Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 5D en CF kaart snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 5D en CF kaart snelheid

    Een vraagje voor Minolta gebruikers...

    Ik gebruik momenteel een low-cost CF kaartje van 1GB (een 24X) op een Minolta 5D.

    Meermaals heb ik al moeten "wachten" op de camera bij het trekken van meerdere fotos achter elkaar - dit is op zich niet zo erg, maar zolang het toestel schrijft is de playback functie ook enorm traag... en die heb je nu net nodig om de scherpte van een foto te bekijken op de 5D, wegens lage resolutie van de LCD moet je even zoomen. Bij RAW gebruik is inzoomen via de LCD tergend traag, het rode lampje blijft seconden lang branden.

    Zou dit een beperking zijn van de door mij gebruikte CF? Ga ik snelheidswinst boeken door een high-speed 80X kaart te gebruiken, of is de Minolta gewoon zo traag in wegschrijven?

  • #2
    Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

    Gebruik een keertje een 80x van iemand en je zal een wereld van verschil zien .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

      Misschien dat er iemand, die aan de inkoopactie deelnam, in je buurt woont. Dan kun je 120x zien.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

        Voor een uitgebreide lijst kijk eens op dyxum cf-snelheidstest.

        Ik heb net eens met een transcend 120x getest, ik kom aan een 2 seconden om in te zoomen op een RAW beeld (als er niets anders bezig is). Schrijfsnelheid heb ik niet getest, maar nog nooit "hinder" van gehad.

        leessnelheid van dat kaartje via USB-lezer was bij mij tot 50% sneller dan een SanDisk Ultra II.

        Alain

        Comment


        • #5
          Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

          Dank voor de link, heel verhelderend!

          Heb een high-speed kaartje besteld van 2gb, de 1gb wordt een backup kaartje!

          Comment


          • #6
            Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

            ...en inderdaad, heb een Transcend 2Gb 120X op de kop weten te tikken, en 'k moet totaal op niets meer wachten, ook niet in RAW.

            Fijn!

            Comment


            • #7
              Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

              Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo
              ...en inderdaad, heb een Transcend 2Gb 120X op de kop weten te tikken, en 'k moet totaal op niets meer wachten, ook niet in RAW.

              Fijn!
              Jammer dat je niet met de inkoopactie kon meedoen.
              Misschien nog eens tegen eind juni.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

                Als ik nu zeg dat ik 'm aan minder dan 45 euro heb gekocht... Ach ja, dat zijn voordelen van't werk!

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta 5D en CF kaart snelheid

                  Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo
                  Als ik nu zeg dat ik 'm aan minder dan 45 euro heb gekocht... Ach ja, dat zijn voordelen van't werk!
                  Ja, dan geraak je nog van de BTW vanaf ook.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X