Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage 7hi vignetting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage 7hi vignetting

    Iemand ervaringen met een polarisatiefilter voor de dimage 7hi. Heb er zelf een gekocht van Hoya en die geeft nogal serieuze vignetting op mijn dimage 7hi bij groothoek.
    Welke filters hebben jullie ?
    Alvast bedankt.
    Niko

  • #2
    Originally posted by nikodeleu
    Iemand ervaringen met een polarisatiefilter voor de dimage 7hi. Heb er zelf een gekocht van Hoya en die geeft nogal serieuze vignetting op mijn dimage 7hi bij groothoek.
    Welke filters hebben jullie ?
    Alvast bedankt.
    Niko
    scoffie heeft een circulaire polarisatie filter.
    Dit antwoord heb ik een tijdje geleden van hem mogen ontvangen.


    Nu de filters : ik gebruik Hoya filters (volgens sommigen is B&W beter, maar ook duurder).

    Heb voor de Hoya gekozen omdat ze een ultra dunne (3 mm) UV filter hebben met schroefdraad.

    Maar je vroeg naar de polarisatiefilter, wel dat is dus ook een Hoya 62mm PL-CIR (een 62mm – om vignetting te voorkomen – Circulaire polarisatiefilter), denk er wel aan om ook hier een adapter ring 49 naar 62 mm bij te kopen


    groetjes,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

    Comment


    • #3
      Wij gebruiken onze Nikon pola filter ( 52 mm met verloopring 49-52mm )en dat geeft bij groothoek een lichte (te verwaarlozen ) vignettering in de linker bovenhoek bij landschap.

      Erik.D en Trees

      D7i en D7

      Comment


      • #4
        Originally posted by Erik.D
        Hoi Niko wij gebruiken onze Nikon pola filters van vroeger, 52mm waren wel duur ( met verloopring 49-52mm )en dat geeft bij groothoek een lichte (te verwaarlozen ) vignettering in de linker bovenhoek bij landschap.

        Erik.D en Trees

        D7i en D7

        Comment

        Working...
        X