Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

** NIEUW ** De Nikon D4s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Ik gok op D4 met sensor van D610. En dan de nodig CPU power erbij om 10fps te halen.
    Nu we toch aan het gokken zijn ... zelfde sensor maar nog een beetje meer getweaked dan bij de Df ... de S staat voor (meer) Speed en dus minstens 12/14 fps ... evt nog GPS, NFC enz. ingebouwd ... volgende maand weten we meer ... op Sochi in actie te zien

    Comment


    • #17
      Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

      4K video?

      Comment


      • #18
        Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
        Bedankt voor het delen....ik was al 'curieus'....
        Heb je er nog geen in preorder? Zou me niet echt verbazen
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          4K video?
          Ja wie weet moeten we het daar gaan zoeken.( de fameuze upgrade bedoel ik )

          Walter
          D850

          Comment


          • #20
            Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
            Heb je er nog geen in preorder? Zou me niet echt verbazen
            toch wel één trapje lager....

            Comment


            • #21
              Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Prijzen van de bestaande Nikon-toestellen kelderen overal ....
              D4 is plots 500 Euro goedkoper .... en reken daaar nog een cashback bij
              Kan je dit staven met een website? Tss kerst en nieuw heb ik een offerte gekregen en moest deze €4.599 kosten. Graag een seintje waar je die goedkoper hebt zien staan

              Comment


              • #22
                Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Kan je dit staven met een website? Tss kerst en nieuw heb ik een offerte gekregen en moest deze €4.599 kosten. Graag een seintje waar je die goedkoper hebt zien staan
                Op de site van www.pch.be staat de oude prijs er nog bij. Vorige week was het nog iets anders .... Nu, jouw prijs is nog beterkoop (voor mij nog veel, veel, veel, veel te hoog).
                Maar er is voor het ogenblik nog cashback, die mag je niet vergeten.

                PS. Wat ik graag zou zien op de D4s
                1) normale prijzen, en geen prijzen die waanzinnig zijn ... Reden hiervoor is dat meer dan 3/4 van de ontwikkelingskosten al in de D4 werden ingerekend ...
                2) enkel simpele maar zinvolle software-aanpassingen.
                - Bij braketting, de mogelijk om bij slechts 1 afdruk, de gehele reeks automatisch te laten nemen (Canon kan dit, mits je via de tijdsklok gaat)
                - De mogelijkheid om blijvend de spiegel op te klappen. Als je bv bracketting neemt, klapt de spiegel iedere keer naar beneden om daarna direct weer op te klappen. Dit is waanzin. Eveneens is het blijvend opgeklapt staan een boost in de richting om snel na elkaar beelden te hebben. Ook minder trilling bij enorm sterke tele's
                - Indien je bracketting neemt, is het kunnen opvolgen hoeveel beelden je gaat nemen, en hoeveel beelden er nog volgen in de reeks heel handig. Dit is eenvoudig via software nummerisch af te beelden op één van de twee info-schermen.
                3) Bij manueel gebruik, de bulb-instelling. Is het nu echt onmogelijk om een belichting langer dan 30 seconden in te stellen ? Indien niet, zou een digitale tijdsklok die je het aantal seconden dat je belicht opgeeft heel handig zijn. DIt kan wel met hun electronisch perperdure afstandsbediening.
                4) Technisch:
                - Waar hebben ze het in hun hoofd gehaald om de aansluitplug voor de flashkabel, de afstandsbediening, ... zo onhandig mogelijk te plaatsen. Mensne met dunne vingers hebben het al moelijk, laat staan dikke. Probeer maar eens de afstandsbediening aan te koppelen bij -5°C, met of zonder handschoenen.
                - Intern GPS-systeem dat gebruikt maakt van de allerlaatste technologie.
                - Wifi (alhoewel ik daar geen gebruik van maak)
                - Kantelbaar LED-schermpje. Het is lastig lifeview te gebruiken als je je volledig op de grond moet leggen, of als je statief boven de hoofden van iedereen steekt om zo het odnerwerp op een aanvaardbare manier te kunnen fotograferen.
                - Een ultra snelle buffer, maar dan ook een buffer waar toch wat beeldmateriaal in kan. Dit samen met de mogelijkheid de spiegel opgeklapt te laten, moet toch toelaten dat de camera meer dan 7 belekes per seconde kan nemen.
                - Een knop, waarbij je manueel focusering kan doen. Nu moet je ofwel automatisch werken (niet handig bij bepaalde onderwerpen zoals bv macro) of je moet manueel zitten foefelen aan de isntelring van je objectief. Hierdoor heb je een minder stabiele toestand en ... Moest je nu die instelling kunnen doen door een druk op een knop op de camera en nabij de afdrukknop, zou dit een serieuze stap vooruit zijn.

                En er zijn nog heel wat betere en zinvollere aanpassingen mogelijk maar dan spreken we over D9s voor binnen 1 jaar, gaande over de D5, D6, D7 (D8 werd gescipt omdat Canon met veel beter en veel beterkoop op de proppen kwam).

                [Off Topic]
                En als nieuw objectief kijk ik nu al jaren met lede ogen en een mond vol water naar Canon MP-E 65mm. Waar blijft Nikon met een haalbaar alternatief ?
                [On Topic]
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                  Oorspronkelijk geplaatst door - [Off Topic
                  En als nieuw objectief kijk ik nu al jaren met lede ogen en een mond vol water naar Canon MP-E 65mm. Waar blijft Nikon met een haalbaar alternatief ?
                  [On Topic]
                  Wim daar wacht ik al jaren op Nikon hinkt achterop wat macromogelijkheden betreft!

                  Comment


                  • #24
                    Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                    Wim daar wacht ik al jaren op Nikon hinkt achterop wat macromogelijkheden betreft!
                    Helaas heeft nikon die nog niet uitgevonden.

                    Vriendelijke groet, jessey

                    Comment


                    • #25
                      Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                      De MPE is inderdaad een uitzonderlijke lens. Ik ken een Nikonist (tot in de kist), die voor zijn macrowerk een Canonbody en een MPE gekocht heeft. Het voelde bijna aan als verraad. Tot dan was het knoeien met buizen, balgen, voorzetlenzen, omgekeerde lenzen etc. Daar speelt hij nog wel mee, maar enkel thuis, voor de lol.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #26
                        Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                        Ik ga intekenen voor de D5...

                        Comment


                        • #27
                          Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                          Eén trapje lager? Heb je een D4 besteld?
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #28
                            Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            Nu we toch aan het gokken zijn ... zelfde sensor maar nog een beetje meer getweaked dan bij de Df ... de S staat voor (meer) Speed en dus minstens 12/14 fps ... evt nog GPS, NFC enz. ingebouwd ... volgende maand weten we meer ... op Sochi in actie te zien
                            Die s staat niet voor (meer)speed bij Nikon
                            wel voor second (generation)
                            denk maar aan de D70(s),D300(s) enzo
                            die waren niet sneller dan die met de letter s erbij

                            Comment


                            • #29
                              Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s



                              Of het staat wel voor speed.

                              Comment


                              • #30
                                Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

                                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                                Die s staat niet voor (meer)speed bij Nikon
                                Was niet zo serieus bedoeld ... maar een opvolger is bijna altijd sneller in AF, fps enz ... graag dan volledigheidshalve de andere lettertjes H en X

                                Comment

                                Working...
                                X