Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera < 1000€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn
    Alleen zit ik nog met de vraag van die stofdeeltjes. Om de hoeveel tijd moet je je camera dan binnendoen om de CCD te kuisen? Of kun je dit zelf en quanta costa?
    Ik heb mijn D50 nu een half jaar, ik wissel bijna dagelijks van lenzen, ik heb nog maar 1x een vuiltje op mijn sensor gehad.
    Ik heb er dit afgekregen door te blazen !
    Als je wat voorzichtig bent moet je je sensor niet te veel kuisen, krijg je hem niet mooi door te blazen, dan bestaan er van die sensor reinigings doekjes of zo.
    Oorspronkelijk geplaatst door Destn
    Op die Olympus staat een Supersonic Wave Filter.
    Volgens mij is dit maar een verkoopsargement. Hippe namen trekken nu eenmaal meer aandacht. Voor mij is dat iets dat enkel maar batterij verbruikt! laat je niet overtuigen door dat eene zinnetje !
    [offtopic]
    Doet mij denken aan die reclames van yogurt met "actieve bifidus", het klinkt zo sjiek dat het het direct wil kopen nietwaar, maar eigenlijk is het een geleerd woord is voor "melk".
    Last edited by littlewan; 27 december 2005, 18:18.

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

      Ik vind het gewoon misdadig ( nou ja ) om iemand die wil starten met fotografie en hier nu digitale fotografie, te duwen in de richting van een DSLR....
      Is gewoon mijn mening hoor, zeg maar gerust "imho"
      Ik had m'n vorige (eerste) camera pas 10 maand, en ben al overgeschakeld naar een D50 wegens 'te weinig mogelijkheden'. Dus waarom eerst bvb 500 euro uitgeven, en binnen het jaar toch nog overschakelen naar een DSLR?

      Natuurlijk is er altijd kans dat de reflexcamera je niet bevalt, dus totaal onbezonnen een reflex kopen zou ik ook niet doen. Vooraf goed nagaan wat mogelijk is en wat niet. Maar de D50 bevalt me tot dusdanig zeer goed . Ik heb m'n ander toestel, met z'n macro functie, met z'n filmfunctie, met z'n grote zoom sindsdien niet meer vastgepakt.

      mvg

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

        Ik ben begonnen met een Nikon Coolpix 4300. Ik had op dat moment nog geen grote interesse in fotografie. Toen ik wat meer interesse kreeg vond ik dat de mogelijkheden vlug begrensd waren, en wou ik al vlug een DSLR.
        Als je al weet dat je geinteresseerd bent in fotografie is het misschien niet verkeerd om direct met een DSLR te beginnen. Investeren in een goede prosumer om een half jaar later tot de conclusie te komen dat hij te weinig kan naar je zin is ook niet altijd de beste manier.
        Al moet ik zeggen dat ik veel geleerd heb met mijn Coolpix, het leerproces is korter want met een DSLR kan het wel een tijdje duren voor je alles goed onder de knie hebt, maar het resultaat is dan des te mooier!

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

          En ondertussen zit ik nog altijd te twijfelen tussen:
          1. De Nikon D50
          2. Olympus E-500

          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

            Hallo,

            Heb het hier een beetje gelezen, heb ook net een D50 gekocht. Ik ben bij konijnenberg geweest. Door de argumenten daar en op deze site, heb ik toch gekozen voor de d50 ipv de d70s. Ik weet niet waar je woont, maar ze hadden daar echt goed advies. Site is www.fotokonijnenberg.nl

            Wij hebben naast de kit, deze lens erbij gekocht Nikkor AF-D 50MM/1.8 52S 52mm voor 98 euro. Daar kan je met weinig licht toch goed zonder flitser mee fotograferen. Echt een heerlijk lensje

            Succes met je aankoop, ik vond t ook erg moeilijk om een keuze te maken, er is zoveel..

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

              Wij hebben naast de kit, deze lens erbij gekocht Nikkor AF-D 50MM/1.8 52S 52mm voor 98 euro. Daar kan je met weinig licht toch goed zonder flitser mee fotograferen. Echt een heerlijk lensje
              98 euro, is dat zowat de gemiddelde prijs die je voor deze lens zal aantreffen? Ben zelf aan 't overwegen om deze lens aan te kopen. (voor binnenopnamen als er niet zoveel licht is. Close ups van mensen etc. Die is goed geschikt ervoor, geloof ik?). Maar 'k had hem duurder verwacht .

              groeten!

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn
                En ondertussen zit ik nog altijd te twijfelen tussen:
                1. De Nikon D50
                2. Olympus E-500

                Maak voor jezelf dan eens een lijstje op van wat iedere camera voor heeft op de andere
                Kijk ook eens naar deze vergelijking
                The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.


                Oorspronkelijk geplaatst door littlewan

                Volgens mij is dit maar een verkoopsargement. Hippe namen trekken nu eenmaal meer aandacht. Voor mij is dat iets dat enkel maar batterij verbruikt! laat je niet overtuigen door dat eene zinnetje !
                Heb je dat dan ook al getest. De meeste reviewers vinden het een erg goed systeem?
                sugar
                Last edited by sugar; 27 december 2005, 21:41.
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Heb je dat dan ook al getest. De meeste reviewers vinden het een erg goed systeem?
                  sugar
                  Dat de meeste reviewers het goed vinden ga ik zeker niet tegenspreken. Het is idd een toevoeging aan je toestel !
                  Maar ik bedoelde dat dit niet de doorslag mag geven om een camera boven een andere te nemen ! Ik persoonlijk zou er ook geen extra geld willen aan uitgeven.
                  Ik had ook al gelezen dat bij sommige toestellen het systeem niet uit te schakelen is en zelfs storend is tijdens het opstarten van de camera.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                  98 euro, is dat zowat de gemiddelde prijs die je voor deze lens zal aantreffen? Ben zelf aan 't overwegen om deze lens aan te kopen. (voor binnenopnamen als er niet zoveel licht is. Close ups van mensen etc. Die is goed geschikt ervoor, geloof ik?). Maar 'k had hem duurder verwacht .

                  groeten!
                  Ik heb ook al aan het overwegen geweest deze aan te schaffen. Ik heb deze nu ook maar dan volledig manueel en ik vindt het alles behalve makkelijk om er mooie foto's mee te maken (misschien wat meer oefenen maar toch).
                  Last edited by littlewan; 27 december 2005, 21:52.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                    Oorspronkelijk geplaatst door littlewan

                    Ik heb ook al aan het overwegen geweest deze aan te schaffen. Ik heb deze nu ook maar dan volledig manueel en ik vindt het alles behalve makkelijk om er mooie foto's mee te maken (misschien wat meer oefenen maar toch).
                    Met de zoeker van een D50 (maar net zo goed met die van een 350D, *ISTDL, E500, 20D,...) is MF een loterij. Mij lukt het niet bij erg lichtsterke lenzen (20D + 135 mm f1/1.8). Ik scoor nochtans consequent 12/10 op oogtesten

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn
                      En ondertussen zit ik nog altijd te twijfelen tussen:
                      1. De Nikon D50
                      2. Olympus E-500

                      Ik ook, maar aan mijn lijstje mag je de Canon EOS 350D ook nog toevoegen...

                      Ik lees overal dat de Olympus E-500 gebruik maakt van het FourThirds systeem. Wat houdt dit precies in?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                        Ik ook, maar aan mijn lijstje mag je de Canon EOS 350D ook nog toevoegen...

                        Ik lees overal dat de Olympus E-500 gebruik maakt van het FourThirds systeem. Wat houdt dit precies in?
                        De sensor heeft een formaat 4:3 ipv 3:2. Er zijn voorstanders en tegenstanders van

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          De sensor heeft een formaat 4:3 ipv 3:2. Er zijn voorstanders en tegenstanders van

                          sugar
                          Bedankt, goed dat ik dat weet.
                          Ik ben namelijk van plan wat foto's te laten afdrukken bij de fotograaf ofzo, en dan is het 3:2 formaat wel handiger. Anders moet ik steeds liggen bijsnijden in Photoshop.

                          De Olympus E-500 valt dus af.
                          Nu gaat het nog tussen de Nikon D50, de Canon EOS 350D en sinds daarnet de Konica-Minolta 5D.
                          Last edited by Kristof Claes; 28 december 2005, 10:53.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                            Bedankt, goed dat ik dat weet.
                            Ik ben namelijk van plan wat foto's te laten afdrukken bij de fotograaf ofzo, en dan is het 3:2 formaat wel handiger. Anders moet ik steeds liggen bijsnijden in Photoshop.

                            De Olympus E-500 valt dus af.
                            Nu gaat het nog tussen de Nikon D50, de Canon EOS 350D en sinds daarnet de Konica-Minolta 5D.
                            De fotograaf kan ook 4:3 standaard ontwikkelen hoor

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                              Om eens een andere wending te geven aan deze discussie,

                              Is een goede tweede hands 10D of D100 ipv een nieuwe camera geen betere optie?

                              Oscar
                              twijfelend tussen 10d-d100-d50-d70s
                              Oscar
                              [SIZE=1]www.pleasuregaits.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe camera &lt; 1000€

                                Een vraagje in deze discussie...

                                Denken jullie niet dat de Sony DSC-R1 met die Zeiss lens veel beter kwalitatief foto's trekt dan een dslr met kitlens? ( veel lichtsterker trouwens ook! )

                                de range 24mm - 120mm is echt wel super.. vooral voor 24mm heb je al een speciale lens nodig op dslr ( 17mm = 27 equiv op dslr )

                                Enkel indien je veel zoom wilt is deze Sony niet geschikt volgens mij.
                                Of ben ik totaal verkeerd bezig?

                                trouwens 10MP is nog eens extra zoom voor de Sony ( tot 6 MP bijv )

                                Comment

                                Working...
                                X