Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ni-MH : heet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ni-MH : heet ?

    Ik heb enkele setjes Ni-MH batterijtjes voor mijn uzi, die ik met regelmaat gebruik.
    Het rare is dat één setje bij het opladen bloedheet wordt.
    Ik bemerk niet echt dat ze versleten zijn, kan er nog altijd evenlang foto's mee nemen.
    Met mijn andere set heb ik dit niet...

    Wat is hier de oorzaak van, kan ik die set maar beter weggooien ?
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    In mijn snellader worden alle batterijen ongelofelijk heet. Er staat ook in de handleiding dat het normaal is. Ook bij het langdurig gebruik van de camera zelf wil deze nogal eens heet worden. Het is niets om je zorgen over te maken, als de batterijen nog genoeg stroom leveren zou ik ze zeker niet weggooien.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      "Bloedheet" heb ik ze nog niet weten worden hoor .. hangt er natuurlijk wel vanaf wat jij met bloedheet bedoelt.
      Maar als ze een beetje warm worden is dat zeer normaal hoor.

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        jah bloedheet ...
        Ik bedoel eigenlijk dat, wanneer je ze uit de lader neemt, niet in de palm van je hand stil kunt houden omdat het te warm is ...
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Hi Embee,

          Kun je ons eens vertellen welk merk dat is? Hoeveel mAh ?

          Toen je ze nieuw had, was het toen ook al zo?

          Groetjes,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

          Comment


          • #6
            Ik heb ook zo'n GP snellader en de batterijtjes komen er ook gloeiend heet uit en dat bij de 5 sets zowel 1800mAh als 2000mAh. Lijkt me volkomen normaal te zijn.
            Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

            Comment


            • #7
              Originally posted by embee
              Ik heb enkele setjes Ni-MH batterijtjes voor mijn uzi, die ik met regelmaat gebruik.
              Het rare is dat één setje bij het opladen bloedheet wordt.
              Ik bemerk niet echt dat ze versleten zijn, kan er nog altijd evenlang foto's mee nemen.
              Met mijn andere set heb ik dit niet...

              Wat is hier de oorzaak van, kan ik die set maar beter weggooien ?
              Embee,
              Worden ze in een snellader geladen of in een normale lader? (Wat is ongeveer de tijd + capaciteit die noodzakelijk is). Waarschijnlijk kun je bij je producent van de accucellen in de datasheets vinden hoe heet deze cellen mogen worden. btw. zijn alle cellen heet?
              Groet,
              Aevh
              Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

              Comment


              • #8
                al bedankt voor de uitleg.

                De batterijen zijn van het merk Uniross, 1700 mAh en worden in een gewone lader herladen.
                Het hitte-effect hadden ze vroeger niet, of alvast minder "voel"baar.
                Mijn lader is trouwens van 't zelfde merk.
                embee ::: nikon stuff

                Comment

                Working...
                X