Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minolta....

    Ik heb nog een deel lenzen liggen van mijn analoge slr.. Ne minolta dynax 505si.
    Mijn vraag is of er iemand weet heeft van een digitale slr van minolta met verwisselbare lenzen..
    Momenteel bestaat dat niet, maar zou er zo iets komen??

    Ik stelde de vraag aan minolta en kreeg als antwoord dat zij dat niet hebben... Maar ja dat wist ik zo ook wel, anders had ik die toch gekocht
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Ik ken de minolta dynax 505si, niet, en welke lenzen daarop kunnen.
    Maar moet je nieuwe DSLR een minolta zijn ?
    Heb gisteren toevallig nog een Fuji S1 DSLR vast gehad met Minolta objectief, Minolta flash, erop. (Maar zwaar dat het was

    Comment


    • #3
      Ha, gebruikt Fuji de minolta vatting?
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lazy Charles
        Ha, gebruikt Fuji de minolta vatting?
        Als ik gisteren geweten had dat deze vraag vandaag zou gesteld worden had ik daar eens speciaal naar gekeken......'t was een S1 met Minolta objectief -zeker weten- maar of dat daar nu een aanpassing tussen zat dat weet ik niet......(Ik zie Jan Cornelis wellicht volgende week terug, dat is de man die het toestel bij had, desgewenst vraag ik het hem....of Jan moest hier in tussentijd al op het forum beland zijn???)

        Comment


        • #5
          Ik kijk vol verwachting uit naar nieuws hierover!! Niet dat het zo'n superdure lenzen zijn die ik heb, maar alles bij elkaar is het toch voor een 1000 euro.. die ik liever investeer in een body en geheugen dan in lenzen.. ja toch
          Time is a precious little thing....

          Comment


          • #6
            Die bestaat al lang, de Minolta RD3000


            En als ik lang zeg bedoel ik zo'n 2,5 jaar.

            Maar iederen weet, hoe groter je camera, hoe stoerder je bent:


            Een review: http://www.imaging-resource.com/PRODS/R3K/R3KA.HTM
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              jammer maar dat is een V-type en de dynax is een A-type... maar toch bedankt
              Time is a precious little thing....

              Comment


              • #8
                Er bestaat wel een Minolta DSLR : de MINOLTA RD-175. Het toestel is gefabriceerd van 1997 tot 1999 en de body kostte in 1997 ongeveer 300000bfr. Ik heb dit toestel in 2001 tweedehands voor 25000fr gekocht. Je komt ze soms tegen op ebay of fotobeurzen. Alle minolta AF lenzen passen erop. Gevoeligheid is 800ASA. Het is slechts 1,7 Megapixel maar dit nadeel wordt ruimschoots gecompenseerd door de Minolta lenzen die ik erop kan gebruiken. Je moet wel liefst een groothoek bezitten want de brandpuntafstand wordt verdubbeld. Ik gebruik ook een Sigma zoomlens 28-300. Dat wordt dan een 56-600 en deze geeft ook behoorlijke resultaten.
                Het volume van de body is redelijk groot. Het is een 500si waarop een digitale rug is gemonteerd. Met een CF van 128MB heb je 111 foto's in RAW formaat dat ik omzet naar jpg of tiff

                Comment


                • #9
                  Notex,

                  heb je ergens foto's die ik eens kan bekijken??

                  Thx
                  Time is a precious little thing....

                  Comment


                  • #10
                    Heb massa's fotos op CD staan. Moet morgenvroeg voor de job een weekje naar Sardinie. Ik zal er wat naar je mailen eind volgende week.
                    Ik heb ze nergens op het web staan. Hoeveel Mb heb je vrij op je mailbox?

                    Comment


                    • #11
                      Eind vorig jaar heb ik met een technisch verantwoodelijke van Minolta Belgium, die ik goed ken en waarmee ik dezelfde hobby's deel, nog gevraagd of er een kleinbeeld digitale camera komt van Minolta.
                      Neen, was het antwoord. Zeker niet op korte termijn.
                      Dit is de rede waarom ik momenteel al mijn Minolta materiaal verkoop en inruil voor een Canon D60. Jammer van mijn goede contacten en service van Minolta. Mijn vriedschap blijft bestaan. Over het huidige digitale aanbod van Minolta ben ik trouwens niet tevreden.

                      Loco

                      Comment

                      Working...
                      X