieuwe lenzen kopen.

                        Er zijn meer en meer geruchten over nieuwe high-end APS-C modellen, ik kijk de kat nog even uit de boom.
                        Het is best mogelijk dat er zoals met de 90D/M6 mark II twee intern gelijkaardige APS-C toestellen komen, één met een RF en één met een M-vatting.
                        Kopers van de 7D(II) zijn altijd een goed clienteel geweest voor lange tele's, Canon gaat die niet willen kwijtspelen door ze op de M-vatting vast te zetten.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Review van Cameralabs, gericht op fotografie (niet video)
                          https://youtu.be/YT5GeNH3Ip0
                          Had ik al gezien toen 'm net uitkwam, ik hoor Gordon graag bezig
                          Geen blabla, gene zever errond en altijd alles heel deftig uitgelegd, iemand met heel veel verstand van zaken
                          Als je hem een pb'tje stuurt krijg je ook altijd een deftig uitgebreid antwoord terug
                          Dankzij hem in het verleden al een paar Sony toestellen gekocht voor video en zéér tevreden van.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                            Ja ik vind zijn reviews ook meestal heel goed...no nonsense

                            De volgende kerel vind ik ook heel spannend om te volgen...heeft veel ervaring met BIF met de Sony A9(II) en vergelijkt hem nu met de R5

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                              Een update van Canon voor de R5 en de oververhittingsproblematiek - blijkbaar goed nieuws:

                              (er waren ondertussen ook al workarounds blijkbaar).

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                                Een update van Canon voor de R5 en de oververhittingsproblematiek - blijkbaar goed nieuws:

                                (er waren ondertussen ook al workarounds blijkbaar).
                                Gisteren heeft er iemand meer dan 2hr kunnen filmen in 4KHQ zonder overheating waarschuwing, uiteraard steeds na opnieuw aanzetten achter 29,99 min.
                                Ook geen externe recorder gebruikt, gewoon in camera de beste 4K die er is in zo'n klein toestel.
                                Blijkbaar geeft de camera wel steeds de nog 5 minuten resterende tijd weer om te kunnen filmen, doch bleef de camera met de nieuwste soft gewoon verder opnemen zonder problemen.
                                Lijkt dus al met al veel blabla voor niks te zijn geweest op youtube, gewoon effe wachten op de nieuwste soft en het grootste probleem is al opgelost, doet het zelfs veel beter dan concurrenten blijkbaar.
                                Uiteraard mag het ook wel voor het vlaggeschip camera van Canon met die prijs (al scheelt die prijs niet zoveel met de 5DMkIV toen die net uitkwam)
                                8K lijkt me voor de meeste van ons sowieso nutteloos, serieuze bestanden en deftige computer nodig
                                Maar de oversampled 4K van 8K is wel het mooiste wat ik al gezien heb in beeldkwaliteit en dat hitte probleem lijkt nu opgelost
                                Canon moest ook wel want ze werden met de grond gelijk gemaakt op YT, al zitten er daar vele tussen die wel veel volgers hebben maar volgens mij tich niet van de slimste zijn
                                In ieder geval een héél deftig toestel, maar één nadeel, hij is niet leverbaar wereldwijd
                                en dat ze nu eindelijk eens afstappen van dat 29,99min limiet !

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X