Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 151

Standaard Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik leef nog in het pre-historisch tijdperk vrees ik..... Hoe kan ik met mijn D3S eigenlijk nog deftige foto's maken???
    Je kan natuurlijk blijven upgraden maar voor hobbyisten wordt dat een peperdure zaak als je de onkosten niet mag inbrengen…. Nee, mijn "oude" D3S kan nog wel even mee.......
    Altijd jammer zo'n reacties te lezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
    Het vetgedrukte is uiteraard sarcastisch bedoeld.

Walter
    D850

Het is net die sarcasme dat me stoort.

Hiermee lijkt iemand te insinueren dat een persoon een nog hoger model koopt alleen maar omdat die denkt zo betere (of goede) foto's temaken.

Hiermee lijkt iemand te insinueren dat een persoon een nog hoger model koopt alleen maar omdat die denkt zo betere (of goede) foto's temaken.
    Sorry, maar velen zijn daar zelfs heilig van overtuigd. Als je tevreden bent met je toestel verander je dat zomaar niet en zeker tegen dergelijke prijzen.
    Als je je wagen vervangt is het niet omdat ge dat graag doet, maar omdat je ervan overtuigd bent dat de nieuwere beter is dan je oudere, dus die is dan per definitie minder goed.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Geen gevoel voor humor?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik leef nog in het pre-historisch tijdperk vrees ik..... Hoe kan ik met mijn D3S eigenlijk nog deftige foto's maken???
    Je kan natuurlijk blijven upgraden maar voor hobbyisten wordt dat een peperdure zaak als je de onkosten niet mag inbrengen…. Nee, mijn "oude" D3S kan nog wel even mee.......
    Eerlijk gezegd kan ik Francis perfect volgen, zeker in zijn tweede zin. Het is voor mensen die hun onkosten kunnen inbrengen eenvoudiger. Ik persoonlijk kan dat niet.
    Betreft de sarcastische kant van de zaak : ook daar volg ik, ik heb nl hetzelfde gevoel. Nl het gevoel dat veel kopers zich gedragen als "puppets on a string". De mogelijkheden van de meeste camera's overtreffen de kwaliteiten van de gebruiker, daar ben ik van overtuigd, zeker als het gaat over hobbyisten waartoe ik ook mezelf reken... laat ons eerst even proberen het maximum te halen uit wat we hebben denk ik dan, Vettel gaat snellere rondjes rijden met een GolfGTi dan ik met een F1. Ik zou ook liever een paar stops meer in reserve hebben voor lichtarme omstandigheden maar voorlopig trek ik mezelf nog uit de slag met een dinosaurus : een D3.
    @Francis : jawel, die van jou, ik heb er al ongelofelijk veel plezier aan beleefd, jouw gedefinieerde instellingen staan er nog altijd in. Het voordeel in lichtarme omstandigheden is enorm als je van de D2x komt.
    Maar geef me deftig licht en ik daag iedereen op een 27" scherm uit om op het zicht de D2x'n van de D3's te scheiden. Niet op 800 ASA natuurlijk.
    Maar stiekum ben ik wel blij dat er mensen zijn die vinden dat een Golf IV 1,6 i van destijds 7 jaar oud en 13.000 km niks meer waard is, ik kocht hem 2 jaar geleden voor mijn dochter voor 5000 €.
    Op de keuring deden ze lastig toen ze de carpass zagen . Als er straks zijn die vinden dat je met een D4 geen deftige foto's meer kan maken, graag, prima, graag een PM want dat vind ik ook .
    En Geert en Vincent kunnen getuigen dat er niks mis is met het rijgedrag en de carrosserie van mijn ijzeren Mercedes 200E van +20 jaar die ik een jaar of 7 geleden kocht voor de ronde som van 2500 €, ongevalvrij en 119.000 echte km's.
    Misschien heeft Francis niet de gewoonte om zich te laten manipuleren door marketing, wel ik heb dat ook niet. Meer moeten we daar niet achter zoeken.
    Persoonlijk kan ik dus best leven met het berichtje van Franciskine. Het houdt ons met onze voeten op de grond want soms denk ik dat dit wel nodig is.

En even naast de kwestie, ik ben hier ook al een tijdje en ik heb een selectief geheugen, bij de release van de D3 was er hier een bericht van iemand die er voor zijn pensioen ene gekregen had en met zijn vraag bewees een complete amateur te zijn. Er zijn hier toen direct twee denkpistes gekomen, wie weet dat (ook) nog ????
    Ik zeg altijd : "iedereen het zijne maar ik ook het mijne".

Ergens begrijp ik de mensen wel maar de steeds weerkerende sarcastische uitspraken daarover worden wel afgezaagd.

En je mag niet iedereen niet over dezelfde spreekwoordelijke kam scheren.
    Ik ken mensen die oprecht zijn over hun fotografie, die daarin persoonlijk investeren maar wel de keuze maken om steeds het nieuwste te hebben.
    Zie niet in waarom dat hun recht niet is, en al helemaal niet dat die beweren dat ze ineens met het nieuwe materiaal beter werk gaan afleveren.
    Het zijn mensen die gewoon steeds dat ietsje meer willen.

En als die persoon daar niet mee kan werken zal die snel het deksel op de neus krijgen. En al helemaal als die persoon denkt dat zijn foto's top zijn.
    Maar heb de kriebels dat er altijd mensen zijn die alleen met zulke reacties komen. Dat is alles.

Wel Neil, regelmatig denk ik : we moeten onszelf ook niet te dikwijls te veel au sérieux nemen
    Verder denk ik je overigens wel te begrijpen.

Maar je moet de marge inbouwen dat er altijd mensen zijn die met zulke reacties komen, ook zij hebben het recht. Who cares ? De Koen Meulenaeres van BD ? Prima voor mij.
    Zolang ze maar beleefd blijven en niet vervallen in scheldpartijen en onterechte beschuldigingen aan iemands adres zoals onlangs nog het geval was in het topic reisfotografie door brulkikker stefan.d is dat voor mij allemaal prima

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Wel Neil, regelmatig denk ik : we moeten onszelf ook niet te dikwijls te veel au sérieux nemen

Maar je moet de marge inbouwen dat er altijd mensen zijn die met zulke reacties komen, ook zij hebben het recht. Who cares ? De Koen Meulenaeres van BD ? Prima voor mij.
    Zolang ze maar beleefd blijven en niet vervallen in scheldpartijen en onterechte beschuldigingen aan iemands adres zoals onlangs nog het geval was in het topic reisfotografie door brulkikker stefan.d is dat voor mij allemaal prima
    Ik vraag mij af wat de zin is dat er voortdurend mensen zijn die hier in alle openbaarheid hun gehele juwelenkistje aan peperdure apparatuur moeten etaleren.
    Behalve dat het niet slim is omdat er ook boefjes mee kunnen lezen, roep je daarmee bij sommige afgunst of sarcastische reacties op je af.
    Houdt het in elk geval anoniem, wat bij sommigen niet gebeurd en wiens adres makkelijk te achterhalen is.
    Laatst gewijzigd door Eenbes; 15 januari 2014 om 15:12

56 jaar en een iq van een mus .jij bent voor mij de grootste leugenaar die op dit forum actief is.
    ga nog een raampje ingooien en beschuldig dan de beginnende urbexer maar weer van vandalisme.Ik zou zeggen kom mijn raam eens inkloppen dan spreken we verder.

Je midlifecrisis zou nu toch voorbij moeten zijn op de gevorderde leeftijd .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
    56 jaar en een iq van een mus .jij bent voor mij de grootste leugenaar die op dit forum actief is.
    ga nog een raampje ingooien en beschuldig dan de beginnende urbexer maar weer van vandalisme.Ik zou zeggen kom mijn raam eens inkloppen dan spreken we verder.

Je midlifecrisis zou nu toch voorbij moeten zijn op de gevorderde leeftijd .
    Rustig blijven stefan.d en het komt op de duur nog wel goed.
    Maar weer toch even citeren zodat iedereen kan merken hoe laag iemand kan reageren.
    Mag ik even vragen aan de moderatorencrew wat ze vinden van het woordgebruik en het onbetamelijk forumgedrag van deze stefan.d ?
    De link naar reisfotografie/urbex is niet zo moeilijk te vinden.

Groeten

PaulM

Och, nog even vergeten beste stefan : ben jij soms familie van hans.d en diego.d ??? Dat zou al veel, zoniet alles verklaren. De link naar walter.d was ik nog even vergeten.
    En dat allemaal gevonden op een kwartier met het IQ van een mus.
    Supermus
    Laatst gewijzigd door Guest2; 15 januari 2014 om 19:00

PM verzonden naar moderatoren vooraleer dit escaleert.

Vraag me toch af wat het met de nikon d4s te maken heeft.

Vriendelijke groet, jessey

En even naast de kwestie, ik ben hier ook al een tijdje en ik heb een selectief geheugen, bij de release van de D3 was er hier een bericht van iemand die er voor zijn pensioen ene gekregen had en met zijn vraag bewees een complete amateur te zijn. Er zijn hier toen direct twee denkpistes gekomen, wie weet dat (ook) nog ????
    Hahaa, ja ik herinner het mij nog levendig! Hij heette Hutsebaut of Hellebaut of zoiets. Maar werd daarna wel onheus smerig getackled door op den duur uit het niets opduikende pipo's die bloed hadden geroken en misschien nog minder foto ervaring hadden dan die arme gepensioneerde.

Walter
    D850

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
    Vraag me toch af wat het met de nikon d4s te maken heeft.

Och Jessey, buiten de trollen weet er dat niemand
    Ik troost me met het feit dat een simpele mus een kwal als een inferieur organisme beschouwt, daarom pikt de mus altijd in de kwal en niet omgekeerd

Back to basics zou ik zeggen : de D4s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Hahaa, ja ik herinner het mij nog levendig! Hij heette Hutsebaut of Hellebaut of zoiets. Maar werd daarna wel onheus smerig getackled door op den duur uit het niets opduikende pipo's die bloed hadden geroken en misschien nog minder foto ervaring hadden dan die arme gepensioneerde.

Walter
    Ja, zoiets was het inderdaad Walter
    Ik had toen hetzelfde gevoel.

Paul

Ze zullen er sowieso wel 1080p @ 60fps in smijten. Als de nieuw aangekondigde D3300 dat al gaat hebben...

Als ze de produktie v/d Df moeten stilleggen ten voordele v/d D4, zou dat betekenen dat de produktie v/d sensoren de bottle-neck is.
    Weeral geen goed nieuws dus.

Trouwens begrijp ik niet goed waarom gezegd wordt dat indertijd de D700 een vergissing was.
    Akkoord, het zal geen goed gedaan hebben aan de verkoop van de D3, maar de D700 verkocht als zoete broodjes.
    Dus als er een mini-D4 zou op de markt komen, zou die ook goed verkopen.
    Ik ben ervan overtuigd dat er een enorme markt is voor mensen die toch nooit een D4 zullen kopen.

Hetzelfde verhaal voor cropcamera's: als ze een D400 op de markt zouden brengen, zou die ook enorm goed verkopen.
    Als je de berichten over dalende verkoopscijfers in 2013 in rekening brengt, zou dat toch een logische keuze moeten zijn.
    Uiteindelijk is het elk bedrijf toch te doen om hun omzet / marktaandeel te verhogen, dacht ik.
    Nikon Df

ik wacht op D7
    na D70 en D700 moet ik terug één hebben met een 7 en FF zijn ;-)
    voorlopig nog steeds content van D700
    dus zeker nog geen gearlust
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    ik wacht op D7
    na D70 en D700 moet ik terug één hebben met een 7 en FF zijn ;-)
    voorlopig nog steeds content van D700
    dus zeker nog geen gearlust
    Is voorzien in het zevende kwartaal van 2O14 aan het tempo zoals ze nu bezig zijn
    Rond oktember
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Zal ongetwijfeld een mooi toestel worden. Ik hou het echter nog even bij mij D3 Tevreden over. Een mens moet ook een keer tevreden zijn, toch?
    2x Nikon D3 en wat glas :)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
    Zal ongetwijfeld een mooi toestel worden. Ik hou het echter nog even bij mij D3 Tevreden over. Een mens moet ook een keer tevreden zijn, toch?
    Daar ben ik het helemaal mee eens :thumbup:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    Dus als er een mini-D4 zou op de markt komen, zou die ook goed verkopen.
    Ik ben ervan overtuigd dat er een enorme markt is voor mensen die toch nooit een D4 zullen kopen.

Hetzelfde verhaal voor cropcamera's: als ze een D400 op de markt zouden brengen, zou die ook enorm goed verkopen.
    Als je de berichten over dalende verkoopscijfers in 2013 in rekening brengt, zou dat toch een logische keuze moeten zijn.
    Uiteindelijk is het elk bedrijf toch te doen om hun omzet / marktaandeel te verhogen, dacht ik.
    ik denk toch dat ze als mini-d4 al een model hebben uitgebracht? nl de d800 of zelfs de d600/610?
    en als opvolger van de d300 de d7100?
    die laatste komt niet helemaal overeen als je kijkt naar de bediening, maar veel dichter zullen ze wel niet komen en ik denk dus ook dat je niet op een d400 zult moeten wachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
    Yep, hier ook!
    En als de prijs van een D4 dan wat doenbaar wordt (voor mij), dan zal ik die kopen. Ik mis de videofunctie wel!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    ik denk toch dat ze als mini-d4 al een model hebben uitgebracht? nl de d800 of zelfs de d600/610?
    Ik zie met de beste wil ter wereld niet in hoe een D610 of D800 kunnen beschouwd worden als een mini D4?? De d700 was een mini D3 ja: zelfde sensor, zelfde beeldprocessor en AF module, zelfde bediening in een compactere body. D610/800 versus D4: totaal verschillende camera's toch? D4 is kampioen in de super hoge ISO's, en de fps. D610 en D800 hebben meer als kenmerk hoge resolutie.

Walter
    D850

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. ** Nieuw ** Nikon AF-S 80-400 f/4.5-5.6G ED VR
    Door Sultana in forum Objectieven
    Reacties: 36
    Laatste bericht: 26 maart 2013, 18:29
  2. Nikon 18-200 3.5-5.6 IF als nieuw!!!
    Door NickyD in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 februari 2011, 17:22
  3. [ Nikon ] Nikon D60 body + nieuw boek over nikon D60
    Door tifke60 in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 30 januari 2011, 21:41
  4. [ Nikon ] nikon D300 als nieuw+nikon materiaal....
    Door boeboe in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 10 november 2009, 21:06
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 20 mei 2008, 09:15

Regels voor berichten