Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Canon is dan ook marktleider van digitale camera’s met verwisselbare lens... en bestaat net zoals Nikon al zoveel langer in deze business dan Sony.
    Ik vind dat je dat nog steeds heel goed kan merken aan de ergonomie, bouwkwaliteit en bediening maar dit is mijn persoonlijke mening...
    Ik weet niet waar jij die informatie haalt, maar in het dure segment van camera's, is Sony al sinds 2020 marktleider.

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een 300mm lens werkt op een APS-C sensor ook als een 300mm lens hij kan gewoon niet anders, er wordt echter een kleinere beeldhoek gebruikt.
      Ik gebruik nooit DX-mode, gewoon later op de computer en dan kun je ook nog de compositie aanpassen en je hoeft niet zo goed te mikken.
      Dat is wat bedoelt wordt, met acteren als een 450 mm en is correct.

      Comment


      • #63
        Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

        Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
        Ik weet niet waar jij die informatie haalt, maar in het dure segment van camera's, is Sony al sinds 2020 marktleider.
        Ik weet niet waar u uw cijfers haalt maar in 2020 had Canon 47,9 % en sony 22 % marktaandeel in de digitale cameramarkt...
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #64
          Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

          Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
          Ik weet niet waar jij die informatie haalt, maar in het dure segment van camera's, is Sony al sinds 2020 marktleider.
          Dat vraagt om een bronvermelding. En wat is duur, een camera van 5000, 10000 of 40000 euro....

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            Ik weet niet waar u uw cijfers haalt maar in 2020 had Canon 47,9 % en sony 22 % marktaandeel in de digitale cameramarkt...
            Je hebt gelijk. Ik las dat in het dure segment (fullframe camera's boven de 1000 EUR, Sony al sinds 2020 op nummer één staat. Nu het zal mij worst wezen. Zolang hun sensoren maar bij de top behoren is de rest minder belangrijk. De ergonomie is al sterk verbeterd tussen de A7R III en de A7R IV, de bouwkwaliteit is top en de bediening prima, maar dat is zoals je zegt, een persoonlijke mening.

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

              Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
              Ik weet niet waar jij die informatie haalt, maar in het dure segment van camera's, is Sony al sinds 2020 marktleider.
              Ter info

              Canon and Sony made up a vast majority of the camera sales in 2020
              Canon, Sony, and Nikon were called out as owning 83.7% of the entire digital camera industry, but specifically, Canon and Sony own a whopping 70% between the two of them.
              Canon owns 47.9% of global shipments and Sony 22.1%.
              Despite a rough year overall, Sony and Canon actually saw an increase in the number of units shipped last year (Canon rose 2.5% and Sony rose 1.9%) while Nikon’s fell 4.9%.
              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #67
                Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                Zonder twijfel zijn Canon en Sony nu de marktleiders. Alletwee multinationals die nog veel andere zaken verkopen.
                Nikon (en ook Epson voor printers) zijn veel kleiner en de vrees bestaat dat ze niet meer gaan kunnen volgen.

                Zonder Sony zouden Canon en Nikon niet verplicht geweest zijn om (zo snel) naar mirrorless te gaan (al bij al een logische evolutie van hardware naar software) en gezapig kunnen voortdoen.
                Canon is dan nog zo handig geweest om veel geld te verdienen met hun plotse doorbraak (ze hadden waarschijnlijk alles in de schuif liggen ).

                Als Nikon er mee ophoudt kunnen Canon en Sony ook een duopolie gaan vormen, dan is er alleen nog Fuji met enig belang.

                Comment


                • #68
                  Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Als Nikon er mee ophoudt kunnen Canon en Sony ook een duopolie gaan vormen, dan is er alleen nog Fuji met enig belang.
                  Ik vermoed dat Nikon met de Z9 een grote klassebak gaat neerzetten...Die zijn bijlange nog niet weg hoor....

                  Vergeet niet dat Nikon altijd net iets meer uit de sensor kan priemen (meer dan Sony zelf)... (bv Z7 iso 64)

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat Nikon met de Z9 een grote klassebak gaat neerzetten...Die zijn bijlange nog niet weg hoor....

                    Vergeet niet dat Nikon altijd net iets meer uit de sensor kan priemen (meer dan Sony zelf)... (bv Z7 iso 64)
                    Laat ons hopen, dat is in ieders belang.
                    Geen eigen ervaring, maar sommige influencers doen nogal geringschattend over de AF. Sony zou hierin het best zijn, zeker omdat ze dit niet enkel reserveren voor de toptoestellen, wat Canon wel doet.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Laat ons hopen, dat is in ieders belang.
                      Geen eigen ervaring, maar sommige influencers doen nogal geringschattend over de AF. Sony zou hierin het best zijn, zeker omdat ze dit niet enkel reserveren voor de toptoestellen, wat Canon wel doet.
                      Inderdaad, hoe meer spelers hoe beter voor de concurrentie onder elkaar

                      Er is geen enkel merk dat dezelfde focussnelheden/focuskwaliteiten van hun topmodellen ook in de lagere modellen gebruikt Jan, dat heeft niks met merk te maken maar gewoon pure logica en marketingstrategie
                      Uiteraard zullen sommige influencers het tegengestelde zeggen, spijtig uiteraard voor degenen die hen geloven, maar daar liggen zij niet wakker van

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 22 oktober 2021, 20:41. Reden: typo
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Inderdaad, hoe meer spelers hoe beter voor de concurrentie onder elkaar

                        Er is geen enkel merk dat dezelfde focussnelheden/focuskwaliteiten van hun topmodellen ook in de lagere modellen gebruikt Jan, dat heeft niks met merk te maken maar gewoon pure logica en marketingstrategie
                        Uiteraard zullen sommige influencers het tegengestelde zeggen, spijtig uiteraard voor degenen die hen geloven, maar daar liggen zij niet wakker van

                        grts
                        Sieg
                        Ja, de R3 heeft - volgens een post op dpreview van iemand die hem in Brussel in de hand heeft gehad - weer een aantal handige features meer dan de R5, zo blijf je bezig.
                        Canon kennende zullen er geen significante firmware updates meer komen voor de R5.
                        Naar mijn weten is de 7DII de enige die een mid-life kicker heeft gekregen (ze wisten toen misschien al dat het de laatste der mohikanen zou zijn).

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                          Hij ligt goed in de hand, maar ik denk niet dat hij in mijn fototas komt.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Ter info



                            grts
                            Sieg
                            Zelfs gewoon lezen, lukt blijkbaar niet.
                            "Maar dit jaar zingen veel fotografen ‘I got a Sony-camera’. En dat is raar, want vijf jaar geleden speelde dat merk geen rol op de markt voor serieuze camera’s. De nieuwkomer trok drie jaar geleden vrolijk 9 miljard dollar uit om in 2021 ‘cameramerk nr. 1’ te worden. Dat is al gelukt in het duurdere segment (full frame). Op de totale markt is de rangorde: Canon, Sony, Nikon."

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                              Zelfs gewoon lezen, lukt blijkbaar niet.
                              "Maar dit jaar zingen veel fotografen ‘I got a Sony-camera’. En dat is raar, want vijf jaar geleden speelde dat merk geen rol op de markt voor serieuze camera’s. De nieuwkomer trok drie jaar geleden vrolijk 9 miljard dollar uit om in 2021 ‘cameramerk nr. 1’ te worden. Dat is al gelukt in het duurdere segment (full frame). Op de totale markt is de rangorde: Canon, Sony, Nikon."
                              Zoals reeds opgemerkt gaat de race verder en zal elk merk op een bepaald moment het "beste" model hebben, tot een andere daar weer overspringt.
                              Je gaat nooit exact hetzelfde bieden als een concurrent.
                              Wie indertijd naar Sony is overgestapt of mee begonnen is heeft zeker geen slechte beslissing genomen, maar wie bij Canon of (hopelijk) Nikon is gebleven ook niet.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                                Dat is wat bedoelt wordt, met acteren als een 450 mm en is correct.
                                Het is gewoon fout. Het beeld dat je maakt met een schaar is niet anders, maar met een 450mm is anders.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X