Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

    Is toch een mooie camera hoor,
    Nu nog wat sparen... of een sponsor vinden die helpt met de aankoop ervan..

    https://www.camerastuffreview.com/pr...e-snelste-eos/
    Instagram

  • #2
    Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

    Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
    Is toch een mooie camera hoor,
    Nu nog wat sparen... of een sponsor vinden die helpt met de aankoop ervan..

    https://www.camerastuffreview.com/pr...e-snelste-eos/
    Prachtige camera, wel meer geschikt voor (sport)journalisten volgens mij....

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Prachtige camera, wel meer geschikt voor (sport)journalisten volgens mij....
      20 fps elektronische sluiter is al waanzin, wat doe je met 30 ?
      Bovendien weer een fameus grote en zware bak, blijkbaar verhoogt dat de status van de gebruiker .

      De back-illuminated sensor is een vooruitgang, zou de mechanische sluiter op de duur overbodig maken.
      Last edited by palombian; 18 september 2021, 20:07. Reden: BSI

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Bovendien weer een fameus grote en zware bak, blijkbaar verhoogt dat de status van de gebruiker .
        Ik heb liever een goedliggend toestel in mijn handen tov iets dat tussen mijn vingers uitglipt,
        zeker als je gebruik maakt van lenzen die enkele kg wegen en uit de hand fotografeert.

        De specs zien er wel goed uit en ben dan ook heel benieuwd hoe dit toestel zal reageren op
        de lens Canon 200-400 en als hij deze deftig kan aansturen en hoe lang 1 batterijlading het zal uithouden.

        Met de 1dxmkII geraak ik niet snel boven de 600 foto's voor de batterij op is met deze lens.

        Blijkbaar zou je de batterij kunnen opladen terwijl de batterij in het toestel zit?
        Zou dit gaan met een powerpack?

        Gewoon eens het toestel aan de tand voelen voor ik ooit over zou gaan tot aankoop.

        Groetjes,
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

          Ik zie niet in waarom gewicht en afmetingen vandaag nog een indicatie van kwaliteit zouden zijn maar soit.

          De M6II en de R5 kan ik opladen via de USB-C stekker vanaf de PC, de sigarettenaansteker in de auto en met een powerbank.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

            Die "grote en zware bak" is toch een stuk kleiner en lichter dan een 1Dx.
            Als je de afmetingen en het gewicht vergelijkt met een R5 of R6 met een grip, dan is het verschil niet zo heel groot, en de R3 heeft dan het voordeel van de veel grotere accu.
            En als het begint te regenen dan zal de R3 daar ook wel veel beter tegen kunnen dan een camera met een aparte grip (daar is er meer kans op lekjes).
            Ik gebruik nog altijd de 1Dx, daar ben ik nog steeds heel tevreden over, maar het AF systeem van de mirrorless camera's lijkt mij een heel stuk handiger omdat de AF-punten niet op een hoopje zitten in het midden van het beeld.
            Bij actiefotografie zal het AF-systeem van de R3 (maar ook dat van de R6 en R5) in het voordeel zijn ten opzichte van dat van de reflexcamera's, het wordt een stuk gemakkelijker om meteen juist te kadreren (ook al omdat de tracking met gezichtsherkenning over het hele beeld veel beter werkt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik zie niet in waarom gewicht en afmetingen vandaag nog een indicatie van kwaliteit zouden zijn maar soit.

              De M6II en de R5 kan ik opladen via de USB-C stekker vanaf de PC, de sigarettenaansteker in de auto en met een powerbank.

              Ik begrijp jouw reactie omtrent gewicht en afmetingen. Voor mij hoeft dit ook niet meer omwille van een andere richting in fotografie maar...
              Voor professionele fotografen is zo'n R3 die de logische opvolger van de 1D series, een onmisbare tool.
              Met professioneel bedoel ik niet persé huwelijksfotografen (alhoewel dit ook kan vanwege de portret grip en mindere batterijwissel) , maar denk ik aan de eerste plaats aan Sport en Wildlife waar je camera een echt werkpaard is.
              Ik heb zelf een 1DII n (APS-H) gehad en de ergonomie die was gewoon top, dus destijds heel moeilijk om die in te ruilen voor een 5DMK2..

              Er zijn eigenlijk weinig reviewers die omschrijven hoe het daadwerkelijk is om met een 1D in het veld te werken.
              Allemaal te oppervlakkig en veel te technisch gericht.
              Pas als fotografie je beroep is (b.v. sport).. dan weet je de waarde in te schatten van zo'n 1D .. en nu de R3
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik begrijp jouw reactie omtrent gewicht en afmetingen. Voor mij hoeft dit ook niet meer omwille van een andere richting in fotografie maar...
                Voor professionele fotografen is zo'n R3 die de logische opvolger van de 1D series, een onmisbare tool.
                Met professioneel bedoel ik niet persé huwelijksfotografen (alhoewel dit ook kan vanwege de portret grip en mindere batterijwissel) , maar denk ik aan de eerste plaats aan Sport en Wildlife waar je camera een echt werkpaard is.
                Ik heb zelf een 1DII n (APS-H) gehad en de ergonomie die was gewoon top, dus destijds heel moeilijk om die in te ruilen voor een 5DMK2..

                Er zijn eigenlijk weinig reviewers die omschrijven hoe het daadwerkelijk is om met een 1D in het veld te werken.
                Allemaal te oppervlakkig en veel te technisch gericht.
                Pas als fotografie je beroep is (b.v. sport).. dan weet je de waarde in te schatten van zo'n 1D .. en nu de R3
                Klopt volledig wat je schrijft
                Ook nog een voordeel wat velen vergeten, of niet weten, is dat zo'n grote camera als de 1Dx een veel sterkere batterij heeft.
                Dat heeft als voordeel dat grote zware lenzen dankzij die grote batterij meer power krijgen en dus sneller reageren op die "grote" full size body
                Dat merk ik met mijn 600f4 bij gebruik op de 1Dx of de R5, in het begin is die R5 ook redelijk snel met die grote lens doch na enkele tijd, niet lang, heeft de batterij de kracht niet meer.
                Als ik daarentegen mijn R5 op de RF 70-200 f2.8 gebruik dan is deze wel snel genoeg om te kunnen competeren met de 1Dx en een EF70-200 f2.8
                Dus zit het hem puur in de kracht die de batterij kan leveren, en daar zijn die grote body's met grote batterij véél beter in

                Wat betreft het gewicht van de R3, hij is toch bijna een halve kg lichter dan de 1DxIII en is minder groot.
                Er mag mij altijd iemand eentje cadeau doen, zit ik niet mee in

                grts
                Sieg

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  20 fps elektronische sluiter is al waanzin, wat doe je met 30 ?
                  Bovendien weer een fameus grote en zware bak, blijkbaar verhoogt dat de status van de gebruiker .
                  Is helemaal geen grote en zware bak, hij is een pak kleiner en lichter dan de 1Dx camera.
                  En even groot en zwaar als een R5 met een battery pack erop.
                  Voor vluchtshots is die 30fps weer perfect, wil je het ideaal plaatje met de perfecte vleugelslag / stand voor het kiezen hebben.
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                    Ja wat een prachtige camera.
                    Zoals verwacht gericht op mensen die echt uit zijn op die super snelle prestaties.
                    We denken dan al direct aan sportverslaggeving, journalistiek en zo.
                    Maar ik denk dat de meeste onder ons hier niet op zitten te wachten.
                    Mijn werk situeert hem meer in portret (in de ruime zin van de betekenis). Ik heb geen toepassing voor dit type toestel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                      Niet het grote aantal pixels dat dit toestel heeft .
                      Dit is in het voordeel tov de Nikon. Die heeft er te veel volgens mij.

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                        GPS?

                        Ik lees tegenstrijdigheden betreffende het al dan niet aanwezig zijn van een ingebouwde GPS.
                        Kan iemand daar duidelijkheid over scheppen?

                        Groetjes,
                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                          Niet het grote aantal pixels dat dit toestel heeft .
                          Dit is in het voordeel tov de Nikon. Die heeft er te veel volgens mij.

                          Johan
                          Canon geeft zelf aan dat dit niet hun topmodel is Johan.
                          Waarschijnlijk zal dit de R1 worden met een 40 / 50 Mp sensor.
                          Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            GPS?

                            Ik lees tegenstrijdigheden betreffende het al dan niet aanwezig zijn van een ingebouwde GPS.
                            Kan iemand daar duidelijkheid over scheppen?

                            Groetjes,
                            Dirk
                            Gordon Laing van cameralabs.com heeft dit in de menu laten zien en getest.
                            Er zit wel degelijk hardware GPS op.


                            Blijkbaar heeft Tony Northrup nogal wat bagger geuit over deze camera zonder hem zelf in handen te hebben gehad.
                            Gordon Laing en Jared Polin hebben hem op z'n plaats gezet

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Gordon Laing van cameralabs.com heeft dit in de menu laten zien en getest.
                              Er zit wel degelijk hardware GPS op.


                              Blijkbaar heeft Tony Northrup nogal wat bagger geuit over deze camera zonder hem zelf in handen te hebben gehad.
                              Gordon Laing en Jared Polin hebben hem op z'n plaats gezet
                              Inderdaad Tony heeft zich hier duidelijk in het voordeel van Sony uitgelaten... en inderdaad zonder de camera in handen te hebben gehad... de beide anderen hebben hem inderdaad meer dan op zijn plaats gezet... i
                              nikon coolpix s9100

                              Comment

                              Working...
                              X