Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

    Hallo,

    Binnenkort ga ik mijn eerste DSLR kopen.
    Na lang surfen en vergelijken ben ik dan toch bij Sony uitgekomen omdat de filmfunctie voor mij ook belangrijk is.
    Al zal ik dan moeten inboeten op de OVF en er rekening mee houden dat door de translucent mirror, iets mindere resulaten zullen behaald worden bij donkere omstandigheden.

    Of het de A55, A57 of A65 zal worden ben ik nog niet helemaal uit. Om te beginnen zou ik een lens willen bijkopen die het goed binnenhuis doet vooral om foto's van de familie en toekomstige baby te trekken.
    De A65 heeft meer MP maar dat heb ik eigenlijk niet nodig, op gebied van prijs zitten de A57 en A65 redelijk dicht bij elkaar.
    Dus misschien toch maar een A55 en wat meer budget voor goed lichtgevoelig glas?

    Zijn er mensen met goed of slechte ervaringen met de A65 of A55?
    Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

  • #2
    Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Krowies Bekijk bericht
    Hallo,

    Zijn er mensen met goed of slechte ervaringen met de A65 of A55?
    Met deze toestellen niet, maar wel met de A77 die dezelfde sensor heeft. Over de ISO prestaties ben ik tevreden, het is in ieder geval een vooruitgang tov mijn A550. De JPEG's die uit dit toestel komen vind ik heel goed, zodanig zelfs dat ik stop met in RAW te trekken. Het toestel doet een betere job dan ik kan klaarstomen in Camera Raw. Ruis wordt heel goed verwijderd zonder teveel aan detail te moeten inboeten.

    Ik doe vooral vogeltjes fotograferen (waar je veel detail moet hebben in de veertjes en meestal ferm croppen), en ik heb geen probleem met ISO800. ISO1600 kan trouwens ook nog, maar hoger ga ik toch liever niet.

    Door de doorzichtige spiegel verlies je ong. 1/3 stop aan licht, dus dat is minimaal en dat verschil ga je nauwelijks opmerken.

    Ik vind de A57 een mooi toestel, heeft een groter formaat dan de A55 (die ik toch te klein vind) en de 16MP sensor heeft een (licht) voordeel qua ruis. De buffer is ook groter met 22 RAW files tov 13 vd A65.

    De Sony 16-50/2.8 is een heel mooie lens. Goed scherp al vanaf F2.8. Ik ben er heel tevreden over. Voor binnenshuis kan je die gebruiken op F2.8 en 50mm bijvoorbeeld maar dan gebruik ik toch liever een flitser. Krijg je ook zowiezo scherpere foto's. En dat het licht recht van voor komt en nogal hard is, dat stoort mij niet eerlijk gezegd.

    Voor video is deze lens ideaal vanwege de stille SSM, ook heel belangrijk.
    Last edited by alex606; 29 april 2012, 18:52.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

      EVF is voor de meeste toepassingen beter geschikt dan OVF en biedt daarbij heel wat voordelen.
      EVF a55 heeft lagere resolutie dan a65
      Resolutie van de a55 sensor is lager dan van de a65, als je opnames maakt waar detail belangrijk is, of als je grote prints maakt (A2) is de a65 aan te raden.
      Voor familie foto's is de a55 meer dan voldoende.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

        Jammer dat je zo weinig reactie krijgt ... Dit forum is dan ook anti-Sony heb ik al lang in de gaten. Kijk eens op dpreview onder Sony SLR talk forum, daar krijg je veel meer info.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

          Ik vind het te kort door de bocht dit forum als 'anti-Sony' te bestempelen.

          Een forum wordt gemakt door mensen. Het aantal Sony bezitters is wat lager dan het aantal Canon of Nikon bezitters. Daarnaast vraagt TS ervaring van een heel specifiek en recent Sony model.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

            Prijs verschil tussen de a57 en a65 is ongeveer 20€, voor de prijs moet ik het dus niet laten. Maar volgens dpreview zou de jpg compressie in het toestel zelf iets minder zijn. Nu ja de vraag is "wat is minder"
            Zal ik daarvan iets merken als beginner...

            Alvast bedankt voor de reacties!
            Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

              Een a55 heeft het voordeel nog ingebouwde gps te hebben, a57 niet meer.
              Beide hebben de uitstekende 16Mp-sensor die ook bij hoge iso's bij de besten is.
              24mp van de a65/77 heb je niet nodig zeg je. Lijkt me ook logisch, tenzij je enorm wil gaan croppen of op reuzenformaat afdrukken. Voor een A4-tje is zelfs geen 16Mp nodig.
              a65 heeft wel een nog betere EVF, en zowel a57 als a65 zijn ook groter natuurlijk. Probeer beide even zelf in de winkel zodat je weet wat dat in de praktijk betekent.

              Ik zou voor een a55 gaan en de voorkeur geven aan lagere kost en betere hoge iso-resultaten in jouw geval. Bovendien zijn a55's tegenwoordig gemakkelijk tweedehands te vinden, wat je nog meer ruimte voor goed glas op kan leveren.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Een a55 heeft het voordeel nog ingebouwde gps te hebben, a57 niet meer.
                Beide hebben de uitstekende 16Mp-sensor die ook bij hoge iso's bij de besten is.
                24mp van de a65/77 heb je niet nodig zeg je. Lijkt me ook logisch, tenzij je enorm wil gaan croppen of op reuzenformaat afdrukken. Voor een A4-tje is zelfs geen 16Mp nodig.
                a65 heeft wel een nog betere EVF, en zowel a57 als a65 zijn ook groter natuurlijk. Probeer beide even zelf in de winkel zodat je weet wat dat in de praktijk betekent.

                Ik zou voor een a55 gaan en de voorkeur geven aan lagere kost en betere hoge iso-resultaten in jouw geval. Bovendien zijn a55's tegenwoordig gemakkelijk tweedehands te vinden, wat je nog meer ruimte voor goed glas op kan leveren.
                Gebeurt zelden, maar deze keer heb ik een lichtjes andere mening dan K-2 (Moet kunnen )
                Ik zou gaan voor de A57, hoewel ik de A55 goed in de hand liggen vind, verkies ik de iets grotere (maar nog steeds relatief compact) A57.
                Vooral de beduidend langere batterijduur van de A57 en de iets betere zoeker wegen meer op dan de gps bij de A55.
                Verder heeft de A57 nog wat kleinere aanpassingen (betere video, andere coating op de spiegel zogezegd...) die het de moeite waard maken, voor mij althans

                De zoeker van de A65 is wel BANGELIJK! (Als 24megapixels geen probleem vormen...je hebt dan ook gps terug )

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                  Gps is absoluut niet belangrijk voor mij, ik koop een fototoestel dat dient om foto's te trekken
                  Hmm, misschien toch voor die extra pixels gaan en die betere zoeker.
                  Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                    Ik heb gekozen voor minder ruis bij de A57 t.o.v. de A65. Lijkt me in jouw geval ook een belangrijke factor...

                    Ik wacht ongeduldig tot hij beschikbaar is
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Ik wacht ongeduldig tot hij beschikbaar is
                      Bij cameranu.nl is de A57 blijkbaar op voorraad.
                      'k Ben trouwens ook heel tevreden over mijn Sony
                      Mvg, Marc
                      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                      http://fotos.mdlfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Gebeurt zelden, maar deze keer heb ik een lichtjes andere mening dan K-2 (Moet kunnen )
                        Ik zou gaan voor de A57, hoewel ik de A55 goed in de hand liggen vind, verkies ik de iets grotere (maar nog steeds relatief compact) A57.
                        Vooral de beduidend langere batterijduur van de A57 en de iets betere zoeker wegen meer op dan de gps bij de A55.
                        Verder heeft de A57 nog wat kleinere aanpassingen (betere video, andere coating op de spiegel zogezegd...) die het de moeite waard maken, voor mij althans

                        De zoeker van de A65 is wel BANGELIJK! (Als 24megapixels geen probleem vormen...je hebt dan ook gps terug )
                        Gebeurt inderdaad zelden...
                        Maar ik heb dan ook de details van beide niet uitgeplozen omdat ik er zelf niet echt in geïnteresseerd ben .
                        Als de a57 naast een handigere grootte ook een betere zoeker en betere video heeft, dan ben ik het misschien wel met je eens hoor .

                        Hoewel... Als a57 betekent dat er geen budget meer is voor iets anders dan de kitlens, dan zou ik toch met een tweedehands a55 en echt goeie lens starten. Van body veranderen kan binnen een paar jaar nog altijd, en zal met een a57 waarschijnlijk net zo goed gebeuren.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                          De A57 heeft ook elektronische beeldstabilisatie, net als de A65/A77. De A55 gebruikt de steadyshot via de sensor wat toch niet ideaal is voor video. Steadyshot voor foto's heeft die wel uiteraard.

                          Die elektronische beeldstabilisatie werkt heel goed (het beeld wordt lichtjes gecropt tot 1.86x), je kan probleemloos uit de hand video's opnemen. Samen met de autofocus kan je zonder moeite opnemen.
                          Mocht je het willen kan je ook volledig manueel werken en focussen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                            Het is de a57 geworden in combinatie met de sony 16-50/ 2,8

                            Allemaal bedankt voor de tips!
                            Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

                              Tof! En... tevreden van de combinatie?
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment

                              Working...
                              X