Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta Z3 erbij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minolta Z3 erbij?

    ik heb op accesoires een aantal (2) threads neergezet met een vraag over een converter voor mijn sony DCS f828...

    Daar waren ze er niet laaiend enthousiast over, en het zou afgeraden worden door sony... Toen ben ik op internet gaan kijken, en prijs voor een minolta Z3 lag nog lager dan een tele converter, terwijl deze camera ook 12x zoom heeft!

    Nu dacht ik of het mischien een goed idee was deze camera erbij te nemen, voor waar ik het nodig heb om meer in te zoomen als 7x, bv. bij een concert waar ik helemaal achteraan sta/zit, en in dat soort gevallen de minolta mee te nemen ipv mijn sony...

    Weet iemand of de minolta z3 een goede camera is? en wat is de shutterlag? Is de kwaliteit op 12x zoom beter dan bij een converter?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: minolta Z3 erbij?

    In theorie heb je met een 50% crop van een Sony 828 een 4MP beeld.
    Wat dan overeenkomt met een zoom op 400mm.

    De Z3 is zeker geen slecht toestel, maar een Sony 828 zou toch beter moeten zijn qua beeld.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Re: minolta Z3 erbij?

      niet aan gedacht ondanks ik heel enthousias ben over deze camera! heb ik bji de foto's op het maximale formaat erg snel last van purple frigning (of hoe het heet) en ruis... Ik verklein de foto naar 800x600 en er is niets meer van te zien(grotere resoluties gebruik ik niet!)... Maar met croppen is dat lastig te voorkomen



      is een crop (niets vergroot!)

      van

      (verkleind)
      Last edited by SabineFan; 5 juli 2005, 15:32.

      Comment

      Working...
      X