Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta F100 energie vreter of slechte batterijen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta F100 energie vreter of slechte batterijen?

    Nou ik zit met het volgende:
    Ik heb dus sinds gister middag mijn batterij lader (gp powerbank rapid voor een zacht prijsje van 21.50 euro :9 )

    Nou ik als eerste ff 2 batts opladen (gaat sneller als in eens 4)
    Ik de batts in mijn cam (het lampje van de lader was al uit).
    En na een minuut of 2 waren de batterijen maar half vol .
    Nu heb ik dus ook een setje van 4 duracell 1800 mAh NiHM batterijen en daarbij lijkt hetzelfde probleem te wezen .

    Kan het er aan liggen dat die batterijen minsten een X aantal keer opgeladen moeten worden om er voor te zorgen dat ze niet te snel ontladen of hoe zit dat?

    Ter extra info:
    Van die 2 minuten staat het lcd scherm aan en 1 minuut daarvan ook auto focus (dus het steld zich dan steeds scherp).
    Ik wil dus weten waar die aan ligt en/of dat normaal is (als het aan de cam ligt)
    <sub> De duracells had ik gelijk per 4 opgeladen en vannacht ook 4 gp powerbanks 1800 mAh batts te gelijk maar toch hetzelfde (dus de powerbanks zijn nu al 2x opgeladen)
    </sub>

    BTW
    De bijgeleverde CR-V3 lithium batt ging net zo lang mee als de Powerbanks en dat lijkt mij niet te kloppen.

    (in een ander forum (gathering.tweakers.net heb ik daarop de volgende reactie gehad )

    Op zaterdag 22 juni 2002 18:05 schreef Johnny64 het volgende:
    Van steves-digicams.com:
    [..]

    Nimh batterijen moeten wel een paar keer worden opgeladen om hun volledige capaciteitte bereiken maar 2 minuten is VEEL te kort, ik zou er maar mee terug gaan.

    Minolta Dimage F100
    Minolta Dimage F100

  • #2
    nu we het toch of batterij hebben weet iemand mischien waar je goedkopen accu's kan kopen voor de sony dsp 1.....

    alvast bedankt.....

    ps.....the source sorry weet ik niet????


    ----------
    ----------

    Comment


    • #3
      neenee, dan is er iets fout gelopen bij het opladen van de GP's.
      Ik heb ook 1800 mah GP's en die gaan daaaaagen mee... wel meer als 500 foto's en flitsen...
      Dus ik denk dat je nog eens moet herladen.
      Want die GP is echt wel het beste hoor.
      Ik gebruik wel een gewone lader, dus geen snellader.
      Maar ik denk niet dat het daaraan zal liggen.

      Mic / Oly E-20 / http://home2.pi.be/michel30/bd/mic/mic.htm

      Comment


      • #4

        Maar ik denk niet dat het daaraan zal liggen.

        Mic / Oly E-20 / http://home2.pi.be/michel30/bd/mic/mic.htm
        Hallo the-source, of de lader is niet goed of de camera trekt teveel stroom om een of andere reden. Die twee minuten klopt van geen kanten, pas nog nieuwe GP1800 in gebruik genomen, na een keer snelopladen (1uur) -> nagenoeg "full power" hoor.

        mvg,

        Z900

        Oly E-10/TCON-14B/MCON-35/54MZ-3/B&W-CPF
        Oly C-700UZ
        GP-PBII, GP-PB Smart
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          the-source: zie mijn antwoord hier=

          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=4411&FORUM_ID=6&CAT_ID=2&Topic_ Title=Kleine+digitale+Camera&Forum_Title=Camera%27 s+%26+Accessoires&whichpage=2

          Comment


          • #6

            the-source: zie mijn antwoord hier=

            http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=4411&FORUM_ID=6&CAT_ID=2&Topic_ Title=Kleine+digitale+Camera&Forum_Title=Camera%27 s+%26+Accessoires&whichpage=2
            Nu te vreden?
            Jij ben echt zo zielig dat je met links loop te sturen.
            Maar ik heb er een plaatje van gemaakt dus je kunt zien dat het toch wel zo was is
            [edit]
            Mailen is natuurlijk ook een kunst maar dat zul je wel niet snappen.

            Edited by - the-source on 23 June 2002 13:54:59
            Minolta Dimage F100

            Comment


            • #7
              misschien he ik de slechte gp 1800 gekocht ik vind dat ze in vergelijk met varta 1600 en hahnel 1800 niet erg lang mee gaan en als je ze een week niet gebruikt zijn ze leeg
              ik veel batterijen maak dus ook veel foto 150 per dag

              Comment

              Working...
              X