Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor

    Hallo,
    ik ben aan het uikijken om een tweede monitor + eventueel beelschermkaart bij te plaatsen.
    Wat kunnen jullie aanraden. Ik zou het speciaal kopen om mijn foto's zo kleurecht als mogelijk te bewerken.

    Jean.
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

  • #2
    Voor een betaalbare videokaart met vooral uitstekende 2D-prestaties kan je altijd bij Matrox terecht. Ik geloof dat de G200 - als die nog bestaat - wel eens in grafische werkstations wordt gestopt. Als je bv. een gamer bent, dan koop je beter een goeie allround 3D kaart, type nVidia GeForce of ATI Radeon. Bij mij zit er ook een GeForce in, en die hoeft qua kleurweergave niet onder te doen voor mijn Matrox en ATI op kantoor.

    Als je een degelijke monitor wil voor een redelijke prijs, kijk dan eens naar de Iiyama Visionmaster Pro reeks. Ze hebben een 19" met 130kHz refresh rate die de concurrentie in dezelfde prijsklasse zowat aan flarden schiet.

    Tip voor richtprijzen van computermateriaal (en bovendien ruime keuze en zeer degelijke service): www.mpl.be.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Je hoeft geen nieuwe beedschermkaart bij te plaatsen.
      Met de nieuwe VGA kaarten kan je perfect twee monitors aansluiten op één kaart..
      Zowel Nvidea als ATI kunnen dit perfect.
      Ze hebben twee uitgangen... één analoog en één digitaal. Maar met een adaptor kan je op die digitale uitgang ook een gewone VGA analoog CRT monitor aansluiten.

      Persoonlijk vind ik op dit moment ATI de beste qua beeldkwaliteit...
      Vroeger had ik altijd Matrox.

      Comment


      • #4
        Bedankt, heb eens een mail gezonden naar Iliyama met de vraag wat zij voorstellen.
        Mijn video kaart denk ik wel te vervangen, ik heb nu een Riva TNT II 32 Mb.
        ps. moet niet dienen voor games of film, enkel PS en de klassieke office toepassingen.

        Jean.
        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Plimsol
          Bedankt, heb eens een mail gezonden naar Iliyama met de vraag wat zij voorstellen.
          Mijn video kaart denk ik wel te vervangen, ik heb nu een Riva TNT II 32 Mb.
          ps. moet niet dienen voor games of film, enkel PS en de klassieke office toepassingen.
          Die Riva is misschien niet de nieuwste chip, maar zou het toch heel goed moeten doen, hoor. Weet je zeker dat je een nieuwe nodig hebt?
          Bianca

          Comment


          • #6
            Nee zeker ben ik er niet van, maar ik heb de indruk dat mijn kleuren fletser worden als de PC een tijd op staat. Dit is zowel met mijn oude 15" en met mijn nieuwe TFT. dus dacht ik dat het iets met de kaart te maken had.

            Jean.

            35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Plimsol
              Nee zeker ben ik er niet van, maar ik heb de indruk dat mijn kleuren fletser worden als de PC een tijd op staat. Dit is zowel met mijn oude 15" en met mijn nieuwe TFT. dus dacht ik dat het iets met de kaart te maken had.
              Hmmm... Klinkt eerder als een schermprobleempje. Persoonlijk vind ik een TFT geen goed instrument om kleuren te beoordelen - sommigen hebben daar een andere mening over, maar ik vind nog steeds dat het niet eens in de buurt komt van een goeie CRT.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Originally posted by pgordebeke
                Originally posted by Plimsol
                Nee zeker ben ik er niet van, maar ik heb de indruk dat mijn kleuren fletser worden als de PC een tijd op staat. Dit is zowel met mijn oude 15" en met mijn nieuwe TFT. dus dacht ik dat het iets met de kaart te maken had.
                Hmmm... Klinkt eerder als een schermprobleempje. Persoonlijk vind ik een TFT geen goed instrument om kleuren te beoordelen - sommigen hebben daar een andere mening over, maar ik vind nog steeds dat het niet eens in de buurt komt van een goeie CRT.
                Ik denk het niet hoor, vooral niet om dat de TFT nieuw is. Het kan dan inderdaad te maken hebben met de grafische kaart die gevoelig is voor warmte, naarmate een PC langer aanstaat wordt hij namelijk steeds warmer, de grafische kaart bestaat uit allerlei kleine chips die op een ontelbaar aantal punten kunnen beschadigen, als bij fabrikage er een zwakke verbinding in zit zal de kaart blijven werken, maar na verloop van tijd zal deze zwake schakel het begeven met zulke soort problemen als gevolg.

                Als je een dualhead (2 monitoren) opstelling wilt vooral voor 2D applicaties dan is de Matrox G550 millenium de ideale kaart voor jouw. Op het moment is dit nog steeds de beste 2D kaart, heeft twee uitgangen en helemaal niet duur, de software werkt probleemloos.
                http://www.2cpu.com/Hardware/video_roundup/cards_3.html
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                Comment

                Working...
                X