Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

    Als ik hierover begin, weet ik zeker dat ik weer een beetje een merkenclash zal starten, maar kom. Ik wil echt eens weten of er nog velen zijn die er net zoals ik over denken...

    Zijn er nog vele anderen onder jullie die vinden dat Canon dringend eens een inhaalbeweging gaat moeten maken tov andere merken met Nikon int speciaal. In plaats van een 450D-tje,een 1000D-tje en een 50D uit te brengen, dat ze ne keer serieus wat werk steken in de prof toestellen. Als ik zo kijk, dan heeft de Nikon D3 de canon 1DmkIII toch wel een beetje overtroeft, en de D700 verpulvert de 5D tot stof... Een 14-24 2.8 zou ik ook wel eens graag zien bij canon hoor.

    Canon aub, kom eens met ne schonen 1DmkIIIn en 5DmkII uit, en vergeet er geen VGA scherm op te zetten hé, want anders ben ik binnen een paar maand echt wel naar Nikon


    Voila, zo denk ik erover. Zijn er mensen die dezelfde mening hebben? Of zijn er mensen die deftige tegenargumenten hebben? Maar hou het AUB 'objectief'
    Last edited by Matthias; 25 augustus 2008, 13:17.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    ... en de D700 verpulvert de 5D tot stof...
    Vreemde stelling! Ik heb inmiddels de D3 en ik heb zojuist nog even gekeken... maar er is helemaal niets verandert aan mijn 5D.
    Verder doe ik niet mee aan dit soort posts.
    Veel plezier ermee.

    Comment


    • #3
      Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Verder doe ik niet mee aan dit soort posts.
      Veel plezier ermee.
      vreemd, wat doe je hier dan?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Canon aub, kom eens met ne schonen 1DmkIIIn en 5DmkII uit, en vergeet er geen VGA scherm op te zetten hé, want anders ben ik binnen een paar maand echt wel naar Nikon
        En met dat VGA schermke gaat ge ineens veel beter fotos maken zeker ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          En met dat VGA schermke gaat ge ineens veel beter fotos maken zeker ?
          Nee, maar dan kan je beter zien dat je je foto moet weggooien.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            En met dat VGA schermke gaat ge ineens veel beter fotos maken zeker ?
            maar kom zeg, das toch klinkklare onzin. Natuurlijk ga je daar geen betere foto's mee maken en dat weet jij maar al te goed. Als ik op één of andere wedstrijd foto's zit te maken, dan laat ik deze wel liever tussendoor vlug even zien op een 3" VGA schermpje aan de spelers of aan de mensen van wie ik de foto's moest nemen, dan dat ik ze moet tonen op het pietlutterig 2"QVGA schermpje dat ik nu heb hoor...

            Ben ik dan de enigste hier die graag met zijn tijd (en met de technologie) meegaat? Wat heeft iedereen tegen iemand die graag het nieuwste in handen heeft, ik snap da toch niet echt... is het jaloesie? onbegrip? of gewoon koppigheid gecombineerd met conservativiteit.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

              koopt u dan een 1ds mark III?
              poof

              Comment


              • #8
                Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                Tsja Photokina eerst maar eens afwachten
                Ik ben op zoek naar een MB-20.

                Comment


                • #9
                  Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Vreemde stelling! Ik heb inmiddels de D3 en ik heb zojuist nog even gekeken... maar er is helemaal niets verandert aan mijn 5D.
                  Maar das nu toch zonde van het geld. Zo te horen ben je niet eens blij met je D3 aangezien je je 5D eigenlijk even goed acht
                  verdorie toch, je had eigenlijk veel beter analoog blijven werken. Als je zo antwoord op een serieuze vraag van mij, heb ik liever dat je het niet doet, of ik reageer gewoon hetzelfde terug, sorry. Je kan de plezantste en sypathiekste mens zijn op heel dit forum, maar reageer dan wat gepast...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                    koopt u dan een 1ds mark III?
                    die is lang niet snel genoeg hoor
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      maar kom zeg, das toch klinkklare onzin. Natuurlijk ga je daar geen betere foto's mee maken en dat weet jij maar al te goed. Als ik op één of andere wedstrijd foto's zit te maken, dan laat ik deze wel liever tussendoor vlug even zien op een 3" VGA schermpje aan de spelers of aan de mensen van wie ik de foto's moest nemen, dan dat ik ze moet tonen op het pietlutterig 2"QVGA schermpje dat ik nu heb hoor...

                      Ben ik dan de enigste hier die graag met zijn tijd (en met de technologie) meegaat? Wat heeft iedereen tegen iemand die graag het nieuwste in handen heeft, ik snap da toch niet echt... is het jaloesie? onbegrip? of gewoon koppigheid gecombineerd met conservativiteit.

                      Neen hoor Matthias, ik heb daar alle begrip voor dat jij graag de nieuwste technologie gebruikt. Stilstaan is achteruitgaan nietwaar, en technologie veroudert enorm snel.
                      Mijn beurs kan dit niet volgen, maar als jij er geld voor over hebt: waarom dan niet? D'r zit voor mij misschien ook nog een leuk kantje aan, want dan komt jouw huidig materiaal op de tweedehandsmarkt en kan ik er misschien mijn voordeel mee doen.

                      Mvg,
                      Chris
                      Geniet van foto's maken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ...Ben ik dan de enigste hier die graag met zijn tijd (en met de technologie) meegaat? Wat heeft iedereen tegen iemand die graag het nieuwste in handen heeft, ik snap da toch niet echt... is het jaloesie? onbegrip? of gewoon koppigheid gecombineerd met conservativiteit.
                        Neen, gewoon een verantwoordde koop.... Als jij daar de behoefte aan hebt, moet je doen wat je verstand zegt en de mensen die zich niet geroepen voelen om steeds te veranderen van model - omdat het nieuwste van het nieuwste is- gaan bekritieseren en bestempelen als zijnde (lees hierboven)...

                        Ik gooi in de verste verte geen steen naar u, maar veelal kopen mensen doordacht wat ze willen en hoelang men het wil...
                        Mensen kopen een toestel met en voor een bepaalde functie en doelstelling....niet omdat het het nieuwste van het nieuwste is... dan moet er maar een nieuwe lijst bij komen in de main... Fotografie voor de Snobs

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                          mwoah, 'k weet het niet. Hoelang heeft Canon al wel niet de 5D op de markt voordat Nikon met de eerste vergelijkbare FF camera kwam. Toch wel een aantal jaren. Dus jaren lang heeft Canon het voordeel gehad op FF gebied. Dan is't natuurlijk niet zo vreemd dat de Nikon D700 nu even een voorsprong heeft.

                          Canon doet er denk ik beter aan om op haar eigen tijd een mkII uit te brengen in plaats van als een kip zonder kop te panikeren en een half af product te lanceren. Bovendien, de personen die geinteresseerd zijn in dergelijke body's zijn meestal ook de personen met een flinke verzameling duur glaswerk wat ze niet zomaar weg zullen gooien....

                          En dan de 1D serie. Deze body's worden primair ontwikkelt voor professionals. Hoeveel profs zullen er volgens jou, vooraan in de winkel staan wanneer het nieuwste model gelanceerd wordt omdat ' ie bijvoorbeeld misschien een paar % beter presteert op hogere iso's, of omdat ' ie weer iets meer frames per sec kan schieten. Ik denk niet veel. De meeste pro's zullen pas upgraden wanneer hun huidige apparaat is afgeschreven. En ook hier geldt dat de meeste pro's hun hele glashandel echt niet gaan inruilen omdat een ander merk toevallig een model aanbiedt wat misschien net iets beter presteert.....

                          En dan over glaswerk gesproken. Hoe vaak hoor je geen Nikon gebruikers die graag een F4 glaswerk willen zoals Canon de 70-200 f4 en de 24-105 f4 heeft. Maar die Nikon gebruikers zijn ook roependen in de woestijn..... En zo is er altijd wel wat...

                          Ieder merk heeft z'n voor en z'n tegens en om de beurt zullen ze wel het 'mooiste' of ' beste' aanbieden.... Maar of dat een reden is om te switchen... ik vraag me het af want volgens mij kun je dan wel bezig blijven
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                            Neen, gewoon een verantwoordde koop.... Als jij daar de behoefte aan hebt, moet je doen wat je verstand zegt en de mensen die zich niet geroepen voelen om steeds te veranderen van model - omdat het nieuwste van het nieuwste is- gaan bekritieseren en bestempelen als zijnde (lees hierboven)...

                            Ik gooi in de verste verte geen steen naar u, maar veelal kopen mensen doordacht wat ze willen en hoelang men het wil...
                            Mensen kopen een toestel met en voor een bepaalde functie en doelstelling....niet omdat het het nieuwste van het nieuwste is... dan moet er maar een nieuwe lijst bij komen in de main... Fotografie voor de Snobs
                            om wat voor verheldering te zorgen; ik zal nooit een duurder toestel kopen als ik geen 100% zeker ben dat ik de meerprijs verantwoord zie in hetgeen ik er meer mee kan doen...
                            en dingen kopen omdat ik geld teveel heb, is ook niet bepaald het geval. Ik ben de laatste 4jaar student geweest en heb alles wat ik nu heb gekocht met mijn eigen verdiende geld,en ik zal ook nooit 1 euro uitgeven aan fotogerief dan wat ik nodig heb.

                            Het frustreert mij gewoon soms dat ik toch wel heel wat lekkers zie bij andere merken, dingen die ik graag op mijn verlanglijstje zou zetten, maar dat Canon daar nog een beetje op achterloopt. Het omgekeerde is natuurlijk ook geldig zoals MarkEl zegt, maar Canon is toch marktleider voor iets...
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

                              En dan de 1D serie. Deze body's worden primair ontwikkelt voor professionals. Hoeveel profs zullen er volgens jou, vooraan in de winkel staan wanneer het nieuwste model gelanceerd wordt omdat ' ie bijvoorbeeld misschien een paar % beter presteert op hogere iso's, of omdat ' ie weer iets meer frames per sec kan schieten. Ik denk niet veel. De meeste pro's zullen pas upgraden wanneer hun huidige apparaat is afgeschreven. En ook hier geldt dat de meeste pro's hun hele glashandel echt niet gaan inruilen omdat een ander merk toevallig een model aanbiedt wat misschien net iets beter presteert.....
                              Dat zal allemaal wel, maar als je goed naar de Olympische Spelen gekeken hebt, zou je hebben geweten dat jouw verhaal domweg niet klopt. Niet een paar pro's zijn overgestapt naar Nikon, een heleboel.

                              Of Nikon moet nu meer dan net iets beter presteren. Dan heb ik niks gezegd
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

                              Comment

                              Working...
                              X