Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

    Mijn 20D startte de filenummering vanaf IMG_2401........
    Is dit normaal niet IMG_0001????
    Wil dit zeggen dat hier al 2400 opnames mee gemaakt zijn geweest??
    Als dit zo is vliegt die camera direkt terug naar de winkel...
    Camera komt nochtans nieuw uit doos....

    Weet iemand meer?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

    Ligt aan je kaartje, ik had het namelijk ook toen ik overging van de 300D naar de 20D en de 20D vrolijk verder gaat met tellen daar waar de 300D gebleven was. Ik neem aan dat je hetzelfde kaartje gebruikt als in je "oude" camara?
    Last edited by Simon; 3 maart 2005, 10:51.
    Canon 20D. Canon 10-22. Canon 24-105. Canon 580 EX.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

      Dit is bijna een standaard vraag geworden.

      De 20D begint de telling van de foto's met het eerstvolgende nummer waarop de CF kaart die als eerste in het toestel wordt gebruikt ook is geëindigd. Canon heeft voor dit systeem gekozen om een opeenvolgende nummering van gearchiveerde foto's mogelijk te maken.

      Wanneer de klant dit niet wil, dan dient men, nadat men de datum van het toestel heeft ingesteld, maar vóordat de eerste foto wordt gemaakt, de CF kaart eerst te formatteren; dit is overigens altijd goed wanneer men een kaart in een ander toestel plaatst.

      Het euvel is gemakkelijk te verhelpen door de teller van de camera weer op nul te zetten.

      De dan op nul gezette teller heeft overigens niets te maken met de ook in het toestel aanwezige teller van het aantal opnamen dat is gemaakt met het toestel. Of beter gezegd: het aantal malen dat de sluiter heeft gefunctioneerd. Dit telwerk is af te lezen met een zgn Exif file reader. Dit telwerk kan niet op nul gesteld worden.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

        Ik was ook vergeten om alle kaartjes te formatteren. Met het eerste kaartje begon de nummering dus vanaf 0001, maar na een paar dagen zat ik plots al aan 9900. Ik had dus een kaartje gebruikt dat in mijn 300D gezeten had, en dat was dus niet leeggemaakt .

        Ondertussen heb ik mijn tweede 20D (eerste is omgeruild wegens problemen), en voor ik die gebruikt heb zijn alle kaartjes geformatteerd.
        De teller is inderdaad ook gemakkelijk terug te zetten.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

          Ehm, die kaart was al geformatteerd, en de format die de vorige camera gebruikte was P14578....
          Nog iets, heb gezien in Photoshop bij EXIF data maar ik zie geen tellerstand van de sluiter hoor!
          Toch maar vreemd
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

            Is niet zo vreemd bij Canon, heb zelf nog nooit een nieuwe Canon gehad welke op nul stond. De camera wordt in de fabriek ook getest en waarschijnlijk formatteren ze het cf kaartje niet voor iedere camera apart.
            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

              Oorspronkelijk geplaatst door ebi
              Is niet zo vreemd bij Canon, heb zelf nog nooit een nieuwe Canon gehad welke op nul stond. De camera wordt in de fabriek ook getest en waarschijnlijk formatteren ze het cf kaartje niet voor iedere camera apart.
              Ehm, het betreft mijn eigen kaartje, bij diie 20D zat er geen bij

              Bottom line: ik wil de sluiterteller kunnen zien of is dit niet mogelijk?
              In de EXIF in PS vind ik daar niets van terug, weet er iemand een goeie exif reader?

              Mvg
              Last edited by Reservoir_Dog; 3 maart 2005, 18:47.
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                Ehm, die kaart was al geformatteerd, en de format die de vorige camera gebruikte was P14578....
                Nog iets, heb gezien in Photoshop bij EXIF data maar ik zie geen tellerstand van de sluiter hoor!
                Toch maar vreemd
                Het geheugenkaartje moet geformatteerd worden voordat het in de camera gestopt wordt. Als je het kaartje met de gegevens van de vorige camera zo in de nieuwe 20D steekt, dan onthoudt de camera het hoogste nummer dat er nog op dat kaartje staat, en begint vanaf daar voort te tellen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                  Het geheugenkaartje moet geformatteerd worden voordat het in de camera gestopt wordt. Als je het kaartje met de gegevens van de vorige camera zo in de nieuwe 20D steekt, dan onthoudt de camera het hoogste nummer dat er nog op dat kaartje staat, en begint vanaf daar voort te tellen.
                  Dat is het hem juist, kaartje was wel degelijk geformatteerd
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                    En was het geformatteerd in de camera, of op de PC ???

                    Kan zijn dat je vorige camera toch info laat staan, maar dan niet onder de vorm van jpg files...

                    Bij Nikon staat er bv. altijd een NIKON001.DSC file op het kaartje, zelfs al je deze in de camera formatteerd...

                    Bij Canon ook iets dergelijks?
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                      En was het geformatteerd in de camera, of op de PC ???

                      Kan zijn dat je vorige camera toch info laat staan, maar dan niet onder de vorm van jpg files...

                      Bij Nikon staat er bv. altijd een NIKON001.DSC file op het kaartje, zelfs al je deze in de camera formatteerd...

                      Bij Canon ook iets dergelijks?
                      Kaartje was geformatteerd in de canon.....
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                        Ehm, het betreft mijn eigen kaartje, bij diie 20D zat er geen bij

                        Bottom line: ik wil de sluiterteller kunnen zien of is dit niet mogelijk?
                        In de EXIF in PS vind ik daar niets van terug, weet er iemand een goeie exif reader?

                        Mvg

                        Er zit toch een 256 MB SanDisk Extreme kaartje bij of minstens de aanvraagkaart ervoor welke u dient op te zenden.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                          Via het menu -> bestandsnummering -> zet die op auto reset -> druk op Set.
                          Maak 1 foto, en zet die bestandsnummering dan terug op continu.

                          Formatteer wel eerst al je geheugenkaartjes via een cardreader, want als er een kaartje in de camera komt, waarop een bestandsnummering aanwezig is, dan begint de camera weer vanaf daar te tellen.
                          Als het kaartje in de camera gestoken wordt, dan gaat die camera eerst op zoek naar die nummering, als het kaartje geformatteerd wordt in je camera, dan blijft de camera de bestandsnummering volgen, die al op het kaartje aanwezig was.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                            Ehm, het betreft mijn eigen kaartje, bij diie 20D zat er geen bij

                            Bottom line: ik wil de sluiterteller kunnen zien of is dit niet mogelijk?
                            In de EXIF in PS vind ik daar niets van terug, weet er iemand een goeie exif reader?

                            Mvg
                            Ik bedoel het kaartje waarmee ze testen in de fabriek
                            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw maar toch gebruikt???? (20D)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                              Er zit toch een 256 MB SanDisk Extreme kaartje bij of minstens de aanvraagkaart ervoor welke u dient op te zenden.
                              Ehm, nee?
                              Zit er niet bij
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment

                              Working...
                              X