Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera aanschaffen

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, ik heb nu een Pentax Optio H90,
    mijn budget is niet zo hoog, liefst onder de 300 euro (daarbij ook de lens inbegrepen), nog lager mag natuurlijk ook,
    ik ben geen proffesionele fotograaf of zo, dus ik trek zo wat foto's van vanalles,
    ik zag een filmpje over de sony nex-7, die heeft zo van die wieltjes waarmee je makkelijk je instellingen kan aanpassen zonder door menu's te moeten zoeken,
    maar helaas de nex-7 is boven mijn budget, ik ben ook wel fan van de camera's zoals de nex-7 (compact camera's waarop je een lens kan plaatsen)
    Ik film ook graag dus ook liefst een camera met redelijke filmkwaliteit (en waar je een externe micro op kan bevestigen)

    Iemand suggesties? (Als die camera niet aan alle "voorwaarden" voldoet maar toch goed is mag je het ook gerust zeggen...Want voor die prijs zal het moeilijk zijn zo'n apparaat te vinden)
    Last edited by MadeByLaura; 11 december 2012, 18:51.

  • #2
    Re: Nieuwe camera aanschaffen

    Nikon J1 met 10-30mm lens, ook met zo'n wieltjes . Maar even serieus: zeer toffe camera, zeer compact en fantastische beeldkwaliteit!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera aanschaffen

      klopt, heb er zelf ook eentje, maar als je door wil groeien ben je toch ietwat afgeremd met dit toestel, geen hot-shoe bv om een externe flitser erop te zetten, wel de mogelijkheid om met verwisselbare lenzen te werken (die overigens erg goed zijn en erg klein !!)

      Kijk ook eens even naar de Olympus Pen serie, met name de E-PL3 of E-PM1 zijn qua budget rond de 300,- en bieden zeer veel voor hun geld, plus de mogelijkheid om flink uit te breiden, externe flitsers, lenzen enz..
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera aanschaffen

        Iets boven je budget, maar echt een koopje voor wat het is !
        Momenteel bij Art & Craft:
        http://www.artencraft.be/nl/sony-nex...erp-list-52774

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera aanschaffen

          Of een Nex-6 (die wel een hotshoe heeft, maar geen touch screen zoals de 5N/R).

          Persoonlijk vind ik Nex-5N/R of -6 de interessantste Nexjes, elk met hun voor- en nadelen.

          edit: Jeff, was me iets voor. Maar die 5N is tegenwoordig inderdaad heel interessant als je ziet wat je krijgt voor je geld.
          (Ik doe de mijne trouwens nog niet weg, wegens heel tevreden van .)
          Last edited by K-2; 12 december 2012, 14:30.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera aanschaffen

            deze:
            Olympus PEN Mini E-PM1 + 14-42mm - Zwart. De Olympus PEN Mini E-PM1 is nog kleiner, nog lichter, nog eenvoudiger in gebruik, maar met alle mogelijkheden...

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera aanschaffen

              2e hands?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera aanschaffen

                Ik zou kijken naar de PAnasonic G3. Een nieuwere generatie 16 MPixel sensor, uitklapbaar scherm, voldoende knopjes etc ;-) Goede beeldkwaliteit zeker in combinatie RAW+ LR4. Moet nu toch redelijk in je budget passen. Ook voor de toekomst fijn: veel goede lenzen.
                Panasonic GH2, Olympus EPL5+ VF-3, 14-45 panny, 7,5 mm fisheye samyang, 45mm Oly, 20mm panny, 45-200 panny, 100-300 panny, 90 mm f2.5 Tokina macro.

                Comment

                Working...
                X