Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta a1 of canon eos 300 d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minolta a1 of canon eos 300 d

    hoi,

    mijn naam is chriko en ik ben een amateurfotograaf die graag met goede foto's mijn herinneringen bewaar.Maar nu ben ik op zoek naar een goede betaalbare digitale fotocamera en ik kwam uit op de a1 of de eos 300 d. Is de ccd van minolta (2/3 inch)zoveel kleiner dan de cmos van de canon (22.7 x15.2)en is er dan veel verschil en zo ja bij welke afmetingen van foto's.Aangezien ik over geen enkele canon lens beschik vraag ik mij ook af welke lens ik er best bij koop en wat hiervan de prijzen zijn? Ik ben in het bezit van de minolta dynax 7000 i met een lens van 28 mm en een zoomlens 70-200 mm ik heb daar heel goede ervaringen mee, maar een mens wil wel mee met zijn tijd he!!
    Wat moet dat moet zoals het moet.

  • #2
    Als je een SLR gewend bent, ligt de 300D wellicht het meest voor de hand. De A1 is best een knap toestel - ik mocht het al even kort uitproberen -, maar het laat zich (nog) niet bedienen als een SLR.

    Je haalt een belangrijk verschil aan met het sensorformaat. Een kleinere sensor heeft kleinere pixels, die heel dicht op mekaar liggen. Dat geeft een lagere signal-to-noise ratio; m.a.w. een grotere toename van ruis naarmate je de ISO opkrikt.

    Om het equivalent van je huidige Minolta lenzen op de 1.6x crop van de 300D te reproduceren, heb je iets nodig als een 28-135IS (wordt ongeveer 45-215), en voor de groothoek een 17mm (wordt 27mm). Die laatste maakt Canon niet, dus zal je bv. bij Tokina moeten gaan kijken.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      de A1 (heb ik zelf) is momenteel de enige camera die feature-gewijs de competitie aankan met de 300D maar het zijn wél totaal verschillende toestellen. bij de A1 heb je meteen een hele hoop mogelijkheden een zeer goed bereik van 28mm-200mm + image stabilizatie dat enorm helpt bij het vermijden van bewegingsonscherpte

      enige nadeel is dat je ook min of meer vastzit aan die lens en dat de foto's iets meer noise bevatten (beeldruis). een 300D is op dat vlak beter uitbreidbaar, maar die uitbreiding gaat geld kosten, beeldkwaliteit bij 300D is dan weer beter dan A1, zonder discussie

      als je wil mag je de A1 altijd eens komen testen hier bij mij (Oudenaarde).
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Hoi ,ik heb vandaag een 300d en een A1 in mijn handen gehad, ik moet zeggen dat de 300d mij meer aansprak.Het was vooral de feel van de camara, ik kon beter door de 300d kijkken dan door de EVF van de A1,dit blijft toch maar een electronisch beeld waar je bij de 300d helder ziet wat je wilt fotograferen , en een supersnelle scherpstelling.
        Ik zou zeggen ga vooral in een schop kijkken en speel er wat mee voordat je je geld uitgeeft.
        Canon S100

        Comment


        • #5
          Dank jullie wel voor de vlugge reacties ben er toch over aan het denken dan toch maar de 300 d te kopen.Zou er nog iets van de prijs afgaan als ik nog even wacht.

          groetjes chriko
          Wat moet dat moet zoals het moet.

          Comment


          • #6
            De enige zekerheid die je hebt is dat de prijs wel zal zakken als je nog een beetje wacht .

            Het komt er op aan om de prijs aan je nieuwe camera(speeltje) te geven die je er aan wil geven. Wacht 6 maanden en je camera naar keuze zal een stuk goedkoper zijn, maar ondertussen alweer vervangen door een nieuwer, performanter, duurder, beter,... toestel.

            Succes
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              is inderdaad zo. wel goed afwegen dat een 300D je ALTIJD meer en meer in de kosten zal duwen, want je zal altijd wel die of die lens willen (niet dat dat altijd negatief hoeft te zijn)
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Hoi,

                ik heb nu ook allebei de toestellen in handen gehad en ik moet zeggen dat dat mijn keuze er niet gemakkelijker heeft op gemaakt.
                De a1 heeft het voordeel dat het niet zo log is om mee te nemen maar de eos 300 d heeft dan weer de verwisselbare lenzen.

                groetjes van Chriko
                Wat moet dat moet zoals het moet.

                Comment

                Working...
                X