Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta a1 of canon eos 300 d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minolta a1 of canon eos 300 d

    hoi,

    mijn naam is chriko en ik ben een amateurfotograaf die graag met goede foto's mijn herinneringen bewaar.Maar nu ben ik op zoek naar een goede betaalbare digitale fotocamera en ik kwam uit op de a1 of de eos 300 d. Is de ccd van minolta (2/3 inch)zoveel kleiner dan de cmos van de canon (22.7 x15.2)en is er dan veel verschil en zo ja bij welke afmetingen van foto's.Aangezien ik over geen enkele canon lens beschik vraag ik mij ook af welke lens ik er best bij koop en wat hiervan de prijzen zijn? Ik ben in het bezit van de minolta dynax 7000 i met een lens van 28 mm en een zoomlens 70-200 mm ik heb daar heel goede ervaringen mee, maar een mens wil wel mee met zijn tijd he!!
    Wat moet dat moet zoals het moet.

  • #2
    Als je een SLR gewend bent, ligt de 300D wellicht het meest voor de hand. De A1 is best een knap toestel - ik mocht het al even kort uitproberen -, maar het laat zich (nog) niet bedienen als een SLR.

    Je haalt een belangrijk verschil aan met het sensorformaat. Een kleinere sensor heeft kleinere pixels, die heel dicht op mekaar liggen. Dat geeft een lagere signal-to-noise ratio; m.a.w. een grotere toename van ruis naarmate je de ISO opkrikt.

    Om het equivalent van je huidige Minolta lenzen op de 1.6x crop van de 300D te reproduceren, heb je iets nodig als een 28-135IS (wordt ongeveer 45-215), en voor de groothoek een 17mm (wordt 27mm). Die laatste maakt Canon niet, dus zal je bv. bij Tokina moeten gaan kijken.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3