Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

    Sony heeft de Sony A7c aangekondigd, in grote lijnen een FF A7III maar dan in een compacte behuizing vergelijkbaar
    met deze van een APS-toestel zoals de a6600. Volgens Sony de compactste en lichtste full-frame-systeemcamera met in-body stabilisatie.

    Heeft zelfde 24mp FF sensor als A7III en ook de rest van de eigenschappen komen sterk overeen met dit toestel

    Heeft wel een verbeterd AF/tracking systeem, beste van alle toestellen, A9 buiten beschouwing gelaten

    Levensduur batterij is 740 opnames (CIPA)

    Volledig draaibaar scherm (touch screen)

    Bij zulk compact toestel hoort ook een compacte lens met name een FE 28-60mm F4-5.6 full-frame zoom

    Bijhorend ook een nieuwe externe Compact Flash met Light Intensity Control gelinkt aan de oog control/tracking functie van de camera.

    Prijs: 2100€

    Sony heeft een nieuwe full-frame-camera aangekondigd in de huidige spiegelloze Alpha7-lijn. De A7C is volgens Sony met een vernieuwd ontwerp de compactste en lichtste full-frame-systeemcamera met in-body stabilisatie.
    www.polartha.com

  • #2
    Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

    De prijs is veel te hoog polartha. Sensor en autofocus zijn ok maar al de rest is triestig. Kleine zoeker, 1 sd slot, geen front dial, ... Max 1200€ zou ik daaraan uitgeven. Voor mij mag deze camera snel vergeten worden.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

      Bijna even duur als de A7III...kan je beter die kopen vind ik....veel meer waarde voor het geld volgens mij...

      voor 1200 was die A7C indedaad interresant geweest...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        De prijs is veel te hoog polartha. Sensor en autofocus zijn ok maar al de rest is triestig. Kleine zoeker, 1 sd slot, geen front dial, ... Max 1200€ zou ik daaraan uitgeven. Voor mij mag deze camera snel vergeten worden.
        Klopt volledig, dan ben je beter af met de A7III
        Trouwens zoveel scheelt het nu ook niet echt in grootte, enkel het viewfinderhuis is eraf, voor de rest bijna dezelfde grootte
        Ik hou ook niet echt van camera's waarbij de zoeker niet in het midden staat maar aan de zijkant, rangefinder principe, ik vind dit raar werken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

          Ik zou best blij zijn als mijn A7R iv deze vormgeving had...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik zou best blij zijn als mijn A7R iv deze vormgeving had...
            Uiteraard ieder z'n meug, zoals ze bij ons zeggen ;-)
            Je gaat toch niet zeggen dat de A7RIV groot is hé ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

              De a7C is momenteel de beste FF optie voor video, tenzij je echte pro specs wil, dan is er de a7Siii.
              De a7III blijft interessanter voor foto.

              De prijs is idd iets anders, maar als je vergelijkt kostte de a7iii bij release 2300 EUR. De a7C staat momenteel al aan 1785 EUR.
              Wat de vergelijking eerlijker maakt.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

                Die lage prijs van de a7c is ondertussen na cyber-monday weer verleden tijd - vrees ik. Nu er is nog wel een cashback van een paar honderd euro als ik me niet vergis!

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

                  Nee hoor, dat is de prijs bij LAsystems
                  Verder zijn er (nog) geen acties geweest op deze nieuwe body.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Uiteraard ieder z'n meug, zoals ze bij ons zeggen ;-)
                    Je gaat toch niet zeggen dat de A7RIV groot is hé ?
                    Ik vind mijn RIII in elk geval prima qua grootte. De RIV is een fractie groter, maar ik vind die bodies superhandig. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om naar zo'n A7c-formaat te gaan.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw FF toestel van Sony de A7c(ompact)

                      Het volledig kantelbare scherm hadden ze wel eerder mogen invoeren op hun modellen, kan handig zijn bij bijvoorbeeld lage shots. Dat vind ik toch wel een gemis bij de overstap die ik twee jaar geleden maakte van een A77 naar een A7III.

                      Comment

                      Working...
                      X