Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn camera

    Hallo ik ben nieuw hier (heb wel ervaring met forums) en ik ben 13 jaar oud en één van mijn hobby's is fotografie Ik heb eigenlijk niet echt een camera en gebruik meer de camera van mijn papa. Die was vroeger een echte fotografie fanaat ;P en ik vraag me af wat kan ik er eigenlijk allemaal mee doen want hij weet niet echt meer wat hij er mee kan doen. Ik zou graag het maximale eruit halen voor kwaliteitsfoto's voor mijn papa. Ik heb enkele mooie foto's kunnen trekken op vakantie en heb me een pocket handboek gekocht geschreven door Micheal Freeman om enige ervaring op te snuiven. De camera die ik gebruik is een Canon EOS 5D Mark II. Ik vind het een toffe camera om foto's te gebruiken en ik gebruik hem niet op de volledig automatische stand want dan is de licht inval meestal niet goed tegenover ik hem op de 'P' stand zet vind ik ze persoonlijk beter eruit zien + makkelijk om een prachtige Panorama foto te maken op de computer. Mijn lens heeft (gelukkig maar) een beeldstabilisator mijn grootste lens die ik ter beschikking heb is een 24 - 105 mm maar mijn papa is van plan een 100 - 400 mm te kopen (denk ik maar ben niet meer zo zeker...) zodanig dat ik beter foto's zou kunnen maken. Ik hoop dat dit genoeg info is om jullie te laten weten hoe ik het maximale eruit kan halen en in ieder geval al bedankt om mij te helpen


    PS. Weet iemand een goede bewerkingssoftware voor mijn foto's gratis en voor de Mac OS X? Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Mijn camera

    Als papa een canon EOS 5D Mark II heeft
    zal papa genoeg centjes overhebben voor een bewerkingsprogramma denk ik dan ?
    en nee ik ben niet jaloers op een canon, maar komaan, als je zo een camera hebt, gaje toch niet bewerken met picasa ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn camera

      Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
      Als papa een canon EOS 5D Mark II heeft
      zal papa genoeg centjes overhebben voor een bewerkingsprogramma denk ik dan ?
      en nee ik ben niet jaloers op een canon, maar komaan, als je zo een camera hebt, gaje toch niet bewerken met picasa ?
      Ten eerste: Ik fotografeer nog maar een week en vind het super leuk!
      Ten tweede: Hij heeft er maar ik nog maar een beginneling en is veel te ingewikkeld
      en ten derde: Ik zoek een gratis programma om zwart-wit te maken en kleuren te gaan vervangen.... (sepia foto's zouden ook leuk zijn)

      Comment


      • #4
        Re: Mijn camera

        Ten eerste; veel plezier
        Ten tweede; Vraag eens om uitleg ?
        Ten derde; Picasa,The Gimp.
        Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn camera

          Vraag je vader gewoon eens of hij een uurtje gaat zitten met je aan Photoshop.
          Het zou zonde zijn van je foto's om een gratis proggie te gebruiken aangezien jij daar een hele goede camera hebt, een professionele
          Jullie(kids) zijn zo handig met de pc....dat gaat je lukken!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn camera

            Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
            Ten eerste; veel plezier
            Ten tweede; Vraag eens om uitleg ?
            Ten derde; Picasa,The Gimp.
            Hij zou het wel willen uitleggen maar er zijn mensen die werken (niet slecht bedoeld) Gimp heb ik ooit gebruikt en vond ik ingewikkeld. Picasa al van gehoord. Wat zijn de voor -en nadelen van beide softwares?

            Comment


            • #7
              Re: Mijn camera

              En als ik nog één iets mag zeggen;
              Ga fotograferen, het meeste leer je op het veld zelf
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Vraag je vader gewoon eens of hij een uurtje gaat zitten met je aan Photoshop.
                Het zou zonde zijn van je foto's om een gratis proggie te gebruiken aangezien jij daar een hele goede camera hebt, een professionele
                Jullie(kids) zijn zo handig met de pc....dat gaat je lukken!
                Weet je wat, ik zal eens proberen maar ik hoop alleen niet dat ik de foto's verpest :P Maar verder tips over het gebruik van mijn camera?

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                  En als ik nog één iets mag zeggen;
                  Ga fotograferen, het meeste leer je op het veld zelf
                  Ja woon namelijk dicht bij een mooi groen park en kan misschien wel voor een paar mooie beelden zorgen... Het enige probleem bij mij is -> ISO WAARDEN :P

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nboy013 Bekijk bericht
                    ...Ik heb eigenlijk niet echt een camera en gebruik meer de camera van mijn papa. Die was vroeger een echte fotografie fanaat ;P en ik vraag me af wat kan ik er eigenlijk allemaal mee doen want hij weet niet echt meer wat hij er mee kan doen...
                    ...De camera die ik gebruik is een Canon EOS 5D Mark II...
                    De 5D MKII is uit van februari 2009, dat is dik anderhalf jaar, en papa weet niet echt meer wat hij er mee kan doen???
                    Misschien eens beginnen met de handleiding te lezen?

                    En zoals men voorganger zegt, ga fotograferen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn camera

                      Veel plezier ermee !

                      Toen ik 13 was, moest ik nog met rolletjes werken, of met een wegwerpcamera.

                      Ivm ISO :

                      100 is voor buiten als t heel licht is.

                      200-400 : buiten en minder licht

                      800 : binnen

                      1600 - : binnen en heel donker

                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn camera

                        7.13.7. Voeder nooit de trol!

                        Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

                        Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken.

                        Opgelet dus voor mensen die
                        - zelden een eigen bericht plaatsen, maar altijd klaarstaan om een ander op een fout te wijzen
                        - een forumgebruiker systematisch uitdagen en zijn/haar berichten eindeloos analyseren
                        - proberen discussies te kapen door over een totaal ander onderwerp te beginnen, waardoor het topic een hele andere kant opgaat.

                        De forumleiding en de moderators kunnen dergelijke berichten meteen afsluiten of verwijderen, en desnoods de betreffende forumgebruiker tijdelijk of definitief bannen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn camera

                          Allereerst welkom op het forum

                          Het belangrijkste is idd dat je eerst goed je camera en de instellingen leert kennen.
                          Handig hiervoor zijn de handleiding zelf natuurlijk , maar bekijk ook wat fotogrfie boekjes , websites , en tegenwoordig staan er ook interessante filmpjes op youtube , maar die zijn vooral in het engels.

                          Ondertussen kun je al wat simpele bewerkingen doen met picasa, dit programma heeft veel minder mogelijkheden dan gimp , maar gimp is nogal ingewikkeld en bevat veel overbodige dingen.

                          Je kan zowieso niets verkeerd doen met het eens te proberen , het is gratis en snel gedownload en eventueel terug verwijderd

                          Iig nog veel succes , fotografie is niet zo simpel als het lijkt , en je weet nooit alles

                          En nog een tip, laat je niet te snel demotiveren door sommige mensen hier

                          Wat betreft die iso, eigenlijk moet je die altijd zo laag mogelijk houden, maar soms kan je niet anders dan hem omhoog te doen , anders word te sluitertijd (weet niet wat je daar al van af weet?) te lang.

                          Wil gerust alles snel wat uitleggen hoor , pm maar als je dat wil

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn camera

                            Wel bedankt voor deze informatie Ik zal straks van alles uit gaan proberen


                            Topic closed

                            Comment

                            Working...
                            X