Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie zoekt hulp!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbie zoekt hulp!

    Hallo,

    Ik zou een zeer algemene vraag willen die jullie misschien al 30 keer hebben gehoord hier. Waarvoor mijn excuses op voorhand! Ik ben van plan mij een digitale camera aan te schaffen maar helaas ken ik van deze zaken praktisch niets. Ik heb al een paar vage tips gehoord maar ik ben meer op zoek naar concrete info en prijzen. De camera die ik in gedachten heb zou de volgende eigenschappen moeten hebben:

    * redelijk goede kwaliteit van foto's (hoeft niet professioneel)
    * mogelijkheid tot opnemen van korte filmpjes. (met geluid)
    * een goede batterij waarmee ik toch wat kan opnemen en die lang meegaat.
    * liefst zo compact mogelijk

    Als iemand mij een link naar een nederlandse site weet waar ik de basistermen zoals optische/digitale zoom, megapixels weet mag hij die hier ook neerzetten. U ziet het ik ben een echte leek op dit gebied.
    Zelf had ik gedacht aan een 250€ te spenderen maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dit toch iets te weinig zou zijn? En hoe zit het met de merken? Steekt canon en kodak er echt boven uit? Gewone tips van tevreden gebruikers zijn ook welkom.

    Dank bij voorbaat
    mvg

  • #2
    hallo, ben ook nog volop aant digi-leren, en hier alvast twee nuttige links:

    www.natuurfotografie.be en daar dan gaan zoeken naar cursus fotografie.
    kijk trouwens ook eens op www.dpreview.com en op http://www.belgiumdigital.be/Tips_&_...inleiding.html
    en ook http://www.belgiumdigital.be/Tips_&_...Dut/deel_1.htm

    Pfoe, tzijn er meer geworden. En weet je waar je nog het meeste leert:
    tatata ........HIER............tatata
    Echt waar, wat ik in 3 maanden tijd heb opgestoken is echt wel veel hoor. T stikt hier van bereidwillige en behulpzame mensen
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

    Comment


    • #3
      Voor 250 euro ga je niet veel kopen, vrees ik.
      Als je echt een compact basiscameraatje wil waar je zelf niet al te veel aan moet afstellen (lees: vooral volautomatisch kiekjes maken - niet denigrerend bedoeld), mag je toch al rekenen op een budget in de buurt van 400 euro. Daarmee bedoel ik camera + batterijen + geheugenkaartje(s). Naar mijn bescheiden mening en ervaring kan je het best een keuze maken uit de modellen van Canon, Kodak en Fuji in deze prijsklasse.

      Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een bepaald merk, maar ik heb het gevoel dat vooral de Fujis goed liggen in prijs voor de kwaliteit die je krijgt. Kodak is wellicht het goedkoopst van de drie, maar levert ook technisch het minst, vind ik. Canon ligt qua kwaliteit dan weer ietsje voorop, maar je betaalt er ook iets meer voor.

      Misschien moet je eens een grote fotozaak binnenstappen en een paar toestelletjes in de hand nemen om te zien in welke mate ze aan je verwachtingen voldoen. Een selectie maken op basis van budget en eigenschappen is één ding, maar het toestel dat je uiteindelijk mee naar huis neemt, dat is een heel persoonlijke keuze waar andere, minder objectieve factoren in meespelen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik heb een Canon ixus 330 en ben vrij tevreden.
        Als je in dit merk zou gaan zou ik kiezen voor een Ixus V3.
        Ruim voldoende pixels, compact, veel automatische functies en in Aaken zou je hem moeten kunnen vinden voor een 500#8364;
        Ik denk dat dit een van de beste kopen zal zijn voor een goed en degelijk toestel zonder professioneel te gaan.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Thx voor de uitleg en de links allemaal al. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel meer reacties verwacht had hier dus als er nog mensen zijn zoals loesje is hun ervaring hier zeer welkom. De camera die loesje aanhaalt is echt iets voor mij, naar zoiets ben ik op zoek. Alleen zou het liefst ng iets goedkoper moeten
          bye

          Comment


          • #6
            Hey

            Hier kan je de IxusV3 vinden voor 439€

            Canon 40D - EF 75-300/4-5.6 IS USM - Sigma EX18-50/2,8 - EX50-150/2.8 - EX70/2.8 MACRO
            Mijn albums : www.vedeve.be

            Comment


            • #7
              Ik zou voor de Olympus C-120 gaan ,ik heb deze voor mijn dochter gekocht en ben zéér tevreden over de resultaten
              NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

              Comment


              • #8
                Een goede camera lucske! Alleen spijtig dat hij geen geluid ondersteunt bij de filmpjes. Als dit er ng bij zat kwam deze camera op 1! Zou er eigenlijk een soortgelijke camera bestaan in deze prijscategorie die geluid ondersteunt?
                dank bij voorbaat
                bye

                Comment


                • #9
                  Originally posted by The Darkman
                  Een goede camera lucske! Alleen spijtig dat hij geen geluid ondersteunt bij de filmpjes. Als dit er ng bij zat kwam deze camera op 1! Zou er eigenlijk een soortgelijke camera bestaan in deze prijscategorie die geluid ondersteunt?
                  dank bij voorbaat
                  bye
                  De Fuji 602 ligt een stuk boven je budget, maar neemt wel 604x480@30fps op (inclusief geluid). Als filmpjes zo belangrijk zijn voor jou, dan is dit volgens mij de absolute nr. 1.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    ja het is inderdaad een juweeltje maar oo zo duur en niet mogelijk in mijn studentenbudget. De camera van lucske daarentegen blijft me intresseren helaas vind ik geen testfoto's op het internet. Lucske zou het ,indien niet te veel moeite, een paar foto's kunnen doormailen en eventueel een kort opgenomen filmpje? Ik denk dat het voor een noob zoals mij ng altijd de beste manier is om me een beeld van de camera te vormen.
                    dank bij voorbaat
                    bye

                    Comment

                    Working...
                    X