Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(newbie) Nikon D70: waar? Lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (newbie) Nikon D70: waar? Lenzen?

    Hallo iedereen,

    na dagenlang leesvoer te hebben doorgenomen, heb ik besloten
    mij een D70 aan te schaffen.
    Blijft de vraag voor mij;
    - waar zou ik mij deze het beste aanschaffen?
    - wat is een interessante "starter" macro & tele voor de D70?

    Thx !
    mvg,
    Stijn


  • #2
    Afhankelijk van je eisen naar kwaliteit en zo, zou ik de Kit 18-70 kopen. Ik lees net in een ander topic dat Sigma een budgetvriendelijke 70-300 APO heeft met een macrostand tot repro 1:2 (beeld van onderwerp valt maximaal in 0,5x z'n eigen grootte op de sensor)...

    Maar ik ben er dus ook nog niet helemaal uit. Ik zoek om mee te beginnen een budgetvriendelijke oplossing om zowel middelmatig tele als een tikkeltje macro aan te kunnen, en dan lijkt die Sigma me wel een leuke aanvulling op de kitlens... als ze tenminste overweg kan met de SB-800 in mijn geval.

    Comment


    • #3
      bedoel je macro en een tele of een lens die een beetje van beiden heeft ??

      kwestie van tele heb ik niet zoveel kaas gegeten van de nikonlenzen
      qua macro weet ik dat alle macro lenzen heel goed zijn, zowel de sigma, tamron als de nikon versies
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        een tele lens & macro lens -> geen combi toestanden

        Comment


        • #5
          De Tamron 90/2.8 1:1 Macro schijnt een killer-lens te zijn. Prijs rond de 600 €.
          Originally posted by angelbracket
          een tele lens & macro lens -> geen combi toestanden
          “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
          Scott Adams

          Comment


          • #6
            als je spreekt over 'starter' lenzen denk ik aan de volgende keuze's :

            MACRO:

            - Simga 105 mm EX marco f/2.8
            - Tamron SP 90 mm macro f/2.8

            TELE:

            Nikkor AF-D 70-300mm f/4-5.6 ED


            Prijzen van deze lenzen liggen allmaal tussen de 350 en 450 euro.
            De macro lenzen zijn kwalitatief prima, de Nikkor is een perfecte amateurlens, wil je in tele superkwaliteit, wees bereid diep te tasten in de buidel.

            extra voordeel macro lenzen is dat dankzij de D70's 1,52X crop factor de lenzen ideale protretlenzen worden, een pluspunt.

            Comment


            • #7
              je kan terecht bij www.cornevaniperen.com
              scherpe prijzen en worden persoonlijk aan huis geleverd

              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=44642
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Hier in Ekeren is de D70 met kitlens onmiddellijk leverbaar aan 1359€. Geen wachtljsten of gezeur over opgelegde prijzen van de invoerder.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by angelbracket
                  - wat is een interessante "starter" macro
                  Ik heb de Tamron 90/2.8 SP. Heel erg aan te bevelen (zoals ook veel online reviews bevestigen). Laat maar weten als je wat testfoto's wil zien.

                  Henk



                  Comment


                  • #10
                    Met wat beeldjes zou je me alvast een groot plezier doen Henk.
                    Nikon D70
                    Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX

                    Comment


                    • #11
                      laat maar komen die beelden, graag zelfs...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Patrik
                        Met wat beeldjes zou je me alvast een groot plezier doen Henk.
                        Misschien nog beter : heb effen mijn review (incl. testfoto's) van weleer opgevist. Je kan die hier lezen :
                        http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=22318
                        Lees liefst wel de hele thread, gezien er in latere posts nog enkele aanvullingen kwamen.

                        Henk

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by henkvw
                          Misschien nog beter : heb effen mijn review (incl. testfoto's) van weleer opgevist. Je kan die hier lezen :
                          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=22318
                          Lees liefst wel de hele thread, gezien er in latere posts nog enkele aanvullingen kwamen.
                          Een maand of zo geleden was er ook vraag naar de Tamron macro, maar ik kon je thread toen niet vinden. Goed dat je teruggekeerd bent.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb onlangs de Tamron 90mm F2.8 Macro 1:1 gekocht bij Kamera-Express voor 389 euro.
                            Tot nu toe al aardig wat opnames gemaakt die me het (altijd goede) gevoel geven dat het bepaald geen miskoop is geweest.
                            Ben,
                            Nikon D2X, D100, D70
                            Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
                            Tamron 17-35, 28-75, 90
                            Sigma 170-500,
                            Nikon SB 800

                            Comment

                            Working...
                            X