Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 126 t/m 150 van 151

Standaard Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Dat is de camera van Yves Adams. Eén van de beste natuurfotografen van Belgie.
    11 beelden per seconde met de D4 dat is maar 25sec per dag gefotografeerd. Dat valt toch nog mee

Johan
    aan zet Johan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Dat is de camera van Yves Adams. Eén van de beste natuurfotografen van Belgie.
    11 beelden per seconde met de D4 dat is maar 25sec per dag gefotografeerd. Dat valt toch nog mee

Johan

Inderdaad als je het zo ziet, dat duurt met mijn D800 zeker een dikke minuut, dan moet ik eens zo lang werken...

Het is te hopen dat hij hulp heeft bij de nabewerking, bij mij duurt dat meestal langer dan het fotograferen zelf.
    D800 en een goed glasservies

Als ik als natuurfotograaf één beeldje mag maken na een dag fotograferen ben ik al heel gelukkig
    Dat zal bij Yves niet anders zijn denk ik.

Johan

@Jos: ik vind dat je moet meedoen aan de BD-Challenge deze maand
    Nikon Df

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    @Jos: ik vind dat je moet meedoen aan de BD-Challenge deze maand
    Neen, kan niet. Thema is laag bij de grond, niet eronder
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Inderdaad als je het zo ziet, dat duurt met mijn D800 zeker een dikke minuut, dan moet ik eens zo lang werken...

Het is te hopen dat hij hulp heeft bij de nabewerking, bij mij duurt dat meestal langer dan het fotograferen zelf.
    Wanneer hij supersnel de beelden op zijn pc zet en met bekijken, vergelijken en verwijderen zonder te bewerken (circa 30 seconden per beeld) dan is hij daar 1600 uur per jaar mee bezig.
    Hij kan betere een filmcamera kopen.

Iemand hier al in het bezit van het toestel? Zo ja, wat zijn de bevindingen?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Iemand hier al in het bezit van het toestel? Zo ja, wat zijn de bevindingen?
    Eerlijk gezegd, dit is ook mijn idee.
    131 berichten en volgens mijn weten niemand die de camera heeft. Enkel de 132e snijdt hout.
    Misschien is BD wel een beetje ziek aan het worden in dat opzicht.
    Laatst gewijzigd door Guest2; 19 april 2014 om 19:58

Misschien dat degene die hem hebben het niet graag vertellen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Misschien dat degene die hem hebben het niet graag vertellen
    Waarom niet?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Ik denk dat er hier nog niet veel zijn die hun D4 hebben ingeruild voor een D4s, daarvoor is het prijsverschil te groot, en het verschil in prestaties te klein.
    En er zijn ook nog niet veel reviews te vinden waarin te zien is dat de D4s zoveel beter presteert dan de "oude" D4.

Dit zijn niet de camera's die door iedereen worden gekocht, in de meeste fotowinkels zal dat soort camera maar een heel klein percentage van de totale verkoop uitmaken (maar als ze er toch een kunnen verkopen, dan verdienen ze er waarschijnlijk wel wat meer aan dan aan bijvoorbeeld een D3300)...

Misschien is er hier op heel het forum zelfs nog niemand die een D4s heeft gekocht.
    Daarom zijn er zo weinig reacties van gebruikers van de D4s.
    Zelfs als er wel iemand is die een D4s heeft gekocht, dan zou hij die moeten kunnen vergelijken met een D4, het moet dan eigenlijk iemand zijn die eerst een D4 heeft gebruikt, anders heb je geen vergelijking.

der is hier toch een bezitter van het toestel hoor.
    wijsheid maakt niet altijd veel lawaai.......................................
    MVG. Hugo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
    der is hier toch een bezitter van het toestel hoor.
    wijsheid maakt niet altijd veel lawaai.......................................
    Wijsheid moet gedeeld worden

Voor hun met een D4s, nieuwe firmware is vandaag gereleased:
    https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...ail/a_id/60370

Wijzigingen in deze versie
    Als persoonlijke instelling f1 (Centrale knop multi-selector) > Weergavestand is ingesteld op Histogrammen weergeven, werd het histogram niet correct weergegeven voor beelden die op de monitor werden getoond, zelfs als op de centrale knop van de multi-selector werd gedrukt, als aan de volgende voorwaarden werd voldaan. Dit probleem is verholpen.
    - Beeldkwaliteit is ingesteld op NEF (RAW) + JPEG Fijn, NEF (RAW) + JPEG Normaal of NEF (RAW) + JPEG Basis.
    - Een andere optie dan 'Overzichtsgegevens' of 'RGB-histogram' is geselecteerd voor foto-informatie die wordt weergegeven tijdens schermvullende beeldweergave.
    Als tijdens schermvullende beeldweergave de optie 'Hoge lichten' of 'RGB-histogram' was geselecteerd, veranderde de verzadiging van het beeld terwijl de hoge lichten knipperen. Dit probleem is verholpen.
    Als beelden die zijn vastgelegd terwijl Kleurruimte is ingesteld op Adobe RGB, werden vergroot terwijl ze op de monitor werden weergegeven, veranderde de verzadiging van het beeld. Dit probleem is verholpen.
    Als Draai portret in het weergavemenu is ingesteld op Aan en een beeld dat is vastgelegd in de staande (verticale) stand iets werd vergroot (door één- of tweemaal op de knop inzoomen op weergave te drukken) tijdens weegave op de monitor, leek het beeld niet erg scherp of helder. Dit probleem is verholpen.
    Als een Gecomprimeerde RAW-opname werd vastgelegd, gevolgd door een RAW-opname met Compressie zonder verlies, terwijl Beeldkwaliteit is ingesteld op NEF (RAW), kon de camera de tweede RAW-opname soms niet goed opslaan. Dit probleem is verholpen.

En de Geert, die spaart geen digitale camera's en AFs lenzen, gebruikt ze alleen maar in de dagelijkse praktijk, een D800 met primes en momenteel een recente zoom naar ik hoor.
    Wat lag er van er in de verzameling Geert, ik bedoel kwa digitaal spul en AF-lenzen ? Van de tweede soort niks, van de eerste soort enkel een D1, D1h en een D1x, verder nog de DSC modificatie van de F5 die Robert ook heeft en een tweetal Fuji-digitalen uit de oerperiode ?
    Maar zeg, die 1000€ voor die zonnekap van die zeldzame Nikkor 1/1.1, dat vind ik persoonlijk toch echt veel geld voor breekbare plastiek uit de jaren 50.
    Zeer zeldzaam maar ook wel héél kwetsbaar. Collectors-item, dat snap ik wel ergens maar toch ....... En tweemaal dit jaar al naar Japan vliegen voor een zeldzame lens vind ik er ook over, de menselijke voetafdruk -weet-je-wel ?
    Ik bedoel : zijn er niet voor iedereen grenzen ?

Maar we houden zeker contact. Die ontwerp-tekeningen van de Df, is dat geen item om hier te zetten ?
    Beetje flauw om te moeten horen :"dit zie je nu en ga je nu nooit meer meer zien". Tenslotte was het maar een schets van wat ooit zou komen.
    Ik denk weer vooral aan het half verzonken voorste wiel hier, een verwijzing naar de jaren stillekens.
    Had ik het niet gezien, ik had het niet geloofd.

En dat onze Canon-vrienden decennia-lang enkel Nikon optiek hebben gebruikt, ik vertelde het op het werk vandaag en ze kunnen er NIET mee lachen.
    Maar het bewijs is er.

Paul

Toch moeilijk hier om ontopic te blijven lijkt me.....

Tsja, wat wil je ? Er is hier maar één iemand met een D4s.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

En dat onze Canon-vrienden decennia-lang enkel Nikon optiek hebben gebruikt, ik vertelde het op het werk vandaag en ze kunnen er NIET mee lachen.
    Maar het bewijs is er. Paul
    Tot ergens in de jaren 50 werkte Canon met Nikon objectieven Paul. https://dl.dropboxusercontent.com/u/...n%20optiek.jpg

Nee hoor 2 mensen.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Ik ken nog een derde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
    Ik ken nog een derde
    beste roland, na veel zoekwerk ben ik eindelijk zover gekomen dat ik u kan contacteren(hopelijk).
    ik heb als toestel een lumix fz200, en weet niet goed hoe ik macrofoto's kan nemen, terwijl dat blijkbaar toch perfect mogelijk is!
    kan je mij eventueel een paar tips geven, instellingen ed!
    AF met bloemsymbool, zo ver ben ik al maar nadien?

alvast bedankt
    luc taes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luc.taes Bekijk bericht
    beste roland, na veel zoekwerk ben ik eindelijk zover gekomen dat ik u kan contacteren(hopelijk).
    ik heb als toestel een lumix fz200, en weet niet goed hoe ik macrofoto's kan nemen, terwijl dat blijkbaar toch perfect mogelijk is!
    kan je mij eventueel een paar tips geven, instellingen ed!
    AF met bloemsymbool, zo ver ben ik al maar nadien?

alvast bedankt
    luc taes
    Dat moet je vragen in het D4S topic??

[QUOTE=Phororhacos;4055026]'t Is nog wachten op de specs, maar inderdaad, nu al wordt de D4 bijgezet in de galerij van de voorbijgestreefde camera's. 't Is niet te geloven, waar is de tijd dat je met je kleinbeeld spiegelreflex 20 jaar voort kon?!

Je kan met je camera nu ook voort tot hij letterlijk onherstelbaar is. ;-) Ik heb mijn eerste full frame gekocht...ik moest er niet op letten, het moment was goed, maar mijn foto's zijn niet beter geworden We moeten niet mee doen, we kunnen enkel niet altijd weerstaan ...boys and toys
    Ik durf wedden dat ik binnen 10 jaar nog voldoende kwaliteit met dat toestel haal.

ok bedankt!

maar hoe doe ik dat dan?

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. ** Nieuw ** Nikon AF-S 80-400 f/4.5-5.6G ED VR
    Door Sultana in forum Objectieven
    Reacties: 36
    Laatste bericht: 26 maart 2013, 18:29
  2. Nikon 18-200 3.5-5.6 IF als nieuw!!!
    Door NickyD in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 februari 2011, 17:22
  3. [ Nikon ] Nikon D60 body + nieuw boek over nikon D60
    Door tifke60 in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 30 januari 2011, 21:41
  4. [ Nikon ] nikon D300 als nieuw+nikon materiaal....
    Door boeboe in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 10 november 2009, 21:06
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 20 mei 2008, 09:15

Regels voor berichten