Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse handleiding D70-incident!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Tja, de zuurtegraad overschrijdt soms wel eens de drempelwaarde in sommige topics, he. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het mij de laatste jaren met momenten ook wel moeilijker en moeilijker valt om het nodige relativeringsvermogen voor de dag te brengen Maar allez, we blijven oefenen, he...

    Originally posted by roadrunner
    [br
    De lucht is hier momenteel betrokken,maar dat is dan ook alles vrees ik

    't Was gewoon een geinteresseerde reaktie op een modern probleem in onze reeds erg verzuurde maatschappij waarbij ik moet aangeven dat "zogenaamd" geinteresseerd zijn niet hetzelfde is als "hoegenaamd" geinteresseerd zijn. Goeie zin maar ik snap hem eigenlijk zelf niet
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

    Comment


    • #77
      Dus als ik alles zo ff samenvat : Monopolist de Beuckelaar slaagt erin om Nikon's in België duurder te verkopen dan in de rest van de wereld en als je dan ook nog eens een pdf-ke in het Nederlands (meerderheid in België nog nederlandstalig) wil moet je nog eens 17 euro betalen en de rest van de wereld mag dat gratis hebben samen met een goedkoper toestel. Ik heb me al voor veel minder omgedraaid.

      Comment


      • #78
        Originally posted by mila
        Dus als ik alles zo ff samenvat : Monopolist de Beuckelaar slaagt erin om Nikon's in België duurder te verkopen dan in de rest van de wereld en als je dan ook nog eens een pdf-ke in het Nederlands (meerderheid in België nog nederlandstalig) wil moet je nog eens 17 euro betalen en de rest van de wereld mag dat gratis hebben samen met een goedkoper toestel. Ik heb me al voor veel minder omgedraaid.

        Dat je 17 Euro moet betalen vind ik ook wel straf.Ik heb m'n D100 in Duitsland gekocht en heb De Beukelaer nadien gemaild of ik bij hen een Nederlandstalige handleiding kon krijgen en een week later zat ze gratis en voor niks in m'n brievenbus.En ik was niet de enige BD'er die de handleiding gratis gekregen heeft.

        Danny's Photosite

        Comment


        • #79
          Even rechtzetten: ik geloof NIET dat er iemand 17 Euro heeft betaald voor de .pdf, aangezien die NIET beschikbaar zou zijn. (indien wel, zou deze discussie een beetje achterhaald zijn).

          M'n slechte karakter stelt voor om de mensen bij NIKON even de handleiding van InDesign te sturen en (in de Engelse versie) de 'save as PDF' optie met fluo-stift aanduiden?

          Wie doet overigens de Nikon-verdeling in Nederland?

          Nu ja... misschien weet die persoon die dat negatieve antwoord gaf op 15/04 niet van de plannen om het morgen 19/04 op de Europese vergadering voor te leggen...

          Let's wait and see...

          Comment


          • #80
            @Koen

            De verdeler in Nederland is Inca BV. Ik vermoed dat er wel
            een samenspraak bestaat tussen De Beuckelaer en Inca omtrent die handleidingen. Belgie is zowiezo tweetalig, dus vraag ik mij af wat het gewicht van Inca in deze kwestie is...

            Ik heb echter wel al een paar akkefietjes gezien in de handleiding (ik dacht ergens een onvertaald stukje te zien, 'k was nogal snel aan het bladeren en dat interesseerde me toen net niet ). Het zou dus wel mooi zijn van Nikon om de handleiding electronisch aan te bieden zodat deze probleempjes ook gemakkelijk en goedkoop voor Nikon kunnen opgelost worden.

            Er wordt hier echter wel sterk vastgepind op de D70 handleiding, maar als je eens gaat zoeken via die support pagina's, dan vind je extreem weinig Nederlandse handleidingen terug (ook niet van de F100, F90x,...).
            De focus blijft hier maar liggen op de D70 en hoe erg een dergelijke politiek wel is, maar het probleem zit gewoon dieper.

            Wat ik wel denk, dat is dat Nikon nu op goeie weg is. Ik zie dat hun supportsite nu een Europese site is, die onder andere ook in het Nederlands beschikbaar is. Vroeger was dat wel eens anders.
            Daarom vermoed ik dat het handleiding incident ook geleidelijk wel zal opgelost raken. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd niewaar

            Comment


            • #81
              Daarom vermoed ik dat het handleiding incident ook geleidelijk wel zal opgelost raken. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd niewaar
              Het kan geen kwaad de stenen aan te reiken hee

              Comment


              • #82
                Laat ons hopen dat ze die stenen nu constructief gebruiken, en geen steniging er mee opzetten

                Comment


                • #83
                  Wat dat foutje in de D70 handleiding betreft:

                  p.188 bovenaan: de eerste 2 regels staan nog in het zweeds/deens/noors:

                  Följande blixtar kan användas i automatiska och manuella lägen utan DDL. Om de är inställda pa(met een bolleke op) DDL la(weer bolleke erop)ses kamerans avtryckare och inga bilder kan tas.

                  Misschien een hulpje in de kruistocht naar nederlandstalige pdf handleiding
                  D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Tjoeben
                    Staat de nederlandstalige handleiding dan ook niet op de bijgeleverde CD-Rom?
                    Nikon maakt zich belachelijk door te vermelden dat een nederlandstalige handleiding van de D70 niet in digitale vorm zou bestaan. Is die dan op een typmachine gemaakt?
                    Ik vindt het handig dat men bepaalde bladzijden uit de handleiding kan afdrukken voor onderweg.
                    Bwa kijk, waarom zich druk maken over een nederlandse handleiding ..?

                    Hoe gekend of groot een bedrijf kan zijn ... je kan best altijd een engelstalige versie of handleiding gebruiken ... de meeste programma's/handleidingen zijn in die taal ontwikkeld en vervolgens vertaalt in andere talen ...

                    En dat is soms wel erbarmelijk ... trouwens het gaat hier om een D70 van Nikon ... wat mij betreft is de sailor dan ook wat een ervaren hobbyist? ... Dan weet je toch al wat die terminology betekent .. en dan is het toch maar een kwestie van te weten waar/welke optie staat ?

                    En of dat nu in nederlands of engels is omschreven maakt toch weinig uit ...

                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Manta99
                      Wat dat foutje in de D70 handleiding betreft:

                      p.188 bovenaan: de eerste 2 regels staan nog in het zweeds/deens/noors:

                      Följande blixtar kan användas i automatiska och manuella lägen utan DDL. Om de är inställda pa(met een bolleke op) DDL la(weer bolleke erop)ses kamerans avtryckare och inga bilder kan tas.

                      Misschien een hulpje in de kruistocht naar nederlandstalige pdf handleiding
                      maar dat noem ik dus echt wel mierenneuken...

                      [Nikon D5100 & Nikon D70]
                      [Yves en Liesbeths blog Resort]

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Bizzeke
                        Bwa kijk, waarom zich druk maken over een nederlandse handleiding ..?

                        Hoe gekend of groot een bedrijf kan zijn ... je kan best altijd een engelstalige versie of handleiding gebruiken ... de meeste programma's/handleidingen zijn in die taal ontwikkeld en vervolgens vertaalt in andere talen ...

                        En of dat nu in nederlands of engels is omschreven maakt toch weinig uit ...


                        Het is het principe dat telt, normaal lees ik zelfs geen nederlandse handleidingen, 'k heb de gewoonte niet, 'k ben opgegroeid met engelstalige manuals, 15 jaar geleden bestond dat zelfs niet nederlandstalige pc handleidingen e.d. . Maar voor de mannen van nikon is het maar 1 minuut werk om een handleiding in het nederlands in pdf te maken (print to pdf kiezen ipv print naar gelijk welke printer). De Handleiding is het engels, frans, en nog enkele andere talen zijn wel in pdf vorm beschikbaar. Zodus, dit is gewoon discriminatie tov onze taalgemeenschap. En daar geeft ne mens zijn goed geld aan... chanche dat ze blijkbaar deftig materiaal hebben.

                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by jdm
                          Originally posted by Bizzeke
                          Bwa kijk, waarom zich druk maken over een nederlandse handleiding ..?

                          Hoe gekend of groot een bedrijf kan zijn ... je kan best altijd een engelstalige versie of handleiding gebruiken ... de meeste programma's/handleidingen zijn in die taal ontwikkeld en vervolgens vertaalt in andere talen ...

                          En of dat nu in nederlands of engels is omschreven maakt toch weinig uit ...


                          Het is het principe dat telt, normaal lees ik zelfs geen nederlandse handleidingen, 'k heb de gewoonte niet, 'k ben opgegroeid met engelstalige manuals, 15 jaar geleden bestond dat zelfs niet nederlandstalige pc handleidingen e.d. . Maar voor de mannen van nikon is het maar 1 minuut werk om een handleiding in het nederlands in pdf te maken (print to pdf kiezen ipv print naar gelijk welke printer). De Handleiding is het engels, frans, en nog enkele andere talen zijn wel in pdf vorm beschikbaar. Zodus, dit is gewoon discriminatie tov onze taalgemeenschap. En daar geeft ne mens zijn goed geld aan... chanche dat ze blijkbaar deftig materiaal hebben.


                          Ik kan er wel inkomen hoor.

                          Maar als je al noor zo'n toestel over gaat dan neem ik aan (en dat is mijn mening) dat je al wel iets van fotografie kent... En dan denk ik ook dat bv een schema meestal voldoende is om de nodige functies te localiseren.

                          Ook worden veel toestellen ergens gekocht (volledig legaal) waar die veel (of toch een stuk) goedkoper is. Maar dat komt meestal door parallel import en dan kan je het wel voorhebben dat er geen nederlandse instructies bij zijn.

                          Die handleidingen is vooral een zaak van de invoerder.

                          Ik zou zeggen .. het ligt niet aan Nikon zelf, maar de invoerder .. en die moet je dan aanpakken dan en daar wens ik jullie veel succes mee ...

                          Maar in mijn ogen is hun service achteraf technisch belangrijker dan een handleiding
                          [Nikon D5100 & Nikon D70]
                          [Yves en Liesbeths blog Resort]

                          Comment


                          • #88
                            Is er al iets bekend van de vergadering van 19 april?
                            Nobody's perfect, not even me.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Roef
                              Is er al iets bekend van de vergadering van 19 april?
                              Mag ik even een beetje cynisch doen? Ik kondig het al maar op voorhand aan, zodat iedereen het meteen ook weer kan relativeren als zijnde een cynische opmerking . We zullen nog even moeten wachten tot de afgedrukte verslagen per post bij de verschillende afdelingen zijn geraakt, want het vergaderingsverslag is vast niet in elektronische vorm beschibaar

                              Vergeef me... het lag te nipt op m'n tong om bij te houden

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Roef
                                Is er al iets bekend van de vergadering van 19 april?
                                Zodra ik antwoord heb geef ik uiteraard een seintje! Ondertussen werd wel gesuggereerd om via het forum te vragen dat alle eigenaars van de in België gekochte toestellen zich zouden registreren en alle aanvragen voor een Nederlandstalige handleiding op CD-ROM gestuurd mogen worden naar info@nikon.be.
                                Greetz to all
                                sailor
                                Lid: BD 0249BE
                                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                                Comment

                                Working...
                                X