Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe camera voor op reis

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Vooraf, ik ken niks van Nikon.
    U gaat naar Japan om te genieten van hun tuinen, het landschap, hun eten enz, kortom om ervan te genieten. (Eerste mogelijkheid.)
    U gaat naar Japan om de bezienswaardigheden, landschappen, en nog veel meer te zien, je gaat dus op fotosafarie (Tweede mogelijkheid.)
    U gaat naar Japan met de vrouw en eventueel de kroost? (Derde mogelijkheid.)

    In het eerste geval zou ik een P1000 kopen.
    In het tweede geval zou ik genoeg lenzen meenemen.
    In het derde geval zou ik een P1000 kopen.

    Voor zover de mening van een niet Nikon kenner.
    Wat je ook doet, die reis zal waarschijnlijk eenmalig zijn, geniet ervan neem foto's zoveel je wilt maar bederf de vakantie van uw gezin niet.
    Ik wens je een heel goede en aangename reis en een behouden thuiskomst, een reis waar je nog jaren later zal van genieten SAMEN met uw gezin.
    En niet teveel tobben over wat je nu gaat kopen, ik ga alvast voor de P1000 omdat iedereen zo'n toestel kan bedienen.
    Doet me denken aan sommige toeschouwers in de Ronde v. Frankrijk,
    uren staan wachten en als de renners dan eindelijk passeren......
    draaien ze zich om voor een selfie.....
    Iedereen zijn ding natuurlijk, met alle respect, maar niks voor mij

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe camera voor op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
      Doet me denken aan sommige toeschouwers in de Ronde v. Frankrijk,
      uren staan wachten en als de renners dan eindelijk passeren......
      draaien ze zich om voor een selfie.....
      Iedereen zijn ding natuurlijk, met alle respect, maar niks voor mij
      Klik dan HIER eens. Wordt aangeraden voor reis toestel.

      PS: De Sony RX10 IV schijnt veruit de beste te zijn en zoveel duurder is die nu ook weer niet.
      Natuurlijk geldt ook hier, inzoomen is lichtsterkte verlies.
      Last edited by Red Falcon; 7 augustus 2022, 22:16.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe camera voor op reis

        Zie onderstaan bericht
        Last edited by Frankyboy yang; 7 augustus 2022, 23:22.
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe camera voor op reis

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat de domst mogelijke oplossing, later uitknippen is veel nauwkeuriger.
          Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben!
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe camera voor op reis

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            PS: De Sony RX10 IV schijnt veruit de beste te zijn en zoveel duurder is die nu ook weer niet.
            Natuurlijk geldt ook hier, inzoomen is lichtsterkte verlies.

            Wat ik net deelde in een ander topic is blijkbaar ook hier relevant

            Ik heb de RX10IV zelf al 3 jaar na elkaar mee op vakantie en het is een heerlijk veelzijdig toestel om mee te hebben. Dit jaar zijn de helft van de vakantiefoto's ermee genomen. De andere helft met A7RIII + 45/1.8.
            https://www.frankwandelt.nl/reviews/...-dit-moment#a1

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ik ben in elk geval ook heel tevreden met die van mij. Ik verwacht natuurlijk niet dat er evenveel crop-potentieel in zit als in mijn A7RIII, maar het is absoluut een heel goede allrounder.
            De AF en subject tracking functionaliteit doen het prima (- heeft bv. ook subject tracking en animal en human eye AF, net als een A7RIII, A7IV, A7RIV... -), en de 1"-sensor en 24-600-lens leveren echt uitstekende kwaliteit.
            De review van DPR is ook duidelijk wat deze camera betreft:

            Conclusion
            The Sony RX10 IV is the ultimate 1" bridge camera. Its optically stabilized 24-600mm equiv. lens and 20MP sensor combine for outstanding image quality. And it is the first and only camera in its class with phase detect autofocus, which, when coupled with its lightning quick 24 fps maximum burst rate, makes it a formidable all-in-one for sports and action. But that's not all, its oversampled 4K video is top quality, and the camera offers a laundry list of video-making tools and features. Plus a touchscreen, redesigned menus and Bluetooth connectivity all contribute to a highly-spec'd, well-balanced camera.
            https://www.dpreview.com/reviews/son...ot-dsc-rx10-iv
            https://www.dpreview.com/search/?que...sony_dscrx10iv
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe camera voor op reis

              Hier ook grote fan van de Sony RX100 reeks. Ik ben vorig jaar mijn toestel gestolen geweest (MK II) en heb terstond de MK VI gekocht.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe camera voor op reis

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Hier ook grote fan van de Sony RX100 reeks. Ik ben vorig jaar mijn toestel gestolen geweest (MK II) en heb terstond de MK VI gekocht.
                Ik heb ook lang een RX100 gehad maar hen nu een Canon G5X MkI als compactcamera.
                Die heeft een goede elektronische zoeker en ligt echt prettig in de hand.
                Vandaag een 90x60 afdruk binnengekregen van een Noordzeestrandfoto en die is echt geweldig (van bij de Belgiumdigitalsponsor).

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe camera voor op reis

                  Eerlijk gezegd, ik zou nooit op zo'n reis een toestel meenemen dat ik niet door-en-door ken. Liever dat het niet perfect is dan dat ik een handleiding moet meenemen. Ik zou echt niet op zo'n plek willen staan die ik misschien nooit meer zal terugzien en me afvragen welke instelling in welk menu ik nu nodig heb. Waar stond nu functie "xyz"?

                  Als ik naar dia's van de jaren '60-'70 kijk... die zijn belange niet zo perfect als wat nu uit de simpelste gsm komt. Maar de herinneringen... Ik kijk liever naar een foto die een beetje overbelicht is en niet 100% scherp en niet perfect gecadreerd maar met een fantastische herinnering eraan dan me bij de foto de vraag te moeten stellen "als ik de handleiding helemaal gekend had, had dit niet beter geweest?".

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe camera voor op reis

                    Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                    Olympus OMD5-III met 12-200.
                    Ik wou ook iets compacts en ik kocht een Oly omd EM10 mk2 + standaardzoom in een aanbieding.
                    De nikon sleurde ik overal mee maar die kwam nauwelijks uit de tas.
                    Ondertussen kocht ik wat Oly-spullen bij en als ik 1 camera met 1 objectief meeneem is het de OMD1mk2 met een 12-100 en dat dekt haast al mijn fotografiebehoeften zo onderweg.
                    Alleen aan de breedhoekkant had ik liever meer beeldhoek, een 10-180 die niet bestaat was voor mij ideaal geweest.

                    Het voorstel van nicoR is zeker interessant voor wie het meer aan de telekant zoekt.


                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Voor wat het waard is ...
                    Ik heb recent nog een tweedehanse D5300 gekocht met heel weinig clicks.
                    Zeer lichte body.
                    Voor de vakanties zet ik daar mijn Tamron 16-300mm op en heb een zeer ruim bereik.
                    ...

                    Jaja
                    Een vriend van mij kocht ook een tweedehandse d5300 en die is ook vrij licht bepakt met vrij degelijk materiaal.
                    Op nikonlenzen van het oude "schroevendraaier"-type ben je wel op MF aangewezen maar je glas kan mits die toegeving blijven werken hé

                    Zelf heb ik er geen ervaring mee maar is nikon Z50 of zelfs z5 ook geen mogelijkheid ?
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe camera voor op reis

                      Wat laat van reactie. Het was de laatste tijd nogal druk. We zijn ondertussen naar Zuid-Afrika vertrokken. Japan was weer eens geannuleerd.

                      Op het moment heb ik mijn D700 nog mee. Maar ik denk dat mijn besluit vast staat en dat ik voor de Nikon Z6 II ga. Dan kan ik, met adapter, mijn huidige lensen hergebruiken. Ik ben een beetje aan het twijfelen nog over de Z7 II voor de hogere resolutie, maar weet niet of dat op weegt tegen de betere performance van de Z6 II.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe camera voor op reis

                        Je zou ook eens op Gearbooker kunnen kijken om te huren.

                        Comment

                        Working...
                        X