Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke keuze ... ?

    Heel binnenkort ben ik van plan een nieuwe compactcamera aan te schaffen. Na het lezen van reviews op verschillende sites en uitpluizen van de documentatie op de websites van de fabrikant, gaat mijn keuze momenteel tussen de nieuwe Olympus Mju 800 en de Casio EX-Z750. Beiden hebben de nodige voorgeprogrammeerde scènes, en een even groot 2,5" lcd scherm, maar dat van de Olympus heeft wel het dubbele aantal pixels, maar dan weer geen optische zoeker. Het belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van de foto's. Heeft er iemand ervaring met deze Casio ? Het is ook zo dat ik gelezen heb over een "lens error" probleem bij deze laatste. Wie geeft goede raad ?

  • #2
    Re: Moeilijke keuze ... ?

    1. Geen optische zoeker kan een nadeel zijn. Deze compactcameratjes vreten nogal batterijen, vooral het LCD-scherm. Indien je constant op het LCD-schermpje kijkt zullen de batterijen veel sneller op zijn dan wanneer je de optische zoeker gebruikt. Daarentegen, als ik de gemiddelde compact-shooter zie, kijkt hij/zij toch heel de tijd op de LCD en gebruikt de optische zoeker niet. Dan is het natuurlijk geen nadeel
    2. Casio, is dat niet dat uurwerken/rekenmachientjes merk?
    Reviews van de Casio vind je hier:
    Announced just before PMA in February 2005, the EX-Z750 is the latest addition to the top of Casio's popular 'Exilim' line of ultra-compact point-and-shoot cameras. It joins models such as the Canon SD500 and Sony DSC-P200 in one of the most fiercely competitive sectors of the market and offers by far the largest feature set in its class, with a plethora of 'Best Shot' scene modes (30 in total), full photographic control, MPEG-4 movies, in-camera special effects and basic image editing and long battery life. So is this the 7 megapixel, 3x zoom compact by which others will be judged or an over-specified novelty piece? Read on to find out...

    en hier:

    De olympus hier:

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijke keuze ... ?

      kijk zeker ook es naar de nikon en canon varianten.


      wat is het budget??

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijke keuze ... ?

        Het budget speelt niet echt een rol; het moet vooral een handige camera zijn die mooie foto's levert, en waar ik toch nog evt. bepaalde instellingen zelf kan doen. Momenteel heb ik nog een Olympus Camedia c3030 die zeker niet versleten is maar natuurlijk wel iets te groot om constant mee te nemen.

        Comment

        Working...
        X