Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera voor op reis

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera voor mee te nemen op reis. We hopen binnen een paar maand eindelijk (is al 2 jaar uitgesteld) naar Japan te kunnen gaan.

    Momenteel heb ik een Nikon D700 + battery grip met Nikkor AF-S 28-300 1:3.5-5.6
    Voor de D700 heb ik ook nog een 70-200 2.8, een 24-70 2.8 en een 50 1.8, allen Nikkor.
    Voor kleine tochten heb ik een Panasonic Lumix DMC-TZ100.

    Ik heb de 28-300 gekocht omdat op reis het steeds wisselen van lensen niet makkelijk is en dat deze ook te veel wegen om steeds mee te sleuren. De D700 is nog steeds een goed toestel. Het grote probleem is dat deze veel weegt en nogal veel plaats in neemt. Ik ben dus op zoek naar een lichter toestel, maar dat toch wat krachtiger is dan de Lumix. En met krachtiger bedoel ik wat meer pixels, meer zoom en goed in het donker. Ook hou ik er van dat ik door de viewfinder kan kijken ipv op het scherm.

    Iemand een idee wat een goede vervanger zou zijn?

  • #2
    Re: Nieuwe camera voor op reis

    Een MFT toestel van Oly(of hoe het nu heet) of pana. Geen vervanger, maar erbij.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera voor op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een MFT toestel van Oly(of hoe het nu heet) of pana. Geen vervanger, maar erbij.
      Olympus OMD5-III met 12-200.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera voor op reis

        Dank voor de antwoorden. Maar ik heb al Nikkor lenzen. Dus ga geen toestel kopen dat ik weer andere lenzen moet kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera voor op reis

          Ik was vroeger ook Nikon, en dat dacht ik toen ook...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera voor op reis

            Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be Bekijk bericht
            Dank voor de antwoorden. Maar ik heb al Nikkor lenzen. Dus ga geen toestel kopen dat ik weer andere lenzen moet kopen.
            als je echt op gewicht wil besparen, moet je het in de lenzen zoeken en niet in camera's. Een MFT bij een Nikon D800 is ideaal, heb ik, en heel erg gemakkelijk op vakantie en veel meer.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera voor op reis

              Er is natuurlijk geen enkele reden om een batterypack op de body te laten als je het te zwaar vindt. Verder sluit ik me aan bij de voorafgaande adviezen. Echt substantieel gewicht verminderen zit vooral in de objectieven. Een systeemcamera met een iets kleinere sensor ligt dan nog voor de hand omdat de bijbehorende superzoom dan ook compact is. Zelf gebruik ik hiertoe een Olympus OMD of EPL2 met 14-150mm.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera voor op reis

                Ik zou kiezen voor de D700 zonder grip en een 24-120 F4. Als je dan wat tele wil kan je nog naar DX-mode gaan.
                Het gebruiksgemak van de camera en de snelheid van focus is toch wel ideaal met de D700.
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera voor op reis

                  Misschien wachten tot u in Japan bent? Ik vermoed dat daar de prijzen wat lager zijn. En als u via Hong Kong of Taipeh reist, loont het de moeite om ook daar eens een kijkje te nemen.
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera voor op reis

                    Als u nu eens gewoon de spullen mee neemt die u hier gebruikt: die doen het in Japan of waar ook ter Wereld evengoed en zijn daar even zwaar als hier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera voor op reis

                      of.. in Japan een golfwagentje huren ??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera voor op reis

                        Herkenbaar verhaal ... ik heb om dezelfde redenen (reis) een nikon Z50 + 16-50 tweedehands aangeschaft. Voor de citytrip heb ik alleen gefotografeerd met deze set. Ik heb er wel een ftz-adapter bijgekocht en voor de volgende reis heb ik zowel de 28-300 als 16-50 meegenomen. Ik zou eventueel even kijken naar de Z5. Succes met de zoektocht en vooral ... geniet van je reis.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera voor op reis

                          Vooraf, ik ken niks van Nikon.
                          U gaat naar Japan om te genieten van hun tuinen, het landschap, hun eten enz, kortom om ervan te genieten. (Eerste mogelijkheid.)
                          U gaat naar Japan om de bezienswaardigheden, landschappen, en nog veel meer te zien, je gaat dus op fotosafarie (Tweede mogelijkheid.)
                          U gaat naar Japan met de vrouw en eventueel de kroost? (Derde mogelijkheid.)

                          In het eerste geval zou ik een P1000 kopen.
                          In het tweede geval zou ik genoeg lenzen meenemen.
                          In het derde geval zou ik een P1000 kopen.

                          Voor zover de mening van een niet Nikon kenner.
                          Wat je ook doet, die reis zal waarschijnlijk eenmalig zijn, geniet ervan neem foto's zoveel je wilt maar bederf de vakantie van uw gezin niet.
                          Ik wens je een heel goede en aangename reis en een behouden thuiskomst, een reis waar je nog jaren later zal van genieten SAMEN met uw gezin.
                          En niet teveel tobben over wat je nu gaat kopen, ik ga alvast voor de P1000 omdat iedereen zo'n toestel kan bedienen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera voor op reis

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                            Als je dan wat tele wil kan je nog naar DX-mode gaan.
                            Dat de domst mogelijke oplossing, later uitknippen is veel nauwkeuriger.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera voor op reis

                              Voor wat het waard is ...
                              Ik heb recent nog een tweedehanse D5300 gekocht met heel weinig clicks.
                              Zeer lichte body.
                              Voor de vakanties zet ik daar mijn Tamron 16-300mm op en heb een zeer ruim bereik.
                              Als het nog lichter moet heb ik de Oly E-M1MkII + 14-150mm.
                              Maar ik heb de luxe van te kunnen kiezen.

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X